مدیرکل استاندارد ایلام ؛
مدیرکل استاندارد گفت: مصرف کنندگان باید در هنگام خرید آب بسته بندی شده درخصوص تفاوت آب معدنی استاندارد با آب اشامیدنی به نشانه گذاری روی بطری آب ، دقت لازم را داشته باشند .
کد خبر: ۶۷۱۸۹۸
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴ 24 October 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ مهناز همتی اظهار کرد : آب معدنی با آب اشامیدنی تفاوت دارد و تولیدکنندگان بایستی نوع آب بسته بندی شده را بصورت شفاف روی لیبل بطری بصورت واضح و خوانا درج کنند.

مدیرکل استاندارد ایلام گفت: هر نوع آب بسته بندی شده مشمول استاندارد اجباری است و براساس استاندارد ملی ایران به شماره ۲۴۴۱، برای تولید آب معدنی طبیعی بسته بندی شده، محدودیت روش‌های تصفیه وجود دارد.

وی تصریح کرد: آب باید از منابع طبیعی مانند چشمه و نقاط حفاری شده از سفره‌های آب زیر زمینی به دست آِید و کلیه اقدامات احتیاطی برای جلوگیری ازهر گونه آلودگی یا تاثیرات خارجی روی کیفیت آن باید انجام گیرد.

 مدیرکل استاندارد افزود: آب معدنی طبیعی باید زلال، بدون ذرات معلق و رسوب باشد و باید عاری از بو و مزه نامطلوب باشد و باید در ظروف تمیز و غیر قابل نفوذ بسته بندی شود و حمل و نقل آب معدنی طبیعی در واحد‌های حجیم برای بسته بندی یا برای هر فرآیند دیگری، قبل از بسته بندی ممنوع است.

وی تاکید کرد : تمام آب معدنی های گفته شده باید دور از نور مستقیم خورشید و یخ زدگی نگهداری شود و در صورت مشاهده محصول در چنین شرایطی باید از مصرف آن خودداری شود.

همتی  درخصوص آب آشامیدنی بسته بندی شده یادآور شد: آب آشامیدنی آبی است که در ظروف بسته بندی می‌شود و بطور طبیعی دارای املاح بوده و یا به آن اضافه می‌شود؛ می‌تواند بطور طبیعی محتوی گازکربنیک باشد یا به آن اضافه شود.

وی ادامه داد: افزودن هرگونه مواد دیگر مانند شیرین کننده و طعم دهنده به آن مجاز نیست و آب آشامیدنی بسته بندی شده باید بدون هرگونه مواد خارجی و طعم و بوی نامطلوب باشد.

همتی در پایان افزود: آرزومند سفری معنوی و پربار، همراه با سلامتی برای زائرین اباعبداله الحسین(ع) هستیم./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار