مدیر کل میراث فرهنگی مازندران:
مدیرکل میراث فرهنگی، مازندران از برگزاری جشن داروگ به مناسبت یکصد و بیست و یکمین سالروز تولد نیما یوشیج، 18 آبان ماه در خانه و موزه نیما در روستای یوش خبرداد
کد خبر: ۶۷۲۷۷۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸ 26 October 2018

سیف الله فرزانه مدیرکل میراث فرهنگی وگردشگری مازندران، گفت: این جشن به همت مردم بومی منطقه و همراهی دستگاه های اجرایی استان برگزار خواهد شد

این مقام مسوول با اشاره به اهمیت وجود نیما، پدر شعر نو فارسی در یوش، افزود: نیما به عنوان یکی از مفاخر ملی و جهانی، ظرفیت مهم فرهنگی در حوزه گردشگری شهرستان نور به شمار می آید.

عضوشورای اداری استانداری با اشاره به بافت با ارزش و تاریخی روستای یوش افزود: آشنایی بیشتر مردم با ارزش های تاریخی و ضوابط میراثی می تواند در حفظ این بافت ارزشمند، موثر باشد

مهندس فرزانه خاطرنشان کرد؛ اجرای موسیقی، اهدای تندیس مردمی بنیاد نیما و شعرخوانی بخش های از جشن داروگ، نکوداشت مردمی نیما خواهد بود.

*انار باستانی مفرغی در ششمین جشنواره انار اشرف رونمایی می شود

به گفته مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران مکشوفه باستانی مفرغی شبیه به انار در ششمین جشنواره انار اشرف بهشهر رونمایی می شود
عضو شورای اداری استانداری ، با اشاره به برگزاری ششمین جشنواره فرهنگی و اقتصادی انار اشرف در هفته اول آبان ماه در شهرستان بهشهر افزود: انار باستانی مفرغی از کشفیات باستان شناسی سایت موزه گوهر تپه به دست آمده است
این مقام مسوول با بیان اینکه این جشنواره در رونق گردشگری و معرفی جاذبه های تاریخی و فرهنگی و صنایع دستی اهمیت دارد گفت: جشنواره ها یک فعالیت فرهنگی است که باید به سمت اقتصادی شدن پیش برود تا تاثیر گذاری بیشتری داشته باشد.
مدیر کل میراث فرهنگی با بیان اینکه هنوز در برگزاری جشنواره ها نوپا هستیم اظهار داشت: این جشنواره ها در کشورهای گردشگرپذیر عامل جذب گردشگر به شمار می آید و با حضور گردشگر به منطقه نیز فرصت هایی شغلی و رونق اقتصادی صورت می گیرد.
مدیرکل میراث فرهنگی تصریح کرد با موضوعیت دادن به جشنواره هایی چون انار اشرف که هر ساله در بهشهر برگزار می شود، فرصت های جدیدی در شهرستان ایجاد می شود که می تواند مود استفاده سرمایه گذاران در حوزه های فرهنگی و گردشگری قرار گیرد.
این مقام مسوول یاداورشد؛ ششمین جشنواره فرهنگی و اقتصادی انار اشرف از 2 آبان ماه سال جاری به مدت 5 روز در مجتمع تفریحی-توریستی غار هوتو برگزار می شود.

*تاسیس بازارچه دائمی صنایع دستی در بهشهر

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران گفت: بازارچه دائمی صنایع دستی با همت شهرداری و شورای شهر و با واگذاری زمین در بهشهر احداث می شود
این مقام مسوول بااشاره به ثمرات کارفرهنگی در پویایی تبادلات تجاری اقتصادی گفت ؛ برگزاری جشنوارها ونمایشگاهها در شناسایی و معرفی ظرفیت ها موثر و لازم و ضروری است.
این مقام مسوول با اشاره به رونمایی از انار مفرغی با سه هزار سال قدمت در حاشیه جشنواره اظهار داشت: انار ریشه در کار و فعالیت مردم شهرستان داشته است.

عضوشورای استانداری بااشاره به تعامل بخش کشاورزی و گردشگری افزود: این دو بخش لازم و ملزوم یکدیگر هستند و بسیاری از اتفاقات در جهان ناشی از حوزه گردشگری است و باید در حفظ طبیعت، محیط زیست کوشا باشیم.
این مقام مسوول با بیان اینکه نیاز به جذب توریسم خارجی داریم، حفظ طبیعت را بسیارضروری دانست و ابراز امیدواری کرد باید از طبیعت برای توسعه گردشگری و اشتغال بهره برداری نماییم .

*مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از تدوین طرح حفاظت و مرمت بافت شهرستان ساری خبر داد

این مقام مسوول با بیان اینکه قسمت مطالعات و شناخت بافت ساری به اتمام رسیده است افزود: در طول سالها آسیب های جدی در بافت ساری اتفاق افتاده که باید با اجرای این طرح، انسجام اجتماعی در بافت حفظ و این آسیب ها به حداقل برسد.
عضوشورای اداری استانداری با بیان اینکه پیشینه تاریخی، آثار معماری و شهری ارزشمند، شبکه دسترسی و معابر و جهت گیری فضاها، همگی نشان دهده ارزش های تاریخی و فرهنگی بافت تاریخی شهرستان ساری است تصریح کرد: این ارزش های تاریخی موجب شده تا مراجع ذیصلاح زمینه حفظ و احیای پیشینه اعتقادی شهر ساری و اهالی آن را فراهم نمایند.

* توسعه نیافتگی شهرها با عدم توجه به اثار باستانی وتاریخی

این مقام مسوول، از محدوده بافت تاریخی شهر ساری به عنوان مهمترین و اصلی ترین عامل یاری رسان در توسعه فرهنگ غنی مردم آن یاد کرد و گفت: متاسفانه در سالهای اخیر، برخی اقدامات مغایر با تاریخ و میراث فرهنگی این شهر روی داده که نه تنها موجب از بین رفتن بخش هایی از بزرگترین سرمایه ساکنین آن گردید، بلکه به عنوان مانعی بزرگ در مسیر توسعه و پیشرفت شهر معرفی شد.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران اظهار داشت: تدوین طرح حفاظت و مرمت بافت های تاریخی از وظایف ذاتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است و در همین راستا نیز طرح مربوط به بافت تاریخی ساری در حال انجام است و اجرایی شدن آن قطعا سبب رضایتمندی ساکنین بافت تاریخی را در پی خواهد داشت.
عضوشورای اداری استلنداری خاطر نشان کرد: امیدواریم با تعامل و همکاری دستگاه های متولی مدیریت شهری چون استانداری، شهرداری، راه و شهرسازی، اوقاف و امور خیریه و سایر ارگان های ذیربط به اصلیترین هدف مدیریت شهری و تبعیت از قوانین حاکم بر بافت تاریخی در جهت ارتقای کیفیت زندگی ساکنین آن برسیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار