معاون مهندسی توسعه شرکت آب و فاضلاب روستایی ایلام:
معاون مهندسی توسعه شرکت آب و فاضلاب روستایی ایلام گفت: امسال و با افتتاح پروژه های آبرسانی در سطح روستاهای 6 شهرستان نزدیک به 16 هزار و 500 خانوار روستایی از آب شرب پایدار بهره مند شدند.
کد خبر: ۶۷۸۴۲۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۵ 11 November 2018

به گزارش تابناک ایلام؛ سید مهدی احمدی اظهار داشت: در سال جاری عملیات اجرایی 52 پروژه آبرسانی به روستاها در دستور کار این شرکت قرار گرفت که تا کنون 30 روستا از آب شرب پایدار بهره مند شده اند.

وی از برنامه ریزی این شرکت برای آبرسانی به 22 روستای دیگر این استان تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: این شرکت در تلاش است تا پایان سال جاری عملیات اجرایی آبرسانی در سطح شهرستان های ایلام، آبدانان، مهران، بدره و چرداول را از گردونه آبرسانی سیار خارج کند.

معاون مهندسی توسعه شرکت آب و فاضلاب روستایی ایلام تاکید کرد: در حال حاضر نزدیک به 99 درصد از جمعیت روستایی با جمعیتی بیش از 177 هزار نفر در 498 روستای این استان تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی هستند.

احمدی یادآور شد: نظارت های شرکت آب و فاضلاب روستایی بر آب شرب هم به صورت مستمر و لیتر بر ثانیه صورت می گیرد و آب شرب روستایی این استان از کیفیت مطلوبی برخوردار است.

وی به میزان مصرف بیش از حد آب در سطح روستاهای این استان اشاره کرد و گفت: میزان مصرف آب شرب در سطح روستاهای ایلام به نسبت جمعیت بیش از 2 برابر حد مجاز است در حالیکه الگو و متوسط مصرف روزانه آب در روستاهای کشور بین 150 تا 200 لیتر در شبانه روز است اما در برخی نقاط روستایی این استان این میزان به 450 لیتر نیز می رسد.

تعداد کل مشترکان آب روستایی استان ایلام 45 هزار و 544 مشترک است که از این شمار، 885 مشترک عمومی و ادارات، یک هزار و 587 مشترک تجاری و صنعتی و 43 هزار و 99 نیز مشترکان بخش مسکونی تشکیل داده اند.

منابع تامین آب روستایی استان ایلام 166 منبع است که 105 مورد آنرا چشمه ها و 61 مورد را چاه و قنات تشکیل داده است./ح

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار