مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی استان ایلام گفت:3 هزار و 400 نفر زائر از مهرماه تاکنون از خدمات درمانی و بهداشتی ، دندانپزشکی ، بیمارستان صحرایی و کلینیک تخصصی سپاه مستقر در پایانه مرزی مهران استفاده کرده اند.
کد خبر: ۶۷۳۸۲۱
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۲ 28 October 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ ساسان زمانی در جمع کاروان اربعین در آیینه رسانه  با اشاره خدمات سازمان بسیج جامعه پزشکی در خدمت رسانی به زوار اربعین اظهار داشت:در پنجمین سال متوالی سازمان بسیج جامعه پزشکی با جمع آوری تمام امکانات در ایلام و استان های معین به ارائه خدمات در قالب بیمارستان تخصصی می پردازد

وی افزود:حدودا 45 از کادر پزشکی استان های سمنان تهران و کرمانشاه در بخش های مختلف این بیمارستان حضور دارند که در صبح، عصر و شب به زوار خدمات ارائه می دهند.

 زمانی عنوان داشت : با فراهم سازی زیر ساخت در پایانه مرزی مهران 3 یونیت مختلف در طول شبانه روز با 6 نفر دستیار و 6 نفر دندان پزشک درحال خدمت به زوار هستند .

مسئول سازمان جامعه پزشکی استان ایلام ادامه داد: در هر کدام از یونیت ها در طول یک روز در اوج مراجعات به 119 زائر ارایه خدمت می گردد..

زمانی تاکید کرد: ارائه خدمات در بخش دندان پزشکی به زوار داری پاسپورت صورت می پذیرد.وی بیان کرد: تمام آزمایشات در آزمایشگاه های مستقر در مرز صورت گرفته و حداکثر زمان جوابدهی به آزمایشات 2ساعت می باشد که در بخش آزمایشگاه تاکنون به 600نفر خدمت ارائه شده است.

زمانی به ایجاد بخش ارتوپد برای جلوگیری از تردد به مراکز شهرستان خبردادو گفت: برای رفع این مشکل در این مکان در سه شیف 9 نفر فیزیوتراپ در حال خدمت رسانی به زوار هستند.

رییس بیمارستان صحرایی منطقه غرب مستقر در پایانه مرزی مهران در جمع اصحاب رسانه استان گفت: بیمارستان صحرایی کرمانشاه وابسته به مرکز بهداری غرب کشور و سپاه امیرالمومنین استان ایلام می باشد..

وی افزود: تجهیزات این مکان درمانی شامل 40تخت بستری، اورژانس ،واحد های پاراکلینیکی اعم از ازمایشگاه و رادیولوژی، واحد جراحی، اتاق عمل تاکتیکی، اورژانس جنگ نوین شامل بخش بستری اتاق ایزوله است.

منصور منصوری با بیان اینکه خدمات در این مکان درمانی رایگان ارائه می شود گفت:تمامی کادر درمانی مستقر در این بیمارستان از نیروهای متخصص و پشتیبانی است که به صورت داوطلبانه با حضور در این مکان به زائرین اربعین خدمات ارائه خواهند داد.

وی در ادامه از حضور 7 نفر از پزشکان متخصص در بخش های ارتوپد، کلیه و مجازی طب فیزیکی و ... در بیمارستان صحرایی واقع در پایانه مرزی مهران خبر دادافزود:.روزانه ۴۰۰ نفر در این مرکز درمانی ویزیت می شوند.

وی یادآور شد : از ابتدای آغاز فعالیت بیمارستان صحرایی در پایانه مرزی مهران تاکنون به بیش از 1600نفر خدمات ارائه شده است.

معاون  تدارکات و موکب شهدای سپاه سمنان گفت :در مجموعه موکب شهدای سپاه پایانه مرزی مهران ظرفیت اسکان 5 هزار فراهم شده است .

معینی افزود : روانه 5 هزار وعده غذایی گرم و 5 هزار میان وعده در موکب شهدای سپاه سمنان مستقر در مهران تهیه و توزیع می گردد./م

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار