فرمانده سپاه امیرالمومنین گفت : رفتار مسئولین را انگلیسی خطاب کردند ،بهتر بود می گفتند چه کسانی رفتار انگلیسی داشتند ،لااقل ما مجموعه سپاه با این موضوع (بستن حسینیه ها و مساجد)مخالف بودیم و آنهایی هم که هلی کوپتر را آوردند حقیقتا بخشی از مخالفین بودند که زرنگی کردند ،حالا خیلی این موضوع کار درستی نبود و ما با آن مخالف بودیم .
کد خبر: ۶۷۳۸۲۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۰ 28 October 2018

تابناک ایلام::این روزها مردم ومسئولین استان ایلام میزبان بیش از یک میلیون زائر اربعین حسینی هستند ،استانی که به رغم کاهش جمعیت چهل درصدی زائرین ،باز هم بر اساس آمارها محل عبور نزدیک به 63 درصد از زائرین اربعین حسینی بوده است .

آمارها گویای یک واقعیت است ،در کنار مولفه های مهم نظیر سهولت ،قرابت وامنیت ،این میهمان نوازی وسنگ تمام گذاشتن مردم ومسئولین استان ایلام برای زائرین اربعین حسینی است که باعث شده  تا ایلام و مرز مهران بعنوان گذرگاه وقدمگاه اول زائرین اربعین تعیین شوند.

البته استان ایلام به دلیل توسعه نیافتگی که در ساختار آن جاخوش کرده ، سالهاست از بسیاری از مولفه های توسعه ای نظیر زیر ساختها ،راه ارتباطی و دهها مولفه دیگر محروم مانده است ،این محرومیت قطعا برای زائرین ومردم استان مشکلاتی را رقم زده است ،در عین حال با تمام وجود وبا دستانی خالی ولی پر سخاوت به جنگ مشکلات رفته و به بهترین شیوه ممکن رسم میزبانی را به جای آورده اند.

اما با وجود رفت وآمدهای تبلیغاتی وبی حاصل مدیران ارشد کشوری ولشکری لازم است ناگفته ها هم گفته شود ،باید گفته شود که با وجود تلاشها وتبلیغات هدفمند برای سوق دادن زائرین به سمت مرزهای جنوبی ،اما انتخاب اول زائرین استان ایلام ومرز مهران است .بر عکس انتظاری که از مسئولین در راستای توجه بیشتر و اهتمام به بهبود زیرساختها ،حداقل به پاسداشت این بزرگ منشی و همراهی مردم استان می رود ،برخی مسئولین وتریبون داران با سخنان نیش دارشان بر زخم ها نمک می پاشند.

نمونه بزرگش هم ،موضع گیری اخیر یکی از خطبای مشهور در برنامه "مخاطب خاص " از شبکه سوم سیمای جمهوری اسلامی ایران بود ،این خطیب مشهور به جای تشکر از مسئولین ومردم استان ایلام ،با سخنانی نیش دار وبدون مطالعه ،اقدامات مسئولین استان ایلام را به اقداماتی انگلیسی تشبیه نمود.

هر چند این سخنان از همان لحظه واکنش رسانه ها،فعالین شبکه های اجتماعی و تعدادی از مسئولین استان را به دنبال داشت ،اما موضعگیری تعداد انگشت شماری در منظور دهی به سخنان میهمان برنامه تلویزیونی ،یعنی " دستور بستن مساجد و حسینیه ها " ویا "جمع آوری موکب های سطح شهر مهران "جالب توجه بود .مساجد وحسینیه هایی که درب آنها همواره به روی عاشقان حسینی باز بوده وکماکان نیز دایرند و موکب هایی که تنها در راستای بهره مندی اقتصادی مردم شهر مهران ودیگر شهرهای مسیر تردد زائرین ساماندهی شدند.

موضوعی که امروز واکنش فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام را نیز در پی داشت .سردار سیدصادق حسینی در جمع اصحاب رسانه استان ایلام در واکنش به سخنان پناهیان اظهار کرد :سخنرانی اخیر و انگلیسی خواندن رفتار مسئولین استان به نظرم خیلی با مطالعه نبود.

وی تصریح کرد :رفتار مسئولین را انگلیسی خطاب کردند ،بهتر بود می گفتند چه کسانی رفتار انگلیسی داشتند ،لااقل ما مجموعه سپاه با این موضوع (بستن حسینیه ها و مساجد)مخالف بودیم و آنهایی هم که هلی کوپتر را آوردند حقیقتا بخشی از مخالفین بودند که زرنگی کردند ،حالا خیلی این موضوع کار درستی نبود و ما با آن مخالف بودیم .

سردار حسینی گفت : سپاه از ابتدا با تصمیم ممنوعیت ایجاد موکب های مردمی در سطح شهر مهران مخالف بود و حرکت اربعین  باید مردمی بماند وبه تصمیم گیران تاکید کردیم که تصمیم ممنوعیت ایجاد موکب در شهرمهران اشتباه است.

هر چند سردار حسینی با واکنشی متفاوت تر از استاندار و نماینده مردم بعنوان تنها مسئولین واکنش نشان داده به سخنان پناهیان ،از زاویه دیگری به موضوع نگریسته است ،اما  به هرترتیب عدم تایید این سخنان از سوی فرمانده سپاه استان ایلام به نوعی نکته سنجی و ظرافت نگاه این مقام نظامی وامنیتی را به نمایش گذاشته است .

به هرحال آنچه که مهم است نگاه عمدتا مشترک مسئولین استان با سلایق متفاوت در نفی هر گونه اظهار نظری است که از آن بوی قدر نشناسی و یا افراط در بیان مواضع ودیدگاههای سیاسی ،اجتماعی ،فرهنگی وحتی مذهبی به مشام می رسد ،نگاهی که این نکته مهم از آن استنباط می شود که در ارزیابی وسنجش هر موضوعی  "باید نیمه خالی  وپر لیوان با هم دیده شوند!

 

 

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
حسن
|
United Arab Emirates
|
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
اقای ......خبرنگاری که به لطف مرزبین المللی مهران خودرادرشبکه های سراسری می بیندهم دست کمی ازکسانی که تبلیغ منفی علیه مرزمهران میکردندنداره چراخبرنگاران خوزستانی یکباراسنمی ازمرزمهران نمی اورند؟؟؟
حسن
|
United Arab Emirates
|
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۷
اقایان مسول میلیاردهاتومان پول بیت المال راخرج مرزچلات کردنندکه عراق کوچکترین اقدامی نمی کندایاکسی این اقایان رابازخواست میکند بجای حیف ومیل کردن این همه پول دربیابانها خرج زیرساختهای استان می کردند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۸
سردار حسینی سپاه را مخالف تصمیمات گرفته شده دانسته. کجای این صحبتها به معنای رد نظر پناهیان و تایید کار مسئولان ایلام بود؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
مسیرایلام به سرابله رونگاه کنیددریک سال گذشته تکان نخورده فقط دریک ماه محرم برای فریب افکارعمومی چندماشین راهسازی آمدورفتی کردندیعنی کسی نیست ازمسولین بپرسه جاده ایلام سرابله چرامیلیمتری هم درست نمیشه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار