چرا عاقلمنش نبود!؟ ؛
تابناک / شصتمین جلسه علنی شورای شهر رشت در حالی برگزار شد که از ورود خبرنگاران مستقل به این جلسه ممانعت شد.
کد خبر: ۶۷۱۶۲۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸ 23 October 2018

تابناک / شصتمین جلسه علنی شورای شهر رشت در حالی برگزار شد که از ورود خبرنگاران مستقل به این جلسه ممانعت شد.

 

آخرین شاهکار شورای شهر رشت! / دهن کجی برخی از اعضای شورا به خبرنگاران مستقل

 

شصتمین جلسه علنی شورای شهر رشت با محوریت انتخاب شهردار در حالی برگزار شد که روابط عمومی این شورا از ورود برخی خبرنگاران به بهانه کمبود جا ممانعت کرد!

 

این ممانعت در واقع نوعی دهن کجی به اعضای شورایی است که اکثریت، حضور خبرنگاران به ویژه خبرگزاریها را در همه جلسات آن آزاد اعلام کردهاند.

 

اعضای هیئت‌رئیسه شورای پنجم شهر همواره در صحبت‌های خود از خبرنگاران به‌عنوان چشم بینا، گوش شنوا و زبان گویای مردم یاد کرده‌اند، اما در عمل خلاف این رخ ‌داده و بازوان خبری و نظارتی شورا تاکنون بصورت سلیقه ایی انتخاب شده اند.

 

مگر نه اینکه در عصر ارتباطات امروز رسانه رکن چهارم دموکراسی محسوب میشود پس چرا باید در جلسات علنی شورا که خود را نهادی مردمی می‌دانند انتخاب گزینشی و سلیقه‌ایی حاکم باشد؟!

 

این ممانعت چیزی جز عدم درک جایگاه رسانه توسط شورا و روابط عمومی آن نیست که سهم خبرنگاران از جلسات علنی شورای پنجم شهر رشت را تنها محدود به‌ عده‌ایی خاص و وابسته کرده‌اند.

 

وظیفه روابط عمومی در وهله نخست شناخت جایگاه خبرنگاران و آشنایی با خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری رسمی استان بوده تا بتواند سره را از ناسره تشخیص دهد.

 

فراهم سازی بستر لازم جهت حضور خبرنگاران رسمی در جلسات از دیگر وظایف روابط عمومی آشنا به عرصه رسانه است. اما گویا مدیر روابط عمومی شورا از نحوه فعالیت رسانه‌های مجازی و مکتوب بی‌اطلاع بوده و در اقدامی تامل برانگیز از حضور برخی از خبرگزاری‌ها در جلسه امروز شورا خودداری کرده اما کانال‌های مجازی را در شصتمین جلسه شورانشینان به منظور انتخاب شهردار رشت دعوت کرده است.

 

حال اگر فرض را هم بر کمبود فضای لازم در شورا جهت حضور خبرنگاران بنهیم آیا خبرنگاران باید پاسخ این بی‌تدبیری را دهند یا شورا ساز و کاری بیندیشد که خبرنگاران شهر در تمام جلسات نه به طور گزینشی حضور داشته باشند؟!

 

شبستان/

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار