رییس پلیس فتا استان یزد با توجه به حضور پر رنگ مردم در فضای مجازی در مورد نرم افزارهای پر مخاطبی همچون وام یار، گفت: مردم با روند مشکلات مادی برای اخذ وام نیاز به ضامن و سپرده دارند که اخیرا از طریق اپلیکیشن وام یار افرادی داوطلب با مراجعه به نرم افزار مذکور با اخذ درصدی از وام، ضامن یا سپرده به وام گیرنده اعطا می‌کنند.
کد خبر: ۶۷۱۴۰۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۷ 23 October 2018

سرهنگ «مرتضی ابوطالبی» اظهار کرد: جوانی ۳۵ ساله با مراجعه به پلیس فتا و در دست داشتن مرجوعه قضایی ادعا نمود که با انگیزه خدمت رسانی و کسب در آمد از طریق نرم افزار وام یار خواستم به هموطنان کمکی نموده باشم که خانمی در خواست ضامن داشت من نیز داوطلب شدم که مشکل ایشان را حل نمایم و درصدی از وام ایشان را اخذ نمایم .

وی افزود: شاکی بعد از راتباط با وام گیرنده از طریق تلگرام با وی به گفتگو پرداخته و رابطه طرفین نزدیکتر و به سمت و سوی عاطفی سوق پیدا نموده که متهم با جلب اعتماد شاکی از طریق ارسال عکس‌های خصوصی و وعده و وعید‌هایی همچون ملاقات حضوری توانسته بود پول سپرده را نیز از وی اخذ نماید و پس از اخذ وام به مبلغ ۹۰ میلیون تومان شاکی را در تلگرام مسدود و قطع ارتباط نموده بود .

رییس پلیس فتای یزد گفت: با اقدامات فنی متهم که دختری دانشجو بود شناسایی و دستگیر شد و در بازجویی‌های فنی مشخص شد، متهم با این شگرد از دو نفر دیگر هم کلاهبرداری کرده است که صراحتاً به موضوع کلاهبرداری اینترنتی اعتراف و هدف از این کار، کسب منافع مالی بیان کرد که پس از تکمیل پرونده متهم به همراه پرونده به دادسرا انتقال داده شد .

وی با بیان این‌که، جمع آوری اطلاعات شهروندان از دیگر شگردهای کلاهبرداران سایبری است که با ترفند پرداخت وام و غیره موفق می‌شوند تا اطلاعات شهروندان را جمع‌آوری کرده و در گام بعدی اهداف مجرمانه خود را به اجرا بگذارند، تاکید کرد: به هیچ عنوان به این تبلیغات اعتماد نکرده و اطلاعات خود را با پر کردن فرم‌های دروغین در اختیار اینگونه افراد نگذارید، چرا که این افراد با جمع‌آوری اطلاعات شما به دنبال اجرای اهداف مجرمانه خود هستند که این کار به آنها کمک می‌کند .

سرهنگ ابوطالبی در توصیه به کاربران تصریح کرد: برای دریافت وام حتما به افراد مورد اعتماد و نزدیک مراجعه کنند و به هیچ عنوان به تبلیغاتی که در فضای مجازی یا شبکه‌های اجتماعی می‌شود اعتماد نکنند، چرا که افراد کلاهبردار نیز از این فضا سوء استفاده نموده و به اهداف شوم خود دست می‌یابند .

وی در پایان گفت: از شهروندان درخواست داریم در صورت مواجه با چنین مواردی آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس https:‎‎//www.cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری لینک ثبت گزارش های مردمی اعلام کنند .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار