البته آقای الیاس جهانی هم در مراسم تودیع ومعارفه ای که روز گذشته برگزار شد ،فرصت را مغتنم شمرد تا از تریبون تودیع خود ،ناگفته هایی را بیان دارد که مورد توجه بسیاری ازفعالین رسانه ای وشبکه های اجتماعی استان قرار گیرد.سخنانی قابل تاملی که باید مورد توجه تصمیم گیران استان قرار گیرد.
کد خبر: ۶۷۹۲۳۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۴ 13 November 2018

تابناک ایلام::این روزها وبلکه ماهها تا دلتان بخواهد درباره وظایف نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی خوانده و شنیده اید . لابد الان می دانید که در کنار قانونگذاری وظیفه نماینده نظارت بر عملکرد تمامی دستگاههای اجرایی و سه قوه است .

حتما به این موضوع هم کاملا اشراف دارید که در طول سالیان گذشته براساس یک رویه نادرست وغیر اصولی با انتخاب هر نماینده از سوی مردم استان ،به جای کار وخدمت برای مردم سیلی از جابجایی ها به جریان افتاده و نمایندگان مردم دانسته یا نادانسته ،با عدول از وظیفه ذاتی خود ،به انتصاب نزدیکان وهمفکران وهم تبارانشان در مصادر مدیریتی پرداخته اند.

شاید به خاطر شکل گیری همین رویه نادرست در انتصابات و سبقه چنین رفتاری از سوی نمایندگان ادوار استان بوده که در ایام تبلیغات انتخابات ،شکل گیری حلقه کارمندان در اطراف کاندید و ستادهای انتخاباتی وی را شاهد بوده ایم ،موضوعی که کماکان در استان وجود دارد و تداوم چنین رویه ای به جز تحمیل هزینه ،اخلال و تداخل در وظایف و فراموش شدن مصائب و مطالبات مردم حوزه انتخابیه نتیجه دیگری برای استان در بر نداشته ونخواهد داشت.

اختلاف دیدگاهها و تفسیر به رای هایی که همکنون نیز یقه استان محروم ایلام را چسبیده،اختلافاتی را بین مدیرارشد استان ونماینده اصلاح طلب وحامی دولت رقم زده و موضوعات مهم استان را نیز به حاشیه رانده است ،البته این راهم بگوییم این اختلاف وشکاف ایجاد شده بین این دونفر ،حاشیه امنی را برای دیگر نمایندگان استان ایجاد نموده به نحوی که در سایه این اختلافات و با مخفی شدن در پشت حاشیه های رسانه ای که آنان ایجاد می کنند ،بی سر وصدا به امورات خارج از وظیفه خود نظیر جابجایی مدیران شهرستان همت گمارند.

بدنبال همین دخالت در عزل ونصب ها و تمکین مدیران کل دستگاههای اجرایی استان به خواسته های این نمایندگان ،امروز شاهد عزل ونصب برخی مدیران وتسویه حساب های شخصی ،سیاسی وقومی در برخی شهرستان ها هستیم که نتیجه آن درز  نمودن سخنان قابل تاملی  از سوی مدیران معزول است.

پس از ماهها کش وقوس و فشارهای مکرر یکی از نمایندگان استان بر مدیرکل آموزش وپرورش استان مبنی بر جابجایی مدیرآموزش وپرورش شهرستان ملکشاهی ،به زعم مدیر آموزش وپرورش ملکشاهی، بالاخره آقای مدیرکل علیرغم صحبتهای استقلال طلبانه اش ،تسلیم فشار آقای نماینده شد تا بدین وسیله آقای "الیاس جهانی "بدلیل فعالیت های اصلاح طلبانه و نزدیکی به نماینده اصلاح طلب استان عزل وآقای" موسی تبت "بر جای وی بنشیند!

البته الیاس جهانی هم در مراسم تودیع ومعارفه ای که روز گذشته برگزار شد ،فرصت را مغتنم شمرد تا از تریبون تودیع خود ،ناگفته هایی را بیان دارد که مورد توجه بسیاری ازفعالین رسانه ای وشبکه های اجتماعی استان قرار گیرد.سخنانی قابل تاملی که باید مورد توجه تصمیم گیران استان قرار گیرند.

مدیر معزول آموزش وپرورش ملکشاهی در این مراسم اظهار کرد:تلاش شد که هم استقلال در آموزش و پرورش حفظ شود و هم دانش آموزان به حدی از آگاهی برسند ،بدانند بر آنان چه می گذردوبه لحاظ سیاسی چشمی بیدار ،گوشی شنوا،ذهنی خلاق کنجکاو و پرسشگر داشته باشند.

الیاس جهانی گفت:به لحاظ استقلال هیچگاه اجازه داده نشد افرادی بیرون از مجموعه آموزش و پرورش برای آ .پ تصمیم گیری کنند، چون اعتقادم بر این است ؛اگر اجازه دهیم که دیگران تصمیم گر آ .پ باشند، جایگاه با عظمت علم و دانش خدشه دار خواهد شد ودیگر اینکه کسانی که بیرون از این مجموعه به دنبال مطامع پست و حقیرانه خود هستند، نمی توانند راهکار مناسب ،درست و دقیق فراخور شان آپ ارائه دهند.

وی با انتقاد از تلاش نماینده برای دخالت در جابجایی مدیر آموزش وپرورش شهرستان ملکشاهی تصریح کرد:شما شاهد بودید که از طرف نماینده که به دنبال خواسته های حقیرانه خود بود ،چه هجمه هایی  علیه آموزش و پرورش که نشد!وقت خود را به بطالت داد تا یک مدیر را عوض کند، چیزی نمانده بود خشتک نماینده محترم پاره شود ! آقایان ترسشان از این است که اگر ذهن دانش آموز بیدار شد ،کنجکاو و پرسشگر می شوند.

وی افزود: خواهند پرسید فلان آقایی که وظیفه اش قانون گذاری و نظارت بر اجرای صحیح قانون است، چرا آنجا که باید به نفع محرومان و مستضعفان داد سخن دهد ،سکوت اختیار می کند؟! اکنون با کدام نیت پلید، همدست هم داستان پیمانکاران و بنگاههای مالی گردیده و از وظیفه اصلی خود دورشده است‌؟!

مدیر سابق آموزش وپرورش شهرستان ملکشاهی در سخنان خود به اجرای طرح های عمرانی در شهرستان ملکشاهی و مهران نظیر جاده ترشابه و طرح بیابان زدایی اشاره ای داشتند .البته باید ایشان ارتباط این پروژه ها با تلاش برای عزل خود را به صورت شفاف وصریح تشریح نمایند .

البته مدیر آموزش وپرورش شهرستان ملکشاهی به این سوالات هم پاسخ دهند که چرا در سالهایی که رُل مدیریت اداره را در دست داشتند به این موضوع نپرداختند و توپ پر خود را درست در زمان عزل خود خالی نمودند ؟! این را هم بگویند که آیا بیان این موارداز سر صدق است یا عصبانیت ؟! آقای نماینده ای  که در عزل وی فعال بوده  وتا این انداز ایشان را عصبی کرده ،کدام یک از سه نماینده بزرگوار استان است؟!

مضافا اینکه ؛صرف انتشار این مطلب به معنای تایید محتوی سخنان جناب آقای الیاس جهانی نیست ،اما جا دارد رسانه بعنوان نماینده افکار عمومی بنحوی پاسخ درست واصولی آقای نماینده را در خصوص پرسش های این مدیر که قطعا مولود شبهاتی در اذهان عمومی شده منتشر نماید.

شایان ذکر است ،آقای جهانی مدیر قبلی آموزش وپرورش شهرستان ملکشاهی در آستانه بازنشستگی قرار داشته اما به گفته خودشان بدلایلی از دوسه سال پیش تحت فشار نماینده قرار داشته اند ،اینک نیز دوماه قبل از بازنشستگی از مدیریت عزل وآقای تبت به جای ایشان منصوب شد.

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۱
ملگشای
|
Germany
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
ولا دورود بر الیاس خان، دالک یکی لی هاوردیه. خسته نباشی برادر حیف نیه گرده یانه کار بکی براگم. رستمزاد له تهران معامله کرد و فکر نکم امینی کوتا بای ، ای هاوار له دس بی دسلاتی مدیرکل
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
آموزش وپرورش روبه گند کشیدن مدارس هنوزدربسیاری دروس بی معلمن پس خوش به حال همه ی اونهایی که ازاین سیستم دورمیشن
شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
با سلام
آقای جهانی عزیز از کدوم پیشرفت و استقلال و اگاهی حرف میزنی پنج سال است بخاطر امتیازی که دارید مدیر بودی و هرطور خواستید برخورد کردید کدام تلاش حتی برای حق نوار مرزی هم هیچ حرکتی نکردید از این ناراحتید که عزل شدید در این پنج سال اگه کاری میخاست بشد میشد نه در سه ماه باقیمانده اگر فشاری بر روی شما بود چرا تا حالا دم نزدید چرا محترمانه و با عزت استعفا ندادید نا مردم خود قضاوت کنند حالا که برکنار شدید این حرفارا میزنید مگر این صندلی ارثی که باید تا اخرین لحظه با شما و امثال شما بماند
من
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
جهانی حقش بود عزل بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
درودبرالیاس جهانی شیره کور
رشید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
با سلام
ولا حقیقتش این است اوضاع اداری و استقلال در ادارات برای انجام وظایف خود خوب پیش رفت تا فرمانداری جوان و کم تجربه به این شهرستان امد و با کمک نماینده محترم برای تسویه حسابهای شخصی و قوم و فامیلی و عشیره ای اقدام به تعویض مدیران شهرستان نموده اند بطوری که در طول دو ماه اخیر نزدیک به ۱۰ مدیر با تجربه که هرکدام الان در مرکز ایلام پستهای خوبی گرفته اند که لایق انها هم میباشد جای خود را به افرادی کم تجربه که و بی اطلاع از دستورالعملهای داری داده اند واقعا جای تاسف دارد که بجای اینکه به فکر پیشرفت شهرستان باشند و از نیروهای کاربلد برای محرومیت زدایی استفاده کنند اقایان به این فکر میکنند که افراد فامیل و نزدیکان خود را برای مسئولیت های انتخاب کنند
ممنون که منتشر کنید که ما همه باید دست به دست هم دهیم و قبیله گرایی و عشیره ای را از استان بزداییم با تشکر
الهامی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
با سلام جز روابط قومی و فامیلی در شهرستان ملکشاهی که سبب شده فرماندار تازه به دوران رسیده و حمایت نماینده شهرستان چه چیزی میتواند سبب شود مدیران این ادارات در عرض دو ماه همه عوض شوند و اگه مدیران بدی بودن چرا هر کدام الان در مرکز استان در پستهای کلیدی قرار دارند ایا کسی هست به این امر رسیدگی کند ایا استاندار و مشاورانش نمیپرسند که فرماندار جوان انها به چه کاری مشغول است ایا مدیران کل این ادرات چه رانتی با فرماندار شهرستان دارند که اقدام به تعویض مدیران شهرستان میکنند
مدیر محترم تابناک در عرض دو ماه این مدی ان عوض شده اند ممنون منتشر کنید که مدیران کل پاسخگو باشند
.مدیر جهاد کشاورزی شهرستان. تامین اجتماعی شهرستان. منابع طبیعی. اب و فاضلاب . ورزش و جوانان . پیام نور. صندوق کار افرینی. برق . بیمه سلامت ‌. کار و تعاون . اموزش و پرورش .و چند تای دیگر هم خبرهایی در راه است که هنوز افراد قوم و فامیل برایشان پیدا نشده جایگزینشان کنند
ممنون جهت اطلاع مسیولین منتشر کنید
فرهنگی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
نماینده استان امینی بسیار ضعیف تر از این حرف ها هستند لطفاما بی خیا ل نمایند هم باشیم به درد نمی خورد
سیب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
هر مدیری که ناکارامد باشه باید عوض بشه از جمله همین مدیر آپ
خدیو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
آقای جهانی زمانی که معلم ادبیات فارسی بودن نالایق بودن،تا برسد به اینکه بخاطر جناح بازی سیاسی چندسالیست سکاندار آ پ شهرستان ملکشاهی هستند،متاسفم برای این همه ثانیه و دقیقه و ساعت که تحت مدیریت ناشایست یک شخص که فقط منافع شخصی خودش را در نظر میگیرد فارغ از همه پشت پردهها،رفتار آقای جهانی کاملا بچگانه و دور از تزامت و ادب یک معلم بود،فراموش نکنیم معلمی شغل نیست هنر است هر چند بعضیا بویی از هنر نبرده اند.
معلم نباید دروغ بگوید واقعیت را بیان کند و اگر هم قصد بیان حقیقت را دارد باید در زمان و مکان مناسب.
متاسفانه بسیاری از مدیران و معلمین ملکشاهی هم درکیر سیاست هستند در حالیکه علم آب زلالی است که نباید با چیزی دیگر آمبخته گردد.
تف به این سیاست
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
به نظرم تغییر حق مسلم هرنماینده وهر اداره ای هست پس جهانی باید زودتر تشریف میبرد اموزش پرورش به جای رسیدگی به وضع دانش اموزان شده جناح جناح بازی
شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
درود بر جهانی . خسته نباشید خدا قوت . درود بر شجاعتتان . لااقل مثل بسیاری از ناکسان حزب باد نبودید .
ملکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
لیاقت آدم چاپلوس همینه. تو جلسات فرمانداری چرا همه اش چشم قربان بودی.
بنده خدا هستم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
میز ریاست که ارث باباش نبود بخوان با اون دفنش کنن
این مدت که رئیس بودی چه گلی به سر آموزش پرورش زدی ؟؟؟
الان که زیرآبشو زدن تازه زبون باز کرده خودش خدای چاپلوسیه.
فعالیت سیاسیش کجابود ؟؟؟!! خواهشا قضیه بی عرضگی این آدمارو به سیاست ربط ندین
هرچی میکشیم از بی لیاقتی امثال اینجور آدماس!
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
لعن خدا برکسانی که چنین مدیر نالایق ،ناتوان، بی سواد حتی در رشته تحصیلی خودش (ادبیات) حزب بادیسم به مدت چهار سال برکرسی ریاست اداره ملکشاهی گماشتند به نظربنده ایشان خشتک خود را پاره کرده نه نماینده ی مجلس آقا 36 خیانت شما به آموزش و پرورش تمام وانصافاً باخیانت اومدی وبا جنایت رفتی خدا از سر تقصیرات شما در حق دانش آموزان این شهرستان دردنیا آخرت نگذرد
ایثارگر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
درود بر نماینده شجاع ایلام جناب سلام امینی
پاسخ ها
عبدالله
| Japan |
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
منظورت همون ....دیگه ! نه!؟ دقیقا کدوم شجاعت !!!؟؟
روزی دانش آموز بودم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
همین آقای الیاس جهانی سال ۸۱_۸۲ که ما دانش آموز پیش دانشگاهی بودیم و ایشان در اداره آموزش و پرورش بودند ، دقیقا یادم نیست ولی فکر کنم معاون آموزش و پرورش بودند، رفتیم پیشش برای مطالبه دبیر فیزیک، و ایشان با بی احترامی با ما رفتار کرد و گفت که براش اصلا مهم نیست که ما برای دانشگاه رشته خوبی قبول بشیم یا نه ، در حالی که پول همین کار رو می خورد، حقوقی که گرفت حرامش، و من حق خودم رو نمیبخشم
روزی دانش آموز بودم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
همین آقای الیاس جهانی سال ۸۱_۸۲ که ما دانش آموز پیش دانشگاهی بودیم و ایشان در اداره آموزش و پرورش بودند ، دقیقا یادم نیست ولی فکر کنم معاون آموزش و پرورش بودند، رفتیم پیشش برای مطالبه دبیر فیزیک، و ایشان با بی احترامی با ما رفتار کرد و گفت که براش اصلا مهم نیست که ما برای دانشگاه رشته خوبی قبول بشیم یا نه ، در حالی که پول همین کار رو می خورد، حقوقی که گرفت حرامش، و من حق خودم رو نمیبخشم
اخلاص
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
ولا دمه قرمز ه پارتی بازی او سخت گیری ارا دوران ایمه دکرد
اخلاص
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
ولا دمه قرمز ه پارتی بازی او سخت گیری ارا دوران ایمه دکرد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار