فرماندار دهلران بیان اینکه این شهرستان ظرفیت ارتقاء به فرمانداری ویژه را دارد ، گفت: در صورت تحقق این مهم زمینه‌های برای انجام فعالیت‌های تاثیرگذار بیشتر خواهد شد.
کد خبر: ۶۷۶۷۳۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶ 05 November 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ حسینعلی موسوی فرماندار دهلران در این دیدار با اشاره به تنوع آب و هوایی و اقلیمی و غنی بودن منابع آب و دارا بودن ذخایر نفتی و گازی، اظهار کرد: می‌توان در این شهرستان کارهای ماندگاری را از جمله توسعه‌ی کشت گیاهان دارویی به بهترین وجه به انجام رساند.

وی با اشاره به تجربه موفق کشت کلزا در دهلران گفت: می‌توان از این تجربه برای توسعه و گسترش کشت گیاهان دارویی استفاده کرد.

فرماندار دهلران با بیان اینکه این شهرستان ظرفیت ارتقاء به فرمانداری ویژه را دارد ، گفت: در صورت تحقق این مهم زمینه‌های برای انجام فعالیت‌های تاثیرگذار بیشتر خواهد شد.

 سید غلامرضا حسینی رییس جهاد دانشگاهی استان با اشاره به ظرفیتهای مختلف جهاد دانشگاهی در حوزه های آموزشی،پژوهشی و فرهنگی گفت: ایجاد زیست بوم فناور گیاهان دارویی در استان حمایت تمامی دستگاه های مرتبط با این حوزه را می طلبد.

وی با تاکید بر اینکه جهاددانشگاهی با انجام مطالعات لازم به موضوع گسترش کشت گیاهان دارویی در دهلران ورود کرده است، تصریح کرد: تغیر در الگوی کشت استان با کاشت گیاهان دارویی با ارزش افزوده‌ی بالا ، توسعه شهرستان دهلران را سرعت خواهد بخشید. /م

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار