مدیر کل آموزش و پرورش استان ایلام از تجهیز و مهیا سازی 60 مدرسه در شهرستان مهران برای اسکان زائران اربعین حسینی خبر داد.
کد خبر: ۶۷۴۱۴۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸ 29 October 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ اسفندیار رستم زاد افزود: با توجه به بازگشت زائران اربعین حسینی از عتبات عالیات مدارس شهرستان مهران از امروز تعطیل و این فضاها آماده اسکان زائران هستند.

وی یادآور شد: علاوه بر این بیش از 30 خوابگاه، مجتمع و زائر سرای دانش آموزی نیز در شهرستان مهران برای اسکان زائران مهیا شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام تاکید کرد: همچنین با هماهنگی با مدیران مدارس شهرستان های دهلران، ایلام، چرداول، ملکشاهی، چوار و ایوان که در مسیر تردد زائران اربعین حسینی قرار دارند اعلام شده تا زمینه استراحت زائران در شیفت غیر آموزشی مدارس فراهم شود.

به گفته رستم زاد علاوه بر این شماری از نیروهای اداری و آموزشی در موکب ها برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی در حال فعالیت و خدمت رسانی هستند.

وی گفت: تا روز گذشته فعالیت مدارس در شهرستان مهران برقرار بود که به دستور استاندار و با توجه به موج بازگشت زائران و ضرورت اسکان آنها فعالیت مدارس شهرستان مهران امروز و چهارشنبه 9 آبان ماه تعطیل شده است.

گفتنی است سال گذشته در ایام منتهی به اربعین حسینی و پس از بازگشت زائران به دلیل حجم بسیار زیاد تردد و اسکان تعدادی از زائران مدارس شهر مهران به مدت 10 روز تعطیل شد.

مرز بین المللی مهران یکی از مهم ترین کانون های تردد زائران به عتبات عالیات محسوب می شود و در ایام اربعین پارسال بیش از چهار میلیون زائر از این مرز تردد کردند./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار