مدیر جهاد کشاورزی دره شهر:
مدیر جهاد کشاورزی دره شهر گفت: عملیات کاشت دانه روغنی کلزا در سطح 350 هکتار از اراضی حاصلخیز کشاورزی این شهرستان آغاز شده است.
کد خبر: ۶۷۶۰۴۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۱ 04 November 2018

به گزارش تابناک ایلام؛ طیار فیلی اظهار داشت: شهرستان دره شهر در جنوب استان ایلام از جمله مناطق مستعد برای کشت انواع محصولات کشاورزی مختلف به دلیل قرار گرفتن در کنار رودخانه سیمره است.

وی از کشت دانه روغنی کلزا در این شهرستان از 15 مهر تا 15 آبان ماه خبر داد و افزود: عملیات کاشت این محصول در سطح 350 هکتار از اراضی حاصلخیز کشاورزی این شهرستان آغاز شده است.

مدیر جهاد کشاورزی دره شهر تاکید کرد: کشت این محصول به روش مکـانیزه و با چهار دسـتگاه ریز کارنـده به منظور رعایت تراکم کشت و اسـتفاده بهینه از مقدار مصرف بذر انجام می‌ گیرد.

فیلی با اشاره به اینکه روغن کلزا به دلیـل داشـتن اسیدهای چرب اشباع نشده و نداشتن کلسترول از کیفیت تغذیه‌ای بالایی برخوردار است، گفت: با توجه به خشـکسالی‌ های پی در پی، کمبود آب و تغییر شرایط آب و هـوایی و اقلیمی بایـد بـه سمت کشت‌ هـای استراتژیـک بـا آب بری کم حرکت کنیم که یکی از این محصولات دانه‌های روغنی کلزاست.

وی افزود: یک هزار و 900 کیلوگرم بـذر یارانه ‌دار رقم هایولا 50 با هدف تولیـد این محصول تاکنون بین کشاورزان کلزا کار شهرستان دره شهر توزیع شده است.

مدیر جهاد کشاورزی دره شهر یادآور شد: برای کشت این محصول در اراضـی کشاورزی تاکنون با 145 نفر بهره ‌بردار عقد قرارداد شـده است.

سالانه ١٩٠ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در مناطق مختلف این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می شود./ح

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار