به بهانه بارش نزولات آسمانی و مدیریت بحران شهرداری
امروز با بارش چند دقیقه ای باران باز هم شهر چهره زشت خود را که در زیر پوست آن پنهان است را به شهروندان نمایاند و به حضرات متولی امور از شهرداری تا فرمانداری و استانداری فهمانید که تا کنون هر چه کرده اند، در پس آن تدبیری نبوده است جز خرج اضافی!
کد خبر: ۶۷۲۹۰۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۵ 26 October 2018

تابناک ایلام نصرت اله احمدی فرد::چند وقتی است با بارش نزولات آسمانی چشمان نگران شهروندان ایلامی به زیرساخت های شهری دوخته می شود، شهرداران یکی پس از دیگری از تحصیلکرده نامرتبط تا تحصیلکرده مرتبط با درایت شورای شهر بر صندلی شهرداری تکیه می زنند، اما همچنان رنج و حرمان و ناامیدی در بافت شهری موج می زند و بزک کردن شهر با رنگ کردن بلوارها و کوچک کردن میدان ها و نصب المان ها، ره به جایی نمی برد.

امروز با بارش چند دقیقه ای باران باز هم شهر چهره زشت خود را که در زیر پوست آن پنهان است را به شهروندان نمایاند و به حضرات متولی امور از شهرداری تا فرمانداری و استانداری فهمانید که تا کنون هر چه کرده اند، در پس آن تدبیری نبوده است جز خرج اضافی، کار بهینه ای نبوده است جز پوشانیدن شهر و حاشیه شهر در پس رنگ های تصنعی، آیا امروز هنگام ایجاد بحران سیلاب یا همان جمله زیبا و محلی "آو برده مان" شهردار و تیم مدیریت بحرانش جز حضور فیزیکی توانستند مرحمی بر زخم های چندین ساله شهروندان باشند!! بی گمان پاسخ منفی است!!

بلوار نماز شهر ایلام امروز باز هم پذیرای سیل نخاله و زباله های شهری بود که با بارش کوتاهی به بحران تبدیل شد و ای بسا اگر ادامه می یافت به فاجعه تبدیل می شد. ساکنان این بلوار از جریان سیل سال 94 تا کنون همواره دغدغه این محله پر چالش که آگاهانه و توسط جمعی افراد منفعت طلب و زمین خوار به بحران تبدیل شده است را پیگیری می کند و همه گونه پیگیری انجام داده اند اما حاصل آن پاسخ های تکراری، معمولی، کلیشه ای است.

 امروز اما در جریان بارش جدید با گفتمان جدیدتری نیز آشنا شدیم و مسئولین محترم شهرداری که نامشان را فعلا محفوظ می داریم در برابر سوال شهروندان، به سبک همه مقامات امروز مسئولان سابق از شهردار تا کارشناس و مهندس و طراح را مسئول دانستند و با این جمله کوتاه، زیبا و قانع کننده "فعلا کاری از دستمان بر نمی آید" سوار بر ماشین های شاسی بلند مکان سیلاب برده را به قصد منزل گرم و نرم خویش ترک کردند و به سبک و سیاق همیشگی دولتمران ما را به آینده حواله دادند.

جالب تر اما در جریان امروز خواهشی بود که به عنوان شهروندان از جناب شهردار و همراهان داشتیم و گفتیم این درمان کوتاه مدت آسیب است و اگر ما بر اساس تجربه در این مکان زندگی می کنیم این تدبیر و کانال درست کردن نه تنها فایده ندارد بلکه بیشتر ما را به خطر می اندازد!! اما آنچه شنیده نشد فریادهای ما و آنچه اتفاق افتاد پیش بینی بود که ما شهروندان عادی کردیم، اما متخصصان شهرداری به سادگی و نگاهی تبختر آمیز از کنارش گذشتند و در بازگشت و مواجهه با مردم چون حرفی برای گفتن نداشتند، با داد و فریاد بر سر شهروندان و بهانه های همیشگی نمونه ای از تکریم و مردمداری را نشان دادند.

جناب شهردار، آقای دکتر عزیز!! به عنوان شهروند همواره برخی از اقدامات حضرتعالی را تحسین کرده ایم اما پای عمل جنابعالی نیز در بحران سیلاب امروز، همچون اسلاف تان چوبی بود!

آقای شهردار چرا قبل از ریزش باران نخاله های ساختمانی بر سر مردمان شهر فکری برای آن نکردید؟ چرا در مقابل لابی زمین داران انتهای بلوار نماز موضعی قاطع نمی گیرید؟ آقای شهردار چرا پیگیر پر کردن مسیر آب یا همان "گلال" کردی خودمان که نادرست به زمین تبدیل شده نمی شوید؟ چرا با نخاله ریزان انتهای بلوار نماز که بخوبی می دانید چه کسانی هستند برخورد قهری با توجه به قانون نمی کنید؟

آقای شهردار! زدن تابلو و خواهش مردم و برخوردهای مقطعی جواب نداد و نمی دهد!! الان تدبیرتان چیست؟ چرا کارکنان شهرداری در مقابل حرف های بحق ساکنان بلوار نماز مبنی بر جواب ندادن تدابیر موقت تان حالت تهاجمی می گیرند؟ مگر کاری غیر از رسیدن به امور شهری و مبلمان آن دارید!؟

آقای شهردار وقتی نمی توانید مانع ریختن نخاله در بلندی شهر باشید! بهتر نیست جاده دسترسی به آن را ببندید؟! اگر در بافت شهری است بلوارش را ادامه دهید، اگر هم نیست و زمین کشاورزی است جاده ای که جز دردسر و نخاله و زباله چیزی برای ساکنان ندارد چرا باید بسته نشود؟! بهتر نیست حداقل با نصب دوربین در انتهای بلوار با خاطیان و نخاله ریزان برخورد کنید؟! هزینه های تکراری پاکسازی نخاله ها و آسیب های روحی و روانی مردم را یکبار درست هزینه کنید و با نصب دوربین خاطی را به دادگاه معرفی کنید!؟

امروز و در این شرایط شهردار ، فرماندار و معاون عمرانی استانداری همگی از مشکل آگاهید، اگر توان اجرای راه حلی برای مشکل سیلاب بلوار نماز ندارید، خودتان را بیشتر مدیون مردم نکنید و اگر تدبیری در اندیشه دارید، بسم الله ، ما باز هم منتظر خواهیم ماند!! اما با نگاهی ناقد و پرسشگرانه که حق شهروندی ماست، این آغاز راه پیگیری رسانه ای ساکنان بلوار نماز است، زیرا بر این باوریم که پرسشگری حق مدنی شهروندان است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
فرهنگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
ازدست بی تدبیران دولت تدبیربه خداپناه می بریم امروز ازشدت گردوخاک غلیظ درچرداول توی خونه هم سردردوسرگیجه ودل درد داشتیم جالبه دوشنبه قبل یه روزآفتابی روتعطیل کردندامروزشنبه5آبان در لجاجت بابی تدبیری هفته قبل خودشون چیزی اعلام نکردن واین بازی باجون بچه های مردمه وفقط خدامیدونه چه عوارضی روزبه های طفل معصوم مابجامیذاره تابناک لطفا به این موضوع بی تفاوت نباش
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
هرچی فکرمیکنم تواین مملکت راه نجاتی نداریم فقط یه راه میمونه مرزها روبازکنین دنیا هم مردم ماروقبول کنه .....
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار