جناب وزیر! راه ارتباطی یکی مولفه های توسعه ایست ،استان ایلام به رغم برخورداری از مزیتهای مهم اقتصادی از نفت وگاز گرفته تا صنعت گردشگری وتاریخی و کشاورزی همچنان محروم است ،می دانید چرا!؟ چون با وجود این راهها و نبود بزرگراه و اتوبان ،مسیر برای توسعه استان هموار نیست !
کد خبر: ۶۷۴۲۹۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۷ 29 October 2018

تابناک ایلام ::این روزها به واسطه حضور زائرین اربعین استان ایلام به کانون توجه مسئولین ارشد کشوری تبدیل شده است ،مسئولینی که موسم اربعین  به اصطلاح "فیلشان یاد هندوستان می کند "،تازه یادشان می آید که استان کوچک ایلام با تمام محدودیتها و محرومیتهایش !این روزها دو برابر جمعیت خود ،میهمان در خود جای داده است .

اما امروز سفر متفاوت تری از یک مقام مسئول کشوری به استان را شاهد بودیم ،متفاوت به این خاطر که وزیر راه وشهرسازی که کمتر از 48 ساعت از انتخابش در این مسند می گذشت ،اولین برنامه جدی وسفر کاریش را به استان ایلام وموضوع اربعین اختصاص داد.

به فراخور اهمیت این سفر ونقش بسزایی که این مسافر می توانست در تغییر چهره زیرساختهای استان خصوصا در حوزه اربعین داشته باشد ،سقف انتظارات از وی نیز افزونتر از دیگران بالا رفت ،انتظار این بود که تصویری از محرومیت ها ،کاستیها و ضعف زیر ساختهای استان بر ذهن وی مجسم و این مدیر را به تکاپوی بیشتر در رفع آنها وکاهش دغدغه های جدی مردم ومسئولین استان وا دارد.

اما سخنان اسلامی در بیان اهدافش از سفر به  ایلام ،به نوعی همه مردم ،فعالین شبکه های اجتماعی ورسانه های استان را غافلگیر کرد ،ایشان ضمن پای گذاشتن بر جای پای اسلافش ،گامهایش را به جای خدمت به مردم استان، بلندتر از همه به سوی آبادانی آنسوی مرزهای استان برداشت !

محمد اسلامی از ساخت اتوبان مهران نجف سخن به میان آورد وگفت : اتصال بزرگراه مهران به نجف در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد وبا وزیر خارجه در مورد مذاکره با وزارت خارجه عراق، برای ادامه راه ترانزیتی با کیفیت از مهران تا نجف گفتگو شده است .

احتمالا وزیر تازه کار راه وشهرسازی خیلی آرمانی تر از همکاران پیشین خود به موضوعات می نگرند،یا ایشان واقعا از وضعیت راههای استان بیخبرند ،یا اینکه خبر دارند و براساس آرمانهای فکری خود به مقوله خدمت می اندیشند !

جناب آقای وزیر ! اگر نمی دانید بهتر است که بدانید استان ایلام با دارا بودن یک مرز بین المللی تجاری با کشور همسایه ،قرار گرفتن در مسیر اصلی تردد زائرین ،گردشگران مذهبی کشور همسایه و زائرین عتبات عالیات از داشتن یک راه ارتباطی استاندارد و لااقل به سان دیگر استانهای همسایه محروم است

جاده های باریک ،کم رمق وحادثه ساز این استان بیشترین تلفات جانی ومالی را به مردم استان تحمیل کرده اند ،اگر نمی دانید بهتر است بدانید ؛بر اثر تصادف در راه ارتباطی ایلام به سرابله تنها در یک ماه گذشته بیش از ده خانوار رخت عز ا بر تن کرده اند !اگر می خواهید طعم سختی در جاده ها را بچشید،خواهشا  یک سفر به سیروان ،پل سیمره ،آسمان آباد و یا بدره ودره شهر و... داشته باشید.

جناب وزیر! راه ارتباطی یکی از مولفه های توسعه است ،استان ایلام به رغم برخورداری از مزیتهای مهم اقتصادی از نفت وگاز گرفته تا صنعت گردشگری وتاریخی و کشاورزی همچنان توسعه نیافته است ،می دانید چرا!؟ چون با وجود این راهها و نبود بزرگراه و اتوبان ،مسیر برای توسعه استان هموار نیست !

حال شما بگویید چگونه می خواهید با وجود این حجم از مشکلات ،با وجود موانع قرار گرفته در مسیر توسعه استان ایلام ،تازه از طریق مذاکره با وزارت خارجه عراق وکسب رضایت آنها  ! مسیر توسعه کشور همسایه را هموار کنید ؟! جناب وزیر !بسیاری از مردم ما بخاطر برخی کارهایی که در عراق انجام می گیرد ابهاماتی دارند ،شما با این حرفتان ابهاماتشان  را به یقین تبدیل کردید ،چون چراغی که به خانه رواست به مسجد حلال نمودبد! برادر عزیز ! برای خدمت به مردم ایلام و احداث اتوبان در اینجا هیچ نیازی به مذاکره هم نیست !

آقای وزیر در بخش دیگری از سخنانشان فرموده اند : در راستای تسهیل در تردد زائرین در صدد هستیم که خطوط ریلی را به کشور عراق متصل نماییم .

جناب وزیر محترم ! مردم ایلام سالهاست صدای بوق قطار را فقط در میان خبرها وشانتاژهای تبلیغاتی می شنوند ،البته اگر شما گوشتان را تیز کنید، می توانید صدای بوق قطار واقعی را در کرمانشاه ،لرستان وخوزستان بشنوید ،اول شما فکری به حال خط آهن ایلام بکنید ،بعد با پرش از روی استان ایلام به خطوط راه آهن عراق وصل شوید.

خدمت به زائرین اربعین کار خوبیست ،تلاش برای تسهیل تردد زائرین در واقع خدمت به کشور است ،هر چند ماهم مترصدیم که از قِبَل اربعین خدمتی به ایلام برسد ،اما عزیز دل برادر !یک لحظه با خود  بیاندیشید وبه این سوال پاسخ دهید ؛اگر واقعا اربعین نبود ،اگر همچنان صدام حسین حاکم عراق بود ،سهم استان ایلام از توسعه وخدمت چقدر بود !؟ یکبار هم محض رضای مردم استان که قطعا رضای خدا را در طول خود دارد ،در سخنانتان به ظاهر هم شده بگویید "بخاطر تسهیل تردد مردم استان ایلام وکاهش آلام آنها می خواهیم فلان طرح را اجرا کنیم "!!

جناب آقای وزیر ؛مردم ،مسئولین و رسانه های استان ایلام دلشان را صابون زده بودند ! که این سفر برایشان عمران و آبادانی به ارمغان خواهد آورد ،اما سخنان شما برای مردم ما نبود ،بلکه بلند پروازی های یک مقام مسئول بود که با بال های آرمانی اش از روی آنها پرواز کرده ودر حیات همسایه نشست ،همسایه ای که این روزها هوای پشت دیوار حیاتش را هم ندارد ،چون  همه امورش را براساس منافع خود  تنظیم می کند !

 

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
مهرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۸
انتخاب وزیر عراقی نتیجه آش هم همینه غیر این باعث تعجبه
ایلامی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۸
یا برادر تا بود این بوده.بدون کار کارشناسی همین جناب وزیر...ما مدیون امام حسین ع هستیم.تا نظر مسولین.چرا اگر این دروازه نبود.ایلام محروم بود و محروم تر
دوست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۸
سلام
وقتی در این سفر فقط یک نماینده همراه ایشان هستش و دو عزیز دیگر مثل قبل حضور ندارند دیگر نباید انتظار داشت ....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۸
حتی ضرورت هم نیست. چه تضمینی وجود دارد که راه پیمایی اربعین به همین منوال بماند. هیچ عاقلی برای یک ترافیک موقت اینقدر هزینه نمی کند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۸
حتی ضرورت هم نیست. چه تضمینی وجود دارد که راه پیمایی اربعین به همین منوال بماند. هیچ عاقلی برای یک ترافیک موقت اینقدر هزینه نمی کند.
مهرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
انتخاب وزیر عراقی نتیجه آش هم همینه غیر این باعث تعجبه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۰
ای بیچاره بیت المال !!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۱
من تاکنون 6 بار توفیق زیارت به عتبات از زمان سرنگونی صدام تا کنون داشته ام و هر بار شاهد گسترش منفی مردم عراق به دخالت های این چنینی در امورشان بوده ام. اگر منظورایشان مذاکره با دولت عراق برای این کار است، بسیارخوب است ولی اگر از جیب ملت است که ... جه بگویم.
ضمنا زوار امام حسین (ع) برای رفتن به کربلا دست می دادن، ما از دادن عوارض خروج هم خودداری می کنیم؛ پیشنهاد می کنم این مبلغ دریافت شود و در یک حساب خاص برای توسعه ی زیرساخت های مسیر های منتهی به عراق ، به ویژه راه آهن ایلام به کرمانشاه شود.
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
من امسال برای اولین بار به زیارت عتبات مشرف شدم. خداروشکر برای من سفر عالی و تجربه بی نظیری بود. اما بنا بر گزارشات مردم سال به سال خدمات رسانی دولت ایران و عراق به زوار کم میشه. افزایش نرخ ارز هم که واقعا هزینه هارو برده بالا. بطور مثال از مرز مهران تا محلی که بشه سوار خودروهای مسافربری شد حدودا 2 ساعت توی سرما و طوفان گرد و غبار شدید راه پیمایی کردیم تا با قیمت 200 هزیار تومن! برسیم نجف
زمان برگشت بزور سوار 18 چرخ شدیم تا بصورت فشرده برسیم حیدریه از اونجا با قیمت 190 هزار تومن با طی مسیر بسیار طولانی 2 ساعته تونستیم ماشینی با قیمت 190 هزار تومن پیدا کنیم تا مارو برسونه جایی که مجدد 2 ساعت پیاده رفتیم تا به مرز مهران رسیدیم
واقعا اگر سال بعد وضعیت به همین منوال باشه استقبال مردم بسیار کم خواهد شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار