رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان کرمانشاه به ارائه توصیه‌های ایمنی برای جلوگیری از مسمومیت با مونوکسیدکربن پرداخت.
کد خبر: ۶۷۱۷۲۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۷ 23 October 2018

به گزارش تابناک به نقل از مهر،صائب مدرسی اظهار داشت: با وجود هشدارهای هر ساله مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی و سایر دستگاهی های مرتبط باز هم شاهد بی دقتی برخی از مردم در نصب بخاری و عدم رعایت شرایط استاندارد هستیم.

وی با تاکید بر اینکه باید در نصب بخاری دقت فراوانی انجام گیرد و از گذاردن دودکش بخاری در آب خودداری شود، افزود: سال گذشته در شهرک پردیس کرمانشاه حادثه‌ای برای یک دانش‌آموز دختر به این دلیل رخ داد.

به گفته رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان کرمانشاه، قبل از نصب و راه‌اندازی بخاری اگر نیاز به تعمیر و سرویس حتما به افراد فنی کار مراجعه شود؛ همچنین باید لوله بخاری یک متر بالاتر از بخاری نصب شود.

وی با بیان اینکه شعله بخاری بعد نصب باید آبی روشن باشد، افزود: پس از راه اندازی بخاری لوله بخاری باید داغ شود.

مدرسی خاطرنشان کرد: باید دقت شود مسیر لوله بخاری مسدود نباشد و همچنین از سالم بودن شلنگ گاز و ترموکوبل بخاری اطمینان حاصل کنند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان کرمانشاه عنوان کرد: اگر فردی دچار مشکل شد سریعا از محیط خارج و در معرض هوای آزاد قرار گیرد و همچنین روسری و کمربند وی باز شود تا نفس کشیدن برای او راحت باشد.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم امسال شاهد مشاهده موردی از مسومیت و خفگی با گاز منوکسیدکربن در استان نباشیم، گفت: طی سال گذشته ۲۰۶ نفر در سطح استان بر اثر تنفس گاز منوکسید کربن مسموم و دچار مشکل شدند.

 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار