مدیرکل بهزیستی استان ایلام:
مدیرکل بهزیستی استان ایلام با اشاره به پیر شدن جمعیت استان گفت: تا سه سال آینده (سال 1400) از هر 10 نفر جمعیت این استان یک نفر سالمند خواهد بود.
کد خبر: ۶۷۶۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۶ 04 November 2018

به گزارش تابناک ایلام؛ زهرا همتی در نخستین کارگاه آموزشی تربیت مربی طرح آگاه سازی پیشگیری از معلولیت ها در دوران سالمندی افزود: جمعیت این استان با توجه به رشد کندی که داشته به سمت پیر شدن پیش می رود.
وی نرخ کنونی جمعیت سالمندی این استان را 5.6 درصد عنوان کرد که با توجه به روند کاهش رشد جمعیت به سمت افزایش این نرخ پیش می رویم.

مدیرکل بهزیستی ایلام با ذکر اینکه سه هزار و 458 سالمند زیر پوشش بهزیستی قرار دارند، ادامه داد: بر اساس بررسی های انجام گرفته در سال 2050 نزدیک به 33 درصد جامعه ایران سالمند می شوند که در این زمینه باید بسترهای لازم برای خدمات دهی و فراهم کردن امکانات لازم برای قشر سالمندان در جامعه فراهم شود.

همتی اظهار کرد: یکی از این اقدام ها پیشگیری از معلولیت های دوران سالمندی است که در این زمینه توسط بهزیستی کشور برنامه ای آموزشی در 15 استان کشور از جمله ایلام آغاز شده است.

وی اضافه کرد: در اجرای این طرح شیوه های برخورد مناسب با بیماری های مختلف دوران سالمندی به مربیان آموزش داده شده تا به سالمندان هر استان ارایه و از معلولیت ها پیشگیری شود.

مدیرکل بهزیستی ایلام با تاکید بر اینکه سالمندی باید به دوره توانمندی و شادابی برای این قشر مبدل شود، یادآور شد: در این طرح یک هزار سالمند ایلامی زیر پوشش قرار خواهند گرفت.

به گفته همتی، در این کارگاه چهار روزه با آموزش مدرسان کشوری شماری از کارشناسان حوزه بهزیستی، موسسات و سازمان های مردم نهاد حضور دارند و شرکت کنندگان با مطالبی پیرامون پیشگیری و مقابله با بیماری ها آشنا می شوند.

نزدیک به 50 هزار نفر از جمعیت 580 هزار نفری ایلام را سالمندان تشکیل می دهند./ح

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار