مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام گفت: با تدارک 96 گیت خروجی و ورودی در مرز مهران زائران تنها چهار ثانیه معطل می شوند.
کد خبر: ۶۷۱۴۴۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰ 23 October 2018

به گزارش تابناک ایلام؛ نورالله دلخواه درخصوص میزان تردد مسافران عتبات عالیات از ابتدای سفرها به کربلا اظهار داشت: برای سه هزار اتوبوس و بیش از 100 هزار خودرو سواری در مهران توفقگاه ایجاد شده است.


وی افزود: بیش از یک میلیون و 450 هزار تردد جاده‌ای در مسیر زائران اربعین به مرز مهران صورت گرفته که در این مسیر 40 اکیپ راهداری با کلیه تجهیزات آماده خدمت‌رسانی هستند.


دلخواه یادآور شد: از ابتدای سفر زائران تا 28 مهرماه بر اساس آمار اعلام شده بیش از 313 هزار نفر بوده که تا شب گذشته این آمار با افزایش 65 هزار زائر به بیش از 378 هزار نفر رسیده است.


وی با اشاره به طوفان در استان ایلام و مرز مهران و وقفه‌ در ترددها گفت: با مناسب شدن شرایط جوی سفرها از سر گرفته شده و قطعا شاهد آماری به مراتب بیشتر از تردد زائران خواهیم بود.


دلخواه اضافه کرد: برای سرویس‌دهی مناسب به زائران 40 اکیپ راهداری با تمام تجهیزات در مسیرهای مواصلاتی استان به مرز مهران مستقر هستند.


مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام در ادامه با اشاره به شرایط ایجاد شده برای توقف خودروها در مرز مهران گفت: برای تردد زائران سه هزار دستگاه اتوبوس پیش بینی شده که هم اکنون 500 دستگاه در جاده های مواصلاتی استان فعال هستند.


وی با بیان اینکه پایانه برکت ظرفیت توقف سه هزار دستگاه اتوبوس را دارد، افزود: برای توقف خودروهای شخصی نیز پارکینگ اربعین از سوی شهرداری با گنجایش 100 هزار خودرو آماده ارائه خدمات است همچنین نیروی انتظامی و دارندگان زمین های شخصی در آن محدوده نیز امکانات خود را در اختیار زائران کربلای معلی قرار داده اند.


وی یادآور شد: در طول مسیر 12 مجتمع خدمات رفاهی در همه محورهای مواصلاتی استان با تمامی امکانات فعال هستند و 400 سرویس بهداشتی از پل زائر تا پایانه مرزی مهران با طول 11 کیلومتر آماده استفاده و بهره برداری است.

شهرستان مرزی مهران در 85 کیلومتری جنوب غربی ایلام با داشتن مرز بین المللی از معابر اصلی و مهم تردد خودروهای شخصی، کامیون های حامل کالاهای صادراتی و خودروهای حامل زائرین عتبات عالیات است.


از ابتدای ماه صفر تا کنون بیش از نزدیک به 400 هزار زائر از مرز بین المللی مهران تردد کرده اند./ح

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار