مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ملکشاهی
مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ملکشاهی گفت: اجرای عملیات بیولوژیک مرتعداری در سطح یک هزار و 840 هکتار از اراضی ملی این شهرستان آغاز شده است.
کد خبر: ۶۷۹۳۴۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵ 13 November 2018

به گزارش تابناک ایلام؛ عبدالنور جعفری اظهار داشت: امسال عملیات بیولوژیک مرتعداری در هفت منطقه در سطح یک هزار و 840هکتار اجرا می شود که در صورت حفاظت و حراست از آن شاهد توسعه مراتع این شهرستان خواهیم بود.

وی اضافه کرد: برای اجرای این طرح ها یک میلیارد و 100 میلیون ریال از محل اعتبارهای مصوب صندوق توسعه ملی تخصیص یافته که در راستای تاکیدات رهبر معظم انقلاب منبی از حفاظت و حراست سرمایه های ملی اجرا می شود.

مدیر منابع طبیعی ملکشاهی با تاکید بر مشارکت جوامع محلی در حفاظت از عرصه های ملی یادآور شد: این طرح شامل بذرپاشی، بذرکاری، کپه کاری تبدیل دیم زارهای کم بازده کنتور فارو، حفاظت و قرق بوده و با همکاری و مشارکت مردم شهرستان انجام می گیرد.

جعفری اضافه کرد: همچنین در این راستا بذر گیاهان دارویی و مرتعی برای عملیات بیولوژیک و بیومکانیک اختصاص یافته که تاکنون از گونه‌های ماشک، اسپرس، یونجه، خلر، پروتریوم، آگروپاپیرون، آویشن ختمی و کاسنی در شهرستان ها توزیع شده است.

از مجموع 170 هزار هکتار عرصه های منابع طبیعی شهرستان ملکشاهی 114 هزار هکتار جنگل و 56 هزار هکتار مراتع است/ح

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار