به گزارش تابناک : ابراهیم شیخ در این جلسه که با حضور مدیرعامل این سازمان برگزار شده بود، گفت: میادین میوه و تره بار با امکان بهره مندی همه طبقات جامعه از مایحتاج عمومی، حتی اقشاری که استطاعت پایینی دارند، در زیست پذیری شهر موثر بوده است.
وی با اشاره به اینکه حتی شهرهای پیشرفته و بزرگ جهان فاقد سازوکار پیچیده مشابه میادین میوه و تره بار تهران هستند، اظهار کرد: معمولاً در آن شهرها، سوپرهای میوه نسبت به عرضه محصولات کشاورزی اقدام میکنند و شهروندان آنها از بازارهای محلی به شکل میادین میوه و تره بار تهران که امکان تهیه مایحتاج روزانه زندگی خود را داشته باشند، برخوردار نیستند.
وی با بیان اینکه سطح تحصیلات نیروی انسانی سازمان مدیریت میادین، تفاوت معناداری با میانگین تحصیلات نیروهای شهرداری تهران دارد و به مراتب از آن بالاتر است، تاکید کرد: میادین میوه و تره بار فرصت خوبی برای «برندینگ» مدیریت شهری هستند و میتوانند به «برند» شهرداری تهران تبدیل شوند و برای ارتقای این «برندینگ»، سه محور راهبردی شامل استانداردسازی نحوه برخورد کارکنان میوه و تره بار با ارباب رجوع، توجه به کنترل کیفیت محصولات مبتنی بر نظام QC و تاکید بر ارزش افزوده در زنجیره تامین، فروش، نگهداری و بسته بندی محصولات از اهمیت ویژهای برخوردار است.
معاون شهردار تهران در پایان با تاکید بر اینکه سازمان مدیریت میادین با عبور از توسعه فیزیکی که جلوتر از برنامه است، توسعه نرم افزاری را در دستور کار خود قرار داده است و به این منظور، ارتقای منابع انسانی و توسعه خدمات الکترونیکی از جمله فروش اینترنتی محصولات از اهمیت ویژهای برخوردار است، بیان کرد: سهم میادین میوه و تره بار از بازار باید روز به روز افزایش پیدا کند و وجود 241 میدان و بازار در سطح شهر به عنوان یک شبکه توزیع مویرگی گسترده، پشتوانه فیزیکی قویای برای توسعه فروش الکترونیک است.
قبل از سخنان معاون شهردار تهران، مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران با ارائه گزارشی از وضعیت نیروی انسانی این سازمان گفت: 70 درصد نیروهای این مجموعه دارای تحصیلات تکمیلی هستند و این نیروها در وضعیت اقتصادی موجود و تاثیری که میادین میوه و تره بار در پر کردن سبد خانوارهای شهری دارند، از اهمیت ویژهای برخوردار هستند.
سید سعید راد از سازمان مدیریت میادین به عنوان پیشگام خدمت رسانی به مردم تهران که نقش بازوی خدماتی شهرداری تهران را ایفاء میکند، نام برد و افزود: میدان مرکزی میوه و تره بار، نقطه ثقل توزیع محصولات کشاورزی کشور است و انواع میوه از چهار گوشه کشور وارد این میدان میشود، سپس به اقصی نقاط ایران ارسال میشود.
گفتنی است در پایان این نشست 3 ساعته که با حضور معاونان و مدیران سازمان مدیریت میادین و جمعی از مدیران معاونت توسعه منابع انسانی شهرداری تهران برگزار شد، معاون شهردار تهران به اتفاق مدیرعامل سازمان مدیریت میادین از غرفههای میدان میوه و تره بار کارون دیدن کرد و از نزدیک در جریان خدمت رسانی این میدان به شهروندان قرار گرفت.
منبع : تیترشهر