مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت :در مجموع تا حال حاضر عملیات احداث قفس ها به ظرفیت 3000 تن به اتمام و یک مرحله تولید ماهیان گرم آبی در نیمه اول سال به ظرفیت 600 تن وارد بازار گردیده است.
کد خبر: ۶۷۸۷۳۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳ 12 November 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛رضا سلیمانی اظهار کرد : با توجه به سیاست های وزارت جهاد کشاورزی و نیز برنامه های مهم دبیرخانه اقتصاد مقاومتی مبنی بر اولویت کشت گلخانه ای و پرورش ماهی در قفس لذا در راستای اهداف مذکور مدیریت شیلات ایلام این مهم را در دستور کار قرار داده است.

وی افزود :  مرحله اول به تعداد 20 نفر از صیادان بومی منطقه به ظرفیت 1000 تن در قالب تسهیلات و نیز به یک نفر سرمایه گذار بومی در شهرستان بدره با ظرفیت 2000 تن با هزینه شخصی اقدام کرد.

لازم به ذکر است؛ در مجموع تا حال حاضر عملیات احداث قفس ها به ظرفیت 3000 تن به اتمام و یک مرحله تولید ماهیان گرم آبی در نیمه اول سال به ظرفیت 600 تن وارد بازار گردیده است.

در نیمه دوم سال جاری مراحل رها سازی گونه قزل آلا در حال برنامه ریزی می باشد که در مجموع تسهیلاتی به میزان 20 میلیارد ریال با اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم 200 نفر پرداخت شده که مطالعه سایر سدهای استان در صورت تامین اعتبارات عمرانی به منظور توسعه این فعالیت در دست اقدام می باشد. /م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار