مدیر جهاد کشاورزی دره شهر:
مدیر جهاد کشاورزی دره شهر گفت: 80 درصد خیار پاییزه تولید شده در این شهرستان به سایر استان های دیگر ارسال می شود.
کد خبر: ۶۷۷۹۸۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷ 10 November 2018

به گزارش تابناک ایلام؛ طیار فیلی اظهار داشت: شهرستان دره شهر با تولید سالیانه بیش 100 هزار تن خیار از قطب های مهم تولید خیار به شمارمی رود.

وی افزود: فصل کاشت و برداشت خیار این شهرستان در 2 فصل انجام می شود و هم اکنون برداشت خیـار پـاییزه از سـطح 70 هکتـار از مزارع کشـاورزی مجهز به سیسـتم آبیـاری نوار تیپ آغاز شـده است.

مدیر جهاد کشاورزی دره شهر یادآور شد: پیش بینی می شود تـا پایـان فصـل برداشت یک هزار و 260 تن خیـار به ارزش اقتصـادی 12 میلیارد و 600 میلیـون ریال برداشت و به بازارهـای داخلی کشور عرضه شود.

فیلی تاکید کرد: 20 درصد خیار تولیدی این شهرسـتان به مصرف داخل استان رسیده و 80 درصد آن به سایراستان های کشور از جمله بازار میوه و تره بار تهران حمل می شود.

وی با اشاره به اینکه 210 بهره بردار به صـورت مسـتقیم و غیر مسـتقیم در کشت و تولیـد این محصول مشغول فعالیت هستند، اضافه کرد: آبیاری این محصول با استفاده از سیستم آبیاری به روش نوار تیپ انجام می گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی دره شهر گفت: بـجز سـطح زیر کشـت این محصـول به روش آبیـاری نـوار تیپ،950 هکتار دیگر از سـطح زیر کشـت محصول خیار در این شهرستان وجود دارد.

فیلی تصریح کرد: کار برداشت این محصول از نیمه اول مهر ماه آغاز و تا پایان آبان ماه ادامه دارد.

سالانه ١٩٠ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در مناطق مختلف این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می شود./ح

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار