مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام:
مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام از آغاز اجرای طرح ملی دادرس در مدارس این استان خبر داد و گفت: در قالب این برنامه دانش آموزان ایلامی آماده مقابله با روزهای سخت می شوند.
کد خبر: ۶۷۹۲۰۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۰ 13 November 2018

به گزارش تابناک ایلام؛ اسفندیار رستم زاد افزود: منظور از طرح ملی دادرس تربیت دانش آموزان آماده در شرایط سخت است که با مشارکت سازمان جوانان جمعیت هلال احمر استان اجرا می شود.

وی ادامه داد: در قالب این طرح دانش آموزان توسط مربی آموزش هایی از قبیل پناه گیری و تخلیه اضطراری، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، پانسمان، بانداژ و آتل ‌بندی، تریاژ مقدماتی، حمل مصدوم، اطفای حریق و چادرزنی را فرا می گیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش ایلام اضافه کرد: پس از ارائه این آموزش ها در هر شهرستان از هر مدرسه حداقل یک گروه 14 نفری برای مسابقه با مدارس دیگر به جمعیت هلال احمر معرفی و در نهایت گروه برتر راهی مسابقات استانی می شود.

به گفته رستم زاد، این طرح ویژه دانش آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه بوده و تا پایان سال تحصیلی جاری در تمامی این مدارس اجرا خواهد شد.

وی اضافه کرد: مراسم افتتاحیه هفتمین مرحله طرح دادرس استان ایلام در دبیرستان متوسطه اول فاطمیه در مدرسه شهدای برکت شهرستان چرداول برگزار شد.

94 هزار دانش آموز در استان ایلام در مقاطع مختلف به تحصیل اشتغال دارند./ح

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار