استاندار ایلام؛
استاندار ایلام گفت : وظیفه ذاتی آموزش و پرورش است تا با پیشگیری از اعتیاد اقدامات لازم برای سالم سازی جوانان و تربیت آنان انجام دهد.
کد خبر: ۶۷۵۸۱۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۶ 03 November 2018

به گزارش تابناک ایلام؛ قاسم سلیمانی دشتکی  در نشست کمیته مبارزه با مواد مخدر خواستار اجرای طرح نماد در مدارس استان شد و گفت: این طرح مورد تایید زوارتخانه است و نقش مهمی در صیانت از نوجوانان و جوانان در برابر آسیب های اجتماعی دارد.

استاندار ایلام تاکید کرد: آموزش و پرورش و رسانه ها باید با فرهنگ سازی در مدرسه و فضای مجازی آگاهی لازم در خصوص مضرات مواد مخدر را انجام و همچون انجمن دانش آموزی و کمیته های ورزشی کانون های همیاران برای پیشگیری از ابتلا به مواد مخدر تدوین دهند.

سلیمانی دشتکی در ادامه به حماسه سازی مردم ایلام در در اربعین امسال اشاره کرد و از تلاش شبانه روزی مجموعه دست اندرکاران اربعین تقدیر وتشکر کرد.

وی افزود: مردم استان ایلام حادثه طوفان مهران را به یک فرصت همدلی و همبستگی مبدل کردند و در آن شب طوفانی برای کنترل اوضاع تصمیم گرفته شد که زوار در هر جایی که هستند توقف کنند، مسیرهای ورودی به استان را بستیم تا بتوانیم بهتر بر اوضاع مدیریت کنیم و نقش مردم در پذیرایی از زوار باید برجسته شود.

استاندار ایلام ادامه داد: در اربعین امسال علی رغم کاهش در سرجمع تردد زوار در کشور اما تردد زوار از مرز مهران نسبت به سال گذشته افزایش یافت.

سلیمانی دشتکی گفت: سال گذشته حدود 2 میلیون و 400 هزار تردد زوار از مرزهای کشور داشتیم که سهم استان حدود 50 درصد بود اما امسال این میزان به حدود 70 درصد افزایش یافت.

سلیمانی دشتکی افزود: خوشبختانه هیچ مساله امنیتی در مرز مهران در تردد زوار انجام نگرفت.

وی اضافه کرد: در ایام اربعین تعدادی از اعضای هیات دولت به استان سفر و مشکلات زیرساخت ها با آنها در میان گذاشته شد که امیدواریم تا سال آینده تردد زوار در مرز مهران تسهیل شود.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر ایلام نیز در این جلسه به ارایه گزارشی از اقدامات انجام گرفته در زمینه پیشگیری از مواد مخدر پرداخت و گفت: از 13 شاخص مواد مخدر و جرائم مرتبط در وضعیت مطلوب قرار داریم./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار