مهران بردیده هنرمند عرصه موسیقی فارس معتقد است: موسیقی محلی و فولکلور فارس از غنای بسیار زیادی برخوردار است و بخش مهمی از هویت فرهنگی اهالی این کهن دیار به شمار می آید.
کد خبر: ۶۷۱۴۷۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱ 23 October 2018

تابناک فارس به نقل از ایرنا: این هنرمند، افزود: رسانه های فراگیر همچون صدا و سیما و متولیان مانند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی لازم است از موسیقی بومی بیشتر حمایت کنند تا به ورطه فراموشی سپرده نشود.


بردیده که در بسیاری از شهرهای ایران و تعداد زیادی از کشورهای اروپایی و آسیایی کنسرت موسیقی برپا کرده است می گوید: آرزو دارم تجربه بیش از 3 دهه فعالیت هنری خود را در اختیار علاقه مندان به موسیقی فولکلور و محلی قرار دهم و جوانان را با پیشینه فرهنگی شان بیشتر آشنا سازم.
او از عموی خود زنده یاد صمد بردیده (عقاب) به عنوان نخستین و تاثیرگذارترین استاد خود یاد کرد و گفت: سبک موسیقایی من تلفیقی از موسیقی دستگاهی ایرانی و موسیقی محلی استان فارس است.
بردیده که در سال 1375 به عنوان بهترین خواننده محلی کشور برگزیده شد گفت:بسیاری از شرکت های پخش موسیقی به دلیل عدم بازگشت سرمایه و عدم رعایت حقوق کپی رایت به ورطه تعطیلی کشیده شدند و این امر باعث شده بسیاری از هنرمندان قدیمی به گوشه عزلت رانده شوند و خاموشی برگزینند.
این هنرمند و استاد دانشگاه همچنین اظهار داشت: وجود شبکه های اجتماعی و فناوری های جدید هر چند باعث شده بسیاری از جوانان ذائقه شان متناسب با آن تغییر کند و به سمت موسیقی های ریتمیک کشیده شود اما نسل جوان نباید اصالت و هویت فرهنگی خود را فراموش کند.
بردیده معتقد است: وجود تکنولوژی هر چند مفید است و امری اجتناب ناپذیر بشمار می رود اما به تنهایی نمی تواند خالق آثار ماندگار شود بلکه این ظرفیت می بایست در خدمت یک اثر هنری قرار گیرد.
این هنرمند که دکترای روانشناسی دارد نخستین مرکز هنردرمانی را در شیراز پایه گذاری کردده و صاحب 16 جلد کتاب در حوزه روانشناسی است و چند اثر آماده چاپ را نیز در حوزه فرهنگ بومی و موسیقی فارس در دست انتشار دارد.
او نخستین اثر موسیقایی خود را با همکاری صدا وسیمای فارس در برنامه جشن گندم در سال 1370 منتشر کرد و اولین آلبوم خود با عنوان شهرگل را در سال 1373 در دسترس هنردوستان قرار داد.
او که صدایش سالهاست در تیتراژ برنامه های تلویزیونی و رادیویی فارس پخش می شود می گوید:رویکرد برنامه تلویزیونی خوشا شیراز می بایست حمایت بیشتر از هنرمندان بومی باشد روندی که متاسفانه چندان جدی گرفته نمی شود.
مهران بردیده متولد 1349 در شیراز است و بیش یکصد اثر او در دسترس علاقه مندان است.
معروف ترین کنسرتش، کنسرت گفت و گوی تمدن ها در سال 2000 در آلمان بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار