مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) ایوان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون قالیبافان مددجوی زیر پوشش این نهاد در شهرستان 22 تخته فرش ابریشم بافته و راهی بازار فروش کردند.
کد خبر: ۶۷۹۱۹۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۹ 13 November 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ حمید ایراندوست تابناک ایلام اظهار داشت : این فرش ها با ارزش 2 میلیارد ریال در شهرستان ایوان به فروش رسیده اند.

وی با بیان اینکه فرش های بافته شده به بازار داخلی و خارجی عرضه می شوند، افزود: هم اکنون تعداد بافندگان فرش تحت پوشش کمیته امداد در این شهرستان 80 نفر است و 53 دار قالی نیز فعال است.

ایراندوست یادآور شد: هدف از ایجاد طرح های اشتغال، استقلال مالی مددجویان است و همه بافندگان از پوشش بیمه ای تامین اجتماعی برخوردار هستند.

وی تاکید کرد: یکی از مهم ترین مشاغل خانگی در بین مددجویان زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد در این شهرستان بافت و تولید فرش دستباف محسوب می شود.

مدیر کمیته امداد ایوان ادامه داد: از ابتدای سالجاری تاکنون برای 88 طرح اشتغالزایی مددجویان تحت پوشش این نهاد، بیش از 6 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: از این میزان تسهیلات چهار میلیارد و 450 میلیون ریال از محل منابع بانکی و 2 میلیارد و 10 میلیون ریال از محل منابع امدادی به مددجویان پرداخت شده است.

ایراندوست گفت: همچنین تاکنون 192 فقره وام کارگشایی با اعتبار سه میلیارد و 839 میلیون ریال به مددجویان کمیته امداد ایوان پرداخت شده است.

به گفته ایراندوست 177 مددجو تحت پوشش کمیته امداد این شهرستان سال گذشته از چرخه حمایتی این نهاد خارج شدند و امسال نیز 100 خانوار جدید تحت حمایت این نهاد قرار گرفتند./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار