مسؤول نهاد رهبری دانشگاه پیام‌نور مطرح کرد
تابناک چهارمحال وبختیاری- مسؤول نهاد رهبری دانشگاه پیام‌نور گفت: امروز جوانان الگوهای مناسبی در محل تحصیل ندارند و باید گفت انحراف اساتید تأثیر منفی بر روی فرهنگ دانشجویان و جامعه دارد.
کد خبر: ۶۷۸۰۷۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶ 10 November 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- حجت‌الاسلام سیدمحمود نبوی در جمع اساتید و هیأت‌های علمی دانشگاه پیام‌نور شهرکرد، با اشاره به وضعیت فرهنگی دانشگاه‌های کشور، گفت: دانشگاه‌های پیام‌نور به‌علت اینکه اکثر دانشجوهای آن بومی، شاغل و یا متاهل هستند و همچنین این دانشگاه خوابگاه ندارد مسائل فرهنگی و آسیب‌هایی که سایر دانشجوهای دانشگاه‌های کشور با آن مواجه هستند را ندارند.
مسؤول نهاد رهبری دانشگاه پیام‌نور بررسی آداب مسلمانان توسط دشمنان را یکی از راهکارهای نفوذ دشمن به کشورهای مسلمان عنوان کرد و افزود: مقام معظم رهبری بیش از 30 مورد از علل دور شدن مسلمانان از سبک زندگی اسلامی را بیان کردند و امروز شاهدیم که تمامی مراسمات ما از فضای اسلامی فاصله گرفته‌اند.
وی با انتقاد از کمرنگ بودن بحث تربیتی در دانشگاه‌ها، خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها تنها به مراکز علم‌آموزی تبدیل شده‌اند درصورتی که اساتید می‌توانند از فرصت‌های موجود برای تقویت ایمان دانشجویان استفاده کنند، اما باید به این نکته توجه کرد که دانشگاه تا حدودی می‌تواند در تربیت مؤثر باشد.
نبوی اضافه کرد: امروز جوانان الگوهای مناسبی در محل تحصیل ندارند و باید گفت انحراف اساتید تأثیر منفی بر روی فرهنگ جامعه دارد، زیرا مردم ما دین را از چشمشان می‌گیرند نه از مطالعه، بنابراین سنتی که به‌صورت عملی رواج پیدا کند، ماندگارتر است.
مسؤول نهاد رهبری دانشگاه پیام‌نور با بیان اینکه ما آموزشی در زمینه اخلاق کاری نداریم، اظهار کرد: متأسفانه شاهدیم در بین برخی از اقشار مختلف مردم اخلاق حاکم نیست و این بی‌اخلاقی در بین برخی از ورزشکاران برخی از رشته‌ها هم مشهود است.
وی با اشاره به اینکه برخی از مسؤولان عزت فرهنگی را درک نکرده‌اند، گفت: عزتمندی و ذلت‌گریزی پیام فرهنگ عاشورا است و اگر مسؤولان ما به این مسئله واقف بودند که دشمن رو به افول است، هیچ‌گاه به لبخند دشمن دل نمی‌بستند و متأسفانه دین‌داری در بین برخی از مسؤولان ما کمرنگ است.
نبوی در ادامه با تأکید بر اینکه نیاز امروز کشور ما اجرای بدون کم و کاست قانون است، بیان کرد: متأسفانه رانت و رابطه موجب شده است تا قانون در کشور ما به‌طور کامل اجرا نشود و یکی از دلایل دین‌گریزی برخی از جوانان نیز به همین علت است و نیاز است تا رفتار مسؤولان و ذی‌نفوذان اصلاح شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار