کد خبر: ۶۷۳۶۰۱
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۰ 28 October 2018

متخصصان در یک مطالعه تازه مدعی شده‌اند که افراد بلند قد بیشتر در معرض ابتلا به سرطان هستند.

به گزارش ایسنا، گروهی از متخصصان علوم پزشکی در آمریکا در بررسی‌های اخیر خود دریافتند افراد بلند قد در معرض فزاینده ابتلا به سرطان هستند و این امر تا حدودی می‌تواند به این دلیل باشد که در بدن آنان تعداد سلول بیشتری وجود دارد که ممکن است در معرض این بیماری قرار بگیرند.

متخصصان آمریکایی در این آزمایشات به ارزیابی مردم سه قاره پرداخته و دریافتند که خطر ابتلا به سرطان در زنان و مردان به ازای هر ۱۰ سانتی‌متر افزایش قد، ۱۰ درصد بیشتر می‌شود.

فرد زمانی به بیماری سرطان مبتلا می‌شود که سیستم طبیعی کنترل بدن در رشد سلول‌ها متوقف شود که این وضعیت به تولید غیرطبیعی سلول‌ها و تشکیل تومورهای سرطانی منجر می‌شود.

در این بررسی آمده‌ است: خطر ابتلا به چند نوع سرطان در میان افراد بلند قد بیشتر است زیرا در بدن آنان تعداد سلول بیشتری وجود دارد و بنابراین احتمال اینکه این سلول‌ها سرطانی شوند افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش ژاپن تودی، به گفته محققان می‌توان این برداشت را داشت که این خطر بیشتر بر اساس فاکتورهای ژنتیکی تعیین می‌شود و شیوه مشخصی برای کاهش دادن آن وجود ندارد./ع

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ایوب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۷
چون افراد بلند قد بیشتر به چشم میان، چشم می خوردند و زودتر می میرند. همچنین افرادی که ماشین ندارند هم به این بدبختی دچار هستند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار