معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ایلام
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ایلام گفت: ظرفیت و توانمندی بانوان در استان ایلام مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۶۷۸۷۱۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۱ 12 November 2018

به گزارش تابناک ایلام؛ ایوب درویشی درجلسه مرکز رشد و شتاب دهی کسب و کار بانوان ایلام اظهار داشت:  توجه به کار و اشتغال بانوان و استفاده از ظرفیت و توانمندی آنان در فعالیت های اقتصادی علاوه بر اینکه باعث رشد و شکوفایی اقتصادی در کشور می شود به کاهش آسیب های اجتماعی در این حوزه نیز منجر می شود.

وی گفت: وارد کردن بانوان به عرصه های اقتصادی و تولید ضروری است چراکه  هر کسی هر ایده ای دارد باید بتواند از آن دفاع کند و آن را تجاری سازی کند حتی یک فرد قالی باف می تواند ایده داشته باشد و آن را ارائه و تبدیل به یک طرح دانش بنیان کند.

معاون استاندار ایلام در ادامه با اشاره به این که پارک علم و فن آوری استان فعال است و امکانات و زیرساخت های لازم را نیز در اختیار دارد، ادامه داد: می توانیم برای درخواست های توجیه دار اقتصادی و درگیر نمودن آنها در بازار از طریق پارک علم و فن آوری استان اقدام نماییم و از امکانات موجود بهره برداری کرد.

درویشی خواستار توجه جدی بانوان به عرصه اقتصاد شد و گفت: غافل شدن بانوان از عرصه های اقتصادی به ضوح دیده می شود اما شرایط فعلی کشور می طلبد که آنان حضور پررنگ تری در امورات اقتصادی داشته باشند.

وی گفت:  اطلس بیکاری استان باید طراحی شود و  در آن تفکیک جنسیت، سن، رشته تحصیلی و توانمندی ها و ظرفیت های جامعه لحاظ شده باشد و از طرف دیگر خدمات و تولیدات مورد نیاز جامعه هم شناسایی و سپس در آن جهت نسبت به ارائه آموزش های هدف مند به جامعه اقدام کنیم./ح

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار