بارش مستمر باران از صبح تا شب دوشنبه جا جای استان ایلام را فرا گرفت.
کد خبر: ۶۷۶۸۷۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۰ 06 November 2018

به گزارش تابناک ایلام: تداوم بارش پاییزی در این استان که عمده جمعیت ان بهره بردار بخش کشاورزی به خصوص زراعت دیم هستند موجب خوشایندی عموم شده است.
این درحالی است که استمرار یک روز کامل بارندگی در معابر شهری استان ایلام باعث اختلال در تردد و آبگرفتگی کوچه وخیابان اختلال در آمد و شد مردم و خودرو ها شده است.
اداره کل هواشناسی استان ایلام در این خصوص در قالب هشتمین اطلاعیه اورده است : سامانه بارشی که از روز یکشنبه وارد این استان شد امشب به اوج فعالیت خود می رسد و تا عصر سه شنبه ادامه دارد.
در این اطلاعیه پیش بینی شده است که فعالیت این سامانه با رگبار و رعد و برق شدید، وزش باد شدید و گاه توفان تندری همراه شود.
هواشناسی ایلام دراین اطلاعیه با ذکر 4 تا 6 درجه سانتی گراد کاهش دما ، نسبت به دیگر پیامدهای این فعالیت این سامانه به خصوص آبگرفتگی معابر ، سیلابی شدن مسیل ها و خشکه رودها و احتمال بروز صاعقه در مناطق مرتفع و مستعد هشدار داده است.
تشدید بارندگی و رعد و برق، احتمال وقوع تگرگ در مناطق مستعد و مه در گردنه های کوهستان، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید به ویژه در نقاط مرزی که با تندباد لحظه ای همراه خواهد شد را برای امشب به بعد ایلام از دیگر موارد پیش بینی شده این متن است.
براساس گزارش های دریافتی ، بارش شدید باران افزون بر معابر شهری ، در تردد محورهای برون شهری و روستایی استان به خصوص در شهرستان های ایلام، مهران، دهلران، بدره و ملکشاهی را نیز مختل کرده است.
رئیس پلیس راه استان ایلام دراین خصوص از رانندگان خواست که با دقت و احتیاط کامل حرکت کرده و سرعت مطمئنه در حین رانندگی در جاده ها را رعایت کنند.
سرهنگ رضا همتی زاده افزود: رانندگان مواظب لغزندگی در سطح جاده ها باشند زیرا در زمان بارش نزولات آسمانی سطح اتکای آج لاستیک با جاده کاهش پیدا کرده و به راحتی کاهش توانایی در کنترل وسیله برای راننده را در پی خواهد داشت.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار