آشتی ملی در فوتبال قبل از روزهای سخت جام ملتها در انتظار تصمیم سخت مردپرتغالی
کی روش حالا باید بین حس درونی خود و سیاست های یک سرمربی ملی، یکی را برگزیند. آیا کی روش باز هم سیاستمدارانه رفتار خواهد کرد و با یک پیام در شبکه های اجتماعی ورق را به نفع خودش بر می گرداند؟ اکثر ستاره های امروز پرسپولیس شاگردان خودش بوده اند و او می تواند با آرزوی موفقیت برای پرسپولیس، در فاصله کوتاه باقیمانده تا جام ملتهای امارات، چندده میلیون طرفدار پرسپولیس را دوباره جذب کرده و انرژی آنها را با هدف خودش همراه سازد.
کد خبر: ۶۷۵۲۵۱
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰ 02 November 2018

سرمربی تیم ملی فوتبال ژاپن امروز در مصاحبه ای حمایتی، ضمن روحیه دادن به بازیکنان کاشیما رمز قهرمانی این تیم را پیروزی در بازی رفت دانست. در نگاه نخست این حمایت، طبیعی جلوه می کند اما مشابه همین رفتار توسط همتای پرتغالی او در تیم ملی ایران بهیچ عنوان خبری معمولی نیست.

به گزارش تابناک ورزشی، در آستانه دیدار رفت فینال لیگ قهرمانان آسیا هجیمه موریاسو سرمربی موفق تیم ملی فوتبال ژاپن در حمایت از بازیکنان و کادرفنی این تیم گفت: «به عنوان یک ژاپنی خیلی دوست دارم کاشیما قهرمان شود ولی باید اعتراف کنم پرسپولیس هم تیم خیلی خوبی است و دو تیم شانس یکسانی دارند.» او در ادامه به نماینده ژاپن روحیه داده و آنها را برای برتری مقابل نماینده ایران تهییج کرده است.»

حالا بعد از این حمایت، اغلب هواداران پرسپولیس منتظر واکنش کارلوس کی روش هستند و خواهان حمایت سرمربی تیم ملی ایران از پرسپولیسی ها هستند. مرد پرتغالی تا این لحظه واکنشی نشان نداده و ترجیح داده سکوت کند و ادامه این سکوت می تواند روابط تخریب شده او با یکی از دو باشگاه پرهوادار ایران را تیره تر کند.

بازی رفت فینال صبح شنبه برگزار می شود و کی روش خوب می داند در صورت موفقیت پرسپولیس در کسب جام قهرمانی آسیا با هدایت برانکو؛ فشارها روی او برای فتح جام ملتها مضاعف خواهد شد به خصوص اینکه قرمزها در غیاب چندین ستاره و در اوج محرومیت ها و مصدومیت ها و محدودیت ها، در یکقدمی چنین افتخاری ایستاده است.

آیا کی‌روش برای موفقیت پرسپولیس پیام استراتژیک می‌فرستد؟/سرمربی تیم ملی سر دوراهی اختلاف بابرانکو

مشکل کی روش با پرسپولیسی ها بعد از تشدید اختلافات این مربی سرشناس با برانکو ایوانکوویچ آغاز شد اما برخلاف آنچه تصور می شد، اصطکاک ها نه تنها با گذشت زمان کاهش پیدا نکرد بلکه پس از خط زدن سیدجلال حسینی از لیست نهایی تیم ملی برای جام جهانی چند برابر شد تا جایی که اظهارات دلجویانه کی روش و تمجیدهای او از کاپیتان سرخپوشان هم کارساز نشد.

سوژه بعدی تعداد کم دعوت شده از پرسپولیس در نخستین اردوی تیم ملی بود و در حالی که قرمزها حریفان متمول و مسلح عرب خود در آسیا را یکی یکی حذف می کردند، این موضوع به سوژه ای تحریک کننده برای هواداران پرشمار پرسپولیس تبدیل شد. پرده بعدی این اختلاف در بازی دوستانه تیم ملی مقابل بولیوی در ورزشگاه آزادی به نمایش درآمد و شعار سکوهای پرسپولیسی علیه کی روش، جنگ را علنی کرد. پدیده ای عجیب که در کمتر کشوری بین فوتبال ملی و باشگاهی رقم خورده است.

در این میان مصاحبه های گاه و بیگاه برانکو ایوانکوویچ و طعنه های نیش دار او هم کار واسطه ها برای نزدیک کردن دو مربی خارجی شاغل در ایران را بی اثر کرد و آتش این جدال دوسویه بجای خاموشی، بیشتر زبانه کشید. تبلیغات علنی مربی کروات برای جانشینی هموطن و رفیقش زلاتکو دالیچ بجای کی روش، هم نشان داد که برخی حساسیت های کارلوس در مورد نقشه این رقیب قدر برای تصاحب نیمکت تیم ملی پر بیراه نیست. با همه این اوصاف اما حالا لحظاتی تعیین کننده برای اوست. 

حالا کی روش باید بین حس درونی خود و سیاست های یک سرمربی ملی، یکی را برگزیند. آیا کی روش باز هم سیاستمدارانه رفتار خواهد کرد و با یک پیام در شبکه های اجتماعی ورق را به نفع خودش بر می گرداند؟ اکثر ستاره های امروز پرسپولیس شامل کمال کامیابی نیا، علی علیپور، محمد انصاری، حسین ماهینی مصدوم و سیدجلال حسینی شاگرد کی روش بوده اند و در حال حاضر هم احمد نورالهی در کنار بیرانوند جزو لیست 34نفره کی روش هستند. به این جمع ترابی و سروش رفیعی هم که در نیم فصل به سرخ ها اضافه می شوند، حضور دارند.

او می تواند با آرزوی موفقیت برای پرسپولیس، در فاصله کوتاه باقیمانده تا جام ملتهای امارات، چندده میلیون طرفدار پرسپولیس را که کمی از او دل چرکین شده اند، دوباره جذب کند و انرژی آنها را با هدف خودش همراه سازد. پیام حمایتی کی روش که می تواند کارکرد یک بمب روحیه را برای ستاره های پرسپولیس ایفا کند، حتی او را در رقم خوردن چنین افتخاری سهیم خواهد کرد. 

آیا کی‌روش برای موفقیت پرسپولیس پیام استراتژیک می‌فرستد؟/سرمربی تیم ملی سر دوراهی اختلاف بابرانکو 

نویسنده : مجید کوهستانی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار