مدیرکل روابط عمومی استانداری ایلام از بهبود شاخص‌های عمده بازار کار در استان ایلام نسبت به سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۶۷۸۵۶۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۳ 11 November 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ آیت‌ قیصربیگی  اظهار کرد: در تازه‌ترین گزارش مرکز آمار کشور وضعیت بیکاری استان از رتبه 10 به 17 کشور بهبود یافته است.

وی افزود: آماربیکاری استان 11.8جمعیت فعال است گزارش شده که از یانگین کشوری که 12.2 است '4'دهم درصد پائین تر از میانگین کشوری است.

قیصربیگی گفت: در سال گذشته استان ایلام در آمار بیکاری رتبه 10 کشور و بالاتر از میانگین کشوری بوده که امسال این رتبه به 17 و پائین تر از میانگین کشور رسیده است.

وی افزود: در حالیکه روند اشتغال کشور نسبت به سال گذشته از 36 به 35.9 حدود 'یک' دهم کاهش یافته است اما این روند در استان ایلام از 31.3 به عدد 32 رسیده است که این میزان حدود 7 دهم رشد مثبت اشتغال در استان را نشان می دهد.

وی به شاخص مشارکت اقتصادی در استان و کشور اشاره کرد و گفت: درحالیکه نرخ مشارکت اقتصادی کشور از 40.7 به 40.9 رشد 2 دهم درصدی را نشان می دهد در استان ایلام این نرخ از 35.4 به 36.3 رشدی 1.1 درصد را نشان می دهد که در اینجا نیز روند مثبت مشارکت اقتصادی در استان ایلام به نسبت میانگین کشوری از آهنگ بهتری برخوردار است.

قیصربیگی ان با اشاره به گزارش مرکز آمار کشور درخصوص شاخص های عمده بازار کار ، تصریح کرد: طبق گزارش یک ساله مرکز آمار کشور از تابستان سال 96 تا تابستان سال 97 استان ایلام در بحث بیکاری نسبت به وضعیت کلی کشور از جایگاه بهتری برخوردار است اما در شاخص های نرخ مشارکت اقتصادی و ایجاد اشتغال،نسبت به میانگین کشور هنوز در وضعیت پائین تری هست اما اگرچه روند آن روبه رشد است .

ان در این شاخص نسبت به سال گذشته استان و میانگین کشوری مثبت تر بوده است.کنگره عظیم اربعین، رایزنی‌های گسترده استاندار استان ایلام در مرکز و حضور پررنگ مسئولان ارشد کشوری در استان باعث شده است که این روزها ایلام کانون و مرکز توجه در کشور قرار گیرد.

مدیرکل روابط عمومی استانداری ایلام همچنین گفت: حضور بیش از 23 هیئت بلندپایه کشوری و لشکری در دو هفته در استان از آنجا حائز اهمیت است که علاوه بر دستاوردهای آنی، این مسئولان از نزدیک شاهد کمی و کاستی ها و ظرفیت های استان می شوند و در برنامه ریزی های آتی خود این مسائل را لحاظ خواهند کرد.

مدیرکل روابط عمومی استانداری ایلام در ادامه به اثرگذاری حضور این مسئولان در استان اشاره کرد و گفت: به طور مثال حضور پررنگ وزرای کشور و اطلاعات، معاون امنیتی وزیر کشور، فرماندهان ارتش، سپاه و نیروی انتظامی در مهران بر ضریب امنیت مراسم اربعین افزود تا برغم تهدید های مکرر گروه‌های تروریستی، امسال یکی از امن ترین و سالم ترین مراسم مذهبی در ابعاد اربعین برگزار شود.

قیصربیگی تصریح کرد: وزیر راه و شهرسازی بلافاصله پس از کسب رای اعتماد از مجلس به ایلام آمد تا علاوه بر اینکه نشان دهد سمت و سوی نگاه کشور در زیرساخت ها به این نقطه از کشور متمرکز شده است، از افق روشن پیش روی زیرساخت های استان خبر دهد و تاکید وی بر تکمیل زیرساخت های استان در سال آتی و چهارخطه کردن مسیر مهران تا نجف و تداوم خط ریلی در این مناطق می تواند بیش از پیش ایلام را در بحث اربعین در اولویت انتخاب مسئولان و مردم کشور قرار دهد.

وی رشد 20 درصدی تردد زائران از مرز مهران را علاوه بر میزبانی شایسته ایلامی‌ها از زائران، از نتایج بهبود در وضعیت زیرساخت های استان عنوان کرد و گفت: تسهیل در روان سازی ترافیک جاده ای نسبت به سال های گذشته و کاهش معطلی افراد در گیت ها علی‌رغم افزایش تعداد زوار بیش از هر چیزی خبر از بهبود زیرساخت‌های استان و بازخوردی از تلاش گسترده و شبانه روزی مسئولان استان می دهد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار