اما اینکه مدیران ارشد آموزش وپرورش تمامی اهداف عالی آموزش وپرورش را یکجا کنار گذاشته و گرایش سیاسی و میزان سیاست بازی افراد را بعنوان مهمترین مولفه در تعیین مدیران این دستگاه پر اهمیت معیار قرار دهند ،موضوع پراهمیتی است که این ماهها در آموزش وپرورش استان ایلام سر باز کرده است.
کد خبر: ۶۷۶۷۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۹ 05 November 2018

تابناک ایلام::"بر اساس يكي از تعاريف معروف، سياست را علم تدبير جامعه مي دانند و سياستمدار به كسي اطلاق مي شود كه بر اساس بايدها و نبايدهاي يك جامعه، براي امروز و فرداي مردم آن كشور ، برنامه ريزي نمايد و سياسي كاري نيز اگرچه مذموم است، اما در جوامعي كه اصول ثابت و پايداري ندارند و نوع حكومت براي مسئولان آن مهم نيست، سياسي كاران، تنها بر اساس انگيزه هاي شخصي و دوام خويش به آن دست مي زنند.

ولي سياست بازي با هر دو مقوله فوق الذكر ، از زمين تا آسمان تفاوت  دارد و كساني به آن اقدام مي نمايند كه از الفباي سياست هيچ نمي دانند و تنها براساس اتفاقات سياسي به مناصب و مصادر رسيده اند. اين گروه، نه تنها براي خود ، بلكه براي جريان هاي حامي خويش نيز معمولاً بي برنامه اند و بي برنامگي در دنيايي كه علماي علم سياست به برنامه هاي بلند مدت، ميان مدت و كوتاه مدت سفارش و تاكيد مي كنند، تنها از كساني سر مي زند كه گفتار و رفتار آنان براي دولت و حتي دوستانشان نیز زحمت است. چون غير قابل پيش بيني سخن مي گويند،  عمل می کنند وگاها براساس مشی سیاست بازی دستگاه تحت تصدی را به باد فنا می دهند"

هدف از بیان این مقدمه کوتاه پرداختن به سیاسی بازی در برخی دستگاههای اجرایی استان است که مدیران آن به نام سیاسی کاری در چرخه سیاسی بازی افتاده و از  قِبَل این بازی مدیر شده اند ،به کرسی مدیریت تکیه زده اند و محتوای دستگاهی تخصصی را که اصولا باید از سیاست زدگی  در امان بماند در گرداب بازی های سیاسی گرفتار واز درون تهی کرده اند.

همه ما می دانیم که آموزش وپرورش محور توسعه است ،از پشت میز ونیمکت مدارس بعنوان پیشقراولان این محور است که هم سیاستمدار وهم سیاست باز وهم سیاست پیشه متولد شده اند ،اینکه بگوییم آموزش وپرورش از سیاست دور بماند سخن به گزاف رانده ایم ،اما اینکه مدیران به نام سیاستمداری و سیاست پیشگی و تبیین اصول سیاست برای معلمان ودانش آموزان بعنوان آینده سازان و سیاستمداران آتی کشور نسخه سیاست بازی بپیچند، در واقع با اهداف عالی سازمان بازی نموده و دستگاه پر طمطراق آموزش وپرورش بعنوان پیشران توسعه کشور را به حاشیه برده اند.

آموزش و پرورش دستگاهی آموزش وتربیتی است ،برای آموزش وپرورش مدیر ومعلمی باید تربیت شود که از تخصص و مهارت لازم برای تربیت و آموزش برخودار باشد ،مدیر ومعلمی به کار گرفته شود که به تخصص ،مهارت وآشنا به فنون  تربیت وآموزش مسلح باشد .البته در کنار این مهمات با علم سیاست و تمییز سره از ناسره سیاسی نیز آشنا باشد.

اما اینکه مدیران ارشد آموزش وپرورش تمامی اهداف عالی آموزش وپرورش را یکجا کنار گذاشته و گرایش سیاسی و میزان سیاست بازی افراد را بعنوان مهمترین مولفه در تعیین مدیران این دستگاه مهم معیار قرار دهند ،موضوع پراهمیتی است که این ماهها در آموزش وپرورش استان ایلام سر باز کرده است ونباید هم براحتی بر آن چشم بست.

شاهد اثبات ادعای ما تلاش بی پایان و سیاسی بازی مجموعه مدیران ارشد آموزش وپرورش استان ایلام در انتخاب مدیر اداره آموزش وپرورش شهرستان ایلام بعنوان یکی از بزرگترین و مهمترین ادارات پس از ستاد استان است . اخیرا مدیرکل آموزش وپرورش استان که خود دست پخت ومحصول سیاسی بازی نمایندگان است ،تمام جهد خود را بر کسب رضایت سیاسیون متمرکز نموده تا از طریق گماشتن یک چهره سیاسی در راس این اداره  ،چرخه معیوب سیاسی بازی در اداره کل را تکمیل نماید.

براساس منطق ،ممکن است یک فرد سیاستمدار خوبی باشد اما یک سیاستمدار خوب حتما مدیر خوبی نخواهد بود. البته سیاستمدار به معنای خاص !نه سیاست بازی که به نام سیاستمداری تنهارسیدن به یک مصدر در راس اهداف آن قرار داشته باشد .حال اگر بهزیستی نشد ! میراث فرهنگی و اگر میراث فرهنگی نشد !آموزش وپرورش ! نتیجه این تحرکات وتلاشها گویای این حقیقت است که فرد سیاست باز ،بازی سیاسی را برای رسیدن به مسند می خواهد ،تخصص ،مهارت و برنامه برای رشد وتعالی دستگاه هم فدای یک تار موی سیاست باز!

مخلص کلام اینکه مدیران آموزش وپرورش باید این مقوله مهم را مد نظر داشته باشند که دستگاه تحت تصدی آنها به نحوی با یکایک افراد این جامعه و خانواده های شهری وروستایی در اتباط تنگاتنگی قرار داشته وبرنامه ها واهداف آن بصورت مستقیم بر آینده یکایک افراد جامعه تاثیر گذار است ،لذا انصاف ،وجدان ومنطق را قاضی قرار داده وبخاطر بازی های بی حاصل سیاسی ،آینده فرزندان این مرز وبوم وآینده جامعه محروم و سیاست زده استان را به بازی نگیرند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۴
آموزش و پرورش خیلی وقته که در پای سیاسیون و منفعت طلبان قربانی شده ، اتفاقا جناب رستمزاد بدنبال استقلال عمل و احیاء هویت آموزش و پرورش است منتهی اگر بگذارند ! نشان به آن نشان که در مقاومت رستمزاد در مقابل درخواست غیرقانونی .... برای تغییر یکی از روسای مناطق ، باعث به وجود امدن مشکلات و اعمال فشار مضاعف به ایشان شده است و ایشان هزینه استقلال عمل خود را می پردازند .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۴
آموزش و پرورش خیلی وقته که در پای سیاسیون و منفعت طلبان قربانی شده ، اتفاقا جناب رستمزاد بدنبال استقلال عمل و احیاء هویت آموزش و پرورش است منتهی اگر بگذارند ! نشان به آن نشان که در مقاومت رستمزاد در مقابل درخواست غیرقانونی .... برای تغییر یکی از روسای مناطق ، باعث به وجود امدن مشکلات و اعمال فشار مضاعف به ایشان شده است و ایشان هزینه استقلال عمل خود را می پردازند .
بهرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۴
رویکرد جناب رستمزاد عقلانیت و حفظ استقلال آ پ هست ،موانع این دیدگاه باید رسوا و برداشته شوند
معلم
|
United Kingdom
|
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۴
احسنتم انصافا تابناک با هوشمندی مسائل آموزش و پرورش را رصد وتحلیل می کند . آقای رستمزاد خودش نیست آدم سنگینی پشت قضیه است! !
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۴
به نظرم اگر تابناک ایلام می داند که در آموزش و پرورش شهرستان ایلام چه می گذرد و اینچنین مدافع رییس فعلی آن شده است به عددی نزدیک به چهل هزار دانش آموز و فرهنگی در شهرستان ایلام خیانت می کند و اگر نمی داند از اصول کار حرفه ای به دور است که یادداشت های سفارشی را به نام عدم دخالت سیاسیون در دفاع از افراد منتشر کند.

اغلب دوایر دولتی گرفتار همین سیاست زدگی هستند. در کدام دوره آموزش و پرورش به تخصص و تجربه اهمیت داده که در دوره جناب رستمزاد اهمیت داده شود.

همین آقایی که از چند روز پیش شروع به داد و بیداد در فضای مجازی کرده و به نام سیاست و ایوانی و خانواده ی شهدا تلاش می کند همچنان آموزش و پرورش شهرستان ایلام را بیش از پیش به ورطه سقوط بکشاند با تحمیل سیاسیون بر ریاست شهرستان تکیه زد.

آن روز که به سفارش نماینده سابق و فعلی و x و y و بدون داشتن تجربه لازم و به صورت سرطانی رشد کرد و در کمتر از دو سال به معاونت سازمان و مدیریت شهرستان رسید و همه با تجربه ها را از دور خارج کرد، سیاسیون خوب بودند و امروز که به اصطلاح دست پختش در شهرستان ایلام شور شده است برخی دیگر از همین سیاسیون عزم خود را برای برکناریش جزم کرده اند شایسته دخالت نیستند و دخالت سیاسیون آفت است؟

اگر واقعا به دنبال دخالت نکردن سیاسیون هستیم باید اول خود دست به دامن سیاسیون برای قبضه قدرت نشویم بعد دیگران را منع کنیم.

خود کرده را تدبیر نیست
معلم
|
France
|
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۴
سیاست در خون آموزش و پرورش است. اتفاقا رستمزاد با مدیر شدن این چهره جدید مشکل دارد. چون با این انتصاب طیف سابق حاکم می شوند و بجد قویتر از ستاد استان عمل می کنند. این هم سزای کسانی است که مدیران ضعیف دارند. این اداره کل و مدیریت ایلام درست بشو نیست. این مقاله هم از مدیری حمایت کرده که همفکر مدیرکل است. اما زورآزمایی این رفقای سابق در آینده تماشایی است. خدا میداند برنامه ریزان دنبال چی هستند و این اتفاق به این زودی نمی افتد
مهرداد
|
France
|
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
تورو خدا کسی از آموزش پرورش موسیان چیزی بگه معیار انتخاب مدیر و معاون و بقیه نه سیاسی بازیه نه شایستگی اصلن معلوم نیست چی به چیه
ناشناس
|
United States
|
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
اداره کل و مناطق ول شده اند طرف سابقه یک روز کار کارشناسی ندارد و یک دبیر یا آموزگار بوده ویک دفعه از چراغ جادو بیرون می اید و می شود رییس اداره در اداره کل یا مدیر شهرستان وضعیت آموزش و پرورش مهران وموسیان وایلام ودهلران وهلیلان و... گویای این حقیقت است در اداره کل هم بدون یک روز کار کارشناسی فرد به ریاست اداره ای منصوب می شود که چندین نفر فرد باتجربه دران اداره و واحد کار می کند مانند رفاه معلم استان واموراداری که روسای ادارات روابط عمومی و ارزیابی بودند وبعنوان روسای رفاه واموراداری منصوب شدند سئوال این است اگر عملکرد این افراد خوب بوده چرا جابجا شده اند اگر ضعیف بود چرا تصدی دو اداره ای که با حق وحقوق همکاران بستگی دارند در این پست ها منصوب شده اند و یا سایر ادارات مانند اداره بهداشت و مشاوره ...
دیگر خود بخوانید از این حدیث مفصل
پارسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
من نمی دانم نویسنده این مطلب کیست، ولی می دانم یا زیاد به مسائل آموزش و پرورش آشنا نیست یا جانبدارانه و عمدا مسائل را بیان می کند، مگر نه اینکه جناب شریفی با سیاسی بازی به مدیریت رسید، تا بوده همین بوده جناب تابناک!
ایثارگر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
حرف برای گفتن زیاد است
حقیقتا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
آموزش وپرورش در ایلام بافشار میرزایی واقمارش میچرخد عده‌ای افراد بیسواد واتیکان وکالت ناآگاه به آموزش ورزش واقعی و فقط به منافع خود هستند افراد تواند رانا گذاشته اند خداوند از سر تقصیرات نگذرد که آموزش و پرورش را به کلی نابود کرده اند اصلا رستم زاد هیچ کاره است وبسیایت ناتوان
فرهنگی
|
United Kingdom
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
از سایت تابناک و نگارنده محترم که جور خیلی از فرهنگیان رو می کشند و شفاف سازی می کنند تشکر و قدردانی می شود آقای رستمزاد درآموزش و پرورش مدیریت نمی کند بلکه ایشان را مدیریت می کنند.این روزها آموزش و پرورش استان چیزی شبیه آش قلمکار شده .دوستان آقای مدیرکل در محافل خصوصی شبانه تصمیم می گیرند و صبح آقای رستمزاد تصمیمات گرفته را به اجرا درمی آورد..
شهرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
تابناک جوری نظر میده انگار انتخاب مدیران همیشه بر اساس لیاقت بوده و فقط این یک بار بر اساس سیاست بوده است.کما اینکه آقای سلام امینی چه فشاری که بر ایشان بخاطر انتخاب مدیر مهران وارد نکردند.این همه غرض ورزی نسیت به میرزایی به چه دلیل
غریبه
|
United Kingdom
|
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
میرزایی مقصر اول انتخاب مدیرکل است. میرزایی آموزش و پرورش را اتوبان سیاسیون کرد و مشاور وزین حرف اول و اخر را میزند. میرزایی شایسته سرزنش است. معلمان به وقتش جواب میرزایی را خواهند داد. این آش رستمزاد دسنپخت میرزایی و مشاورش است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار