مدیرکل آموزش و پرورش ایلام
مدیرکل آموزش و پرورش ایلام گفت: تمامی مدارس این استان در سال تحصیلی جاری زیر پوشش طرح تدبیر و تعالی مدیریت قرار گرفته تا کیفیت آموزشی این فضاها ارتقا یابد.
کد خبر: ۶۷۷۹۵۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸ 10 November 2018

به گزارش تابناک ایلام؛ اسفندیار رستم زاد اظهار کرد: طرح کیفی سازی فعالیت آموزشی مدارس در مقطع ابتدایی با عنوان تدبیر و در مقطع متوسطه با عنوان تعالی مدیریت کیفیت تا پنج سال گذشته بصورت آزمایشی در شمار محدودی از مدارس این استان اجرا شد.

وی ادامه داد: اجرای این طرح با هدف ارتقای کیفیت آموزشی مدارس برای بررسی فضا، تجهیزات و هوشمندسازی فضاهای آموزشی و توانمندسازی مدیران و معلمان سال تحصیلی جاری در تمامی مدارس مقاطع مختلف تحصیلی استان آغاز شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش ایلام اضافه کرد: این طرح زمینه ساز توسعه توانمندی های دانش آموزان، اجرای نظام یاددهی و یادگیری بروز، توسعه مشارکت دانش آموزان و اولیای آنها در امور مدرسه، ایجاد نشاط و سلامتی و برقراری برنامه نظام مند و رشد آفرین علمی، آموزشی و تربیتی بین دانش آموزان است.

رستم زاد یادآور شد: در اجرای این طرح به اولیا مدارس اعلام شده تا در تدریس محتوای آموزشی کیفیت مد نظر قرار گرفته و تدریس بصورت فعالانه و دو طرفه باشد.

وی افزود: همچنین در این طرح رویکرد مدیران و معلمان مدارس تنها آموزش در مدارس نبوده بلکه دانش آموزان را به اجرای طرح های پژوهشی، علمی و کیفی و بروز رسانی اطلاعات عمومی متناسب با تحولات روز و مدرن ملزم می کنند.

به گفته رستم زاد، در این طرح ها دانش آموزان اعم از ابتدایی و متوسطه در کنار تحصیل به تحقیق و پژوهش پرداخته و زمینه تقویت مهارت های زندگی و شناسایی استعدادهای دانش آموزان در حوزه های مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی و ... فراهم خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش ایلام یادآور شد: با اجرای این طرح به استانداردهای آموزشی لازم دست خواهیم یافت ضمن اینکه الگوهای مدیریتی مطلوب در جامعه نیز ترویج می شود.

رستم زاد با بیان اینکه اجرای طرح تدبیر و تعالی مدیریت کیفیت آموزشی را در مدارس ارتقا می دهد، گفت: یکی از مزایای اجرای این طرح تقویت و ترویج خودآزمایی است و نتایج اجرای آن تا پایان سال در هر مدرسه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی توسعه توانمندی های نیروی انسانی را از دیگر راهبردهای اولویت دار این طرح برشمرد و تاکید کرد: برنامه تعالی مدیریت و تدبیر مدرسه سعی دارد با تکیه بر سند تحول بنیادین و نگاهی تعالی بخش، مدرسه محور، مشارکت جو و کیفیت مدار ضمن تمرکز بر فرآیندهای مدیریتی شرایطی را فرآهم آورد تا همه عوامل موثر در مدیریت مدرسه ضمن شناسایی ظرفیت ها و توانایی های داخلی و پیرامونی خود، نسبت به تعیین اهداف و طراحی برنامه ی عملیاتی مدرسه اقدام کند.

سال تحصیلی جاری 94 هزار دانش آموز ایلامی مقاطع مختلف در یک هزار و 300 مدرسه دولتی و غیر دولتی به تحصیل اشتغال دارند./ح

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار