سرپرست پژوهشکده هواشناسی استان؛
سرپرست پژوهشکده هواشناسی استان ایلام گفت: از یکم مهرماه ۹۷ تا ۱۶ آبان ماه در مجموع ۱۳۹.۷ میلی متر بارندگی در مناطق مختلف استان ایلام گزارش شده است که با این مقدار بارش استان ایلام پس از استان های گیلان و مازندران در ردیف استان سوم کشور از نظر میزان بارش ها قرار گرفته است.
کد خبر: ۶۷۸۷۰۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰ 12 November 2018

 به گزارش تابناک ایلام،ناصر ملکی اظهار داشت: وضعیت بارش ها از ابتدای سال جاری تا این تاریخ در سطح استان مطلوب بوده است.

وی افزود: در شهر ایلام تا به الان ۱۵۹.۹ میلی متر بارش ثبت شده این در حالی است در این تاریخ طی سال گذشته ۱۲.۵ میلی متر بارش ثبت شده بود.

وی عنوان کرد: در شهر گرمسیری مهران تا الان ۱۳۰.۵ میلی متر بارندگی ثبت شده در حالی که سال گذشته در همین تاریخ نیم میلی متر بارندگی ثبت شده بود.

ملکی عنوان کرد: بارش های پاییزی امسال به موقع بود و همزمانی مناسبی با تاریخ کشت در مناطق مختلف استان داشت.

وی تصریح کرد: از یکم مهرماه ۹۷ تا ۱۶ آبان ماه در مجموع ۱۳۹.۷ میلی متر بارندگی در مناطق مختلف استان ایلام گزارش شده است که با این مقدار بارش استان ایلام پس از استان های گیلان و مازندران در ردیف استان سوم کشور از نظر میزان بارش ها قرار گرفته است.

ملکی در مورد آخرین وضعیت سامانه های بارشی در استان نیز اظهار داشت: سامانه بارشی از  دیروز وارد آسمان استان ایلام شده است.

وی افزود: این سامانه بارشی نسبت به سامانه های گذشته ضعیف تر بوده و بیشتر مناطق شرق و جنوب استان را دربر خواهد گرفت، انتظار داریم این سامانه بارشی تا عصر امروز در نقاط مختلف استان فعال باشد./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار