معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی ایلام خبر داد؛
معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی ایلام گفت: این کودکان از طریق مرکز حمایتی، آموزشی کودک و خانواده شهر ایلام، ارجاع از طریق اورژانس اجتماعی بهزیستی و یا خودمعرف شناسایی شده اند.
کد خبر: ۶۷۹۳۳۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹ 13 November 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ شاپور کردی با بیان اینکه از این تعداد 11 کودک دختر و مابقی پسر هستند، افزود: این کودکان با سن بین پنج تا 18 سال به دلایل مختلف بد سرپرستی، بی سرپرستی و فقر مالی اقدام به کار کرده یا به کار واداشته شده اند.

معاون بهزیستی ایلام اظهار کرد: شناسایی این کودکان با هدف توانمندسازی خانواده های آنها و بازگشت به محیط تحصیلی، مداخلات مشاوره و مددکاری به خانواده ها برای کاهش آسیب های مورد تهدید کودکان کار، اجرای برنامه های فرهنگی، تفریحی و آموزشی برای این کودکان، حمایت مالی، ارایه مشاوره های تحصیلی، فردی و خانوادگی به این کودکان بوده است.

به گفته کردی، این کودکان پس از شناسایی زیر پوشش خدمات مددکاری، مشاوره ای، تحصیلی، تامین معیشت، پوشاک، فعالیت های اردویی، ورزشی، فرهنگی و غیره قرار گرفته اند.

وی اضافه کرد: پدیده کودکان کار در ایلام با سایر مناطق کشور متفاوت بوده و هیچکدام از این کودکان مورد بهره کشی، سوء استفاده جنسی و یا سایر آسیبهای اجتماعی قرار ندارند.

معاون اجتماعی بهزیستی ایلام با ذکر اینکه ایلام کودک خیابانی ندارد، گفت: کودک خیابانی به کودکی گفته می شود که به علت نداشتن سرپناه شب را در خیابان سپری کند که خوشبختانه در ایلام این کودکان وجود ندارد.

اداره کل بهزیستی ایلام با حمایت از 20 هزار مددجو در چهار حوزه اجتماعی، توانبخشی، فرهنگی و پیشگیری و مشارکتهای مردمی به عموم مردم خدمت ارایه می کند. /م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار