فرماندار سیروان؛
فرماندار سیروان گفت: این شهرستان فاقد دستگاه سنجش آلودگی هواست و امکان سنجش میزان گرد و غبار و آلودگی هوای شهرستان به صورت دقیق وجود ندارد.
کد خبر: ۶۷۳۲۱۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰ 27 October 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ جواد رحیمی مقدم اظهار کرد: به همین دلیل اطلاع رسانی به مردم و آگاهی بخشی به آنها در مورد چگونگی وضعیت ریزگردها به عنوان یکی از نکات مهم و اساسی در هنگام بروز گرد و غبار با اختلال و تاخیر مواجه است.

وی یادآور شد: نبود دستگاه سنجش غبار در این شهرستان باعث شده است تصمیم گیری در خصوص تعطیلی یا تاخیر مدارس و ادارات با مشکل مواجه شود که نارضایتی مردم را در پی دارد.

وی تاکید کرد: امکان سنجش آلودگی هوای این شهرستان به صورت مستقل وجود ندارد و بر اساس میانگینی از هوای شهرستان های ایلام و چرداول و همچنین میزان دید افقی محاسبه می شود که دقیق نیست و ممکن است خطراتی برای سلامت مردم ایجاد کند.

فرماندار سیروان گفت: راه اندازی و نصب دستگاه سنجش آلودگی هوا یکی از مهمترین درخواست های مردم این شهرستان است و در این خصوص با مسئولان استان و کشور مکاتباتی صورت گرفته است.

رحیمی مقدم افزود: نصب و راه اندازی دستگاه سنجش غبار به حدود چهار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد ضمن اینکه ساختمان اداری برای استقرار دستگاه در این شهرستان نیز وجود ندارد.

وی با بیان اینکه احداث ساختمان اداری به منظور استقرار نیروهای اداره کل محیط زیست سیروان و همچنین دستگاه سنجش آلودگی هوا نیز به حدود چهار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد، یادآور شد: در مجموع دست کم هشت میلیارد ریال برای راه اندازی این دستگاه در شهرستان مورد نیاز است.

وی خواستار تامین اعتبار برای راه اندازی دستگاه سنجش آلودگی هوا در شهرستان تازه تاسیس سیروان شد./م
ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار