مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام گفت : این آثار نیز شامل لباس، اسلحه، قرآن، تسبیح و سایر وسایل شخصی شهدای دوران دفاع مقدس است.
کد خبر: ۶۷۸۰۳۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸ 10 November 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ سلیمان رستمیان اظهار داشت: این آثار شامل 63 هزار اثر مربوط به شهدا، 6 هزار و 800 اثر مربوط به آزادگان و سه هزار و 900 اثر مربوط به جانبازان استان است که جمع آوری و در مخزن اسناد شهدا و ایثارگران در حال نگهداری است.

وی افزود: این آثار شامل مستندات شهدا اعم از یادداشت ها، دست نوشته، عکس، مدارک شهدا، جانبازان و آزادگان دوران هشت سال دفاع مقدس این استان است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام همچنین از نگهداری حدود سه هزار اثر فیزیکی شهدا در موزه این بنیاد خبر داد و یادآور شد: این آثار نیز شامل لباس، اسلحه، قرآن، تسبیح و سایر وسایل شخصی شهدای دوران دفاع مقدس است.

رستمیان بر ضرورت تسریع در بهره برداری موزه شهدا ایلام تاکید کرد و گفت: آثار شهدای استان برای ماندگاری بیشتر باید در مکان مناسب تر و در فضای موزه همچون سایر مناطق کشور نگهداری شوند.

وی اضافه کرد: موزه شهدا به عنوان یکی از بخش های مرحله دوم مجتمع ایثارگران استان ایلام قرار بود بر اساس تفاهم نامه تکمیل ساخت این مجتمع که بین رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور و استانداری ایلام در سال 85 منعقد شد، احداث و راه اندازی شود.

وی یادآور شد: این تفاهم نامه به منظور تلاش برای تکمیل مرحله سوم مجتمع فرهنگی، رفاهی ایثارگران شهر ایلام شامل سالن آمفی تئاتر، موزه آثار شهدا، مقاوم سازی ساختمان اداری و رستوران منعقد شده بود.

وی تاکید کرد: این تفاهم نامه در سه ماده و 6 بند تنظیم شد که بر اساس مفاد آن بنیاد شهید و امور ایثارگران و استانداری ایلام به نسبت مساوی نسبت به تامین اعتبار 55 میلیارد ریالی برای تکمیل مرحله سوم مجتمع فرهنگی، رفاهی ایثارگران اقدام تا مجتمع در پایان سال 94 به بهره برداری برسد ولی تاکنون این مرکز به علت عدم تامین اعتبار مورد بهره برداری قرار نگرفته است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام گفت: با وجود پیگیرهای انجام گرفته تاکنون از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این مجتمع در اختیار این اداره کل قرار نگرفته است.

استان ایلام در طول صحنه های مختلف انقلاب اسلامی سه هزار شهید، 11 هزار جانباز و 332 آزاده تقدیم نظام اسلامی کرده است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار