کارشناس مسؤول سلامت محیط مرکز بهداشت کرمانشاه گفت: حدود ۶۰۰ کیلوگرم اجناس و مواد غذایی فاسد، غیرمجاز و تاریخ گذشته در سطح اماکن بین راهی همایش عظیم اربعین حسینی کشف و ضبط شد.
کد خبر: ۶۷۱۷۳۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۷ 23 October 2018

به گزارش تابناک به نقل از فارس ، کرمانشاه از دیرباز میزبان کاروان اربعین حسینی بوده، سالانه بیش از 500 هزار زائر از این استان عازم کربلای معلی می‌شوند.

این روزها در گوشه‌گوشه این استان تصویری از دلدادگی به سالار شهیدان را می‌بینید، از کاروانی که از نقاط دور و نزدیک می‌خواهند خود را به کربلا برسانند تا مردمی که از دیرباز در خدمات زائران امام حسین بوده‌اند و به عنوان جامانده‌های این همایش بزرگ با عشق به زائران خدمت می‌کنند.

دستگاه‌های خدمات‌رسان در کرمانشاه چند روزی است که کار خود را آغاز کرده‌اند. 

10 اکیپ نظارتی مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه با هدف نظارت بر مواد غذایی که در موکب‌های مسیر زوار اربعین حسینی توزیع می‌شود، نظارت‌ها را برعهده دارند که به گفته بهمن خدادادیان، کارشناس مسؤول سلامت محیط مرکز بهداشت کرمانشاه، 75 نفر بازرس محیط با امکاناتی که در اختیار دارند کار نظارت بر موکب‌ها را انجام می‌دهند.

خدادادیان افزود: در راستای برنامه بازرسی مراسم اربعین حسینی، حدود 600 کیلوگرم اجناس و مواد غذایی فاسد، غیرمجاز و تاریخ گذشته در سطح اماکن بین راهی کشف و ضبط شد.

وی تصریح کرد: طرح سرکشی از اماکن بین راهی مسیر زائران کربلای معلی از 20 مهرماه شروع شده و به مدت یک‌ماه تا 20 آبان ماه ادامه دارد.

کارشناس مسؤول سلامت محیط مرکز بهداشت کرمانشاه از تشدید نظارت‌ها بر تهیه و توزیع نذورات و نحوه ارائه خدمات بهداشتی در جریان برگزاری مراسم اربعین حسینی خبر داد و گفت: نظارت‌ها بر بحث مدیریت پسماندها، سلامت آب، دفع بهداشتی فاضلاب، تهیه و توزیع مواد غذایی و مقابله با اپیدمی‌های احتمالی انجام می‌شود.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار