دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران در خصوص آخرین وضعیت رسیدگی پرونده تخلفات شورای شهر بابل گفت: این پرونده در بابل در حال رسیدگی است و آخرین خبر آنکه کیفر خواست صادر شده است و پرونده به دادگاه ارجاع شده است. ابعاد این پرونده به اطلاع مردم با تکمیل شدن مراحل داده می‌شود و با کسانی که با استفاده از اعتماد عمومی سوءاستفاده کردند، برخورد خواهد شد.
کد خبر: ۶۷۱۳۶۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۴ 23 October 2018

سیدیونس حسینی عالمی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار بلاغ، در خصوص آخرین وضعیت رسیدگی پرونده تخلفات شورای شهر بابل پاسخ داد: این پرونده در بابل در حال رسیدگی است و آخرین خبر آنکه کیفر خواست صادر شده است و پرونده به دادگاه ارجاع شده است.

وی در خصوص آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده تخلفات سازمان عمران شهرداری ساری نیز گفت: این پرونده در حال رسیدگی و تحقیقات قرار دارد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران در خصوص استعفای چند نفر از شهرداران استان از جمله شهرداران بابلسر و رامسر و اینکه اظهاراتی مبنی بر تخلفات مالی از سوی آنان است، اظهار کرد: پرونده شهردار بابلسر که در حال رسیدگی است و اما از وضعیت و علت استعفای شهردار رامسر بی‌خبرم.

این مقام قضایی در خصوص تخلفات زیست محیطی و امکان اعلام جرم قضایی برخی شهرداران به ویژه در غرب استان که شاهد هدایت شیرابه‌ها به رودخانه‌ها و دریا و دفن و دپوی رباله در سواحل و جنگل‌ها هستیم، بیان کرد: بله، می‌شود در خصوص تخلفات این‌چنینی اعلام جرم کرد و بنا بر اخبار رسیده با توجه به بودجه ویژه دفتر رهبری به مراکز دفن نوشهر و چالوس، این پروژه جلوتر از سایر پروژه‌ها در دست اجرا است و با تکمیل این پروژه، مشکل هدایت شیرابه به رودخانه‌ها نیز حل خواهد شد؛ البته سازمان محیط زیست نیز باید در این موارد اعلام جرم کند.

حسینی عالمی در این خصوص که بنا به اظهارات شنیده شده، برخی از مدیران دامپزشکی به‌جای اعلام حساب دولتی اقدام به اعلام برخی شماره حساب‌های شخصی به متقاضیان اخذ مجوز دامداری‌ کرده‌اند، بیان کرد: در گذشته یک سری از این مشکلات با توجه به فعالیت یک سازمان مردم نهاد خصوصی در کنار سازمان دامپزشکی استان به ظاهر وجود داشته که چیزی در این‌باره به ما مستند گزارش نشد که بنا بر برخی اظهارت در این باره، با روی کار آمدن مسئول جدید و ورود مدیرکل دامپزشکی استان، این مشکل مرتفع شده است و تاکنون تخلفی در این خصوص به ما گزارش نشده است و پیگیری‌های تکمیلی را از مدیرکل دامپزشکی دنبال کنید.

وی در خصوص انتشار خبری از سوی مرکز پژوهش مجلس شورای اسلامی مبنی بر قرار داشتن مازندران در جایگاه سوم تخلف رشوه اداری در میان استان‌های کشور، اظهار کرد: در استان 22 شهرستان و 10 حوزه قضایی داریم که در مجموع 32 شهرستان و حوزه قضایی در استان داریم که در حال فعالیت هستند و آمار رشوه‌ بالایی که در استان ادعا می‌شود، ما حداقل از مراجع قضایی استان نداریم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران ادامه داد: ما نه آمار استان‌های دیگر را داریم که بتوانیم مقایسه کنیم و نه آماری که آن‌ها بر اساس آن این مطلب را منتشر کرده‌اند داریم تا صحت و سقم آن را بررسی کنیم و ثالثا باید اعلام کنیم که بر اساس پرونده‌های قضایی، این مطلب صحت ندارد و شاید آن‌ها تحقیقات دیگری غیر از منابع قضایی انجام داده باشند که بر اساس نظرسنجی و اظهارات مردمی باشد و قطعا این مطلب بر اساس پرونده‌های قضایی نیست و لذا نمی‌شود در این خصوص اظهار نظر کرد.

این مقام قضایی تصریح کرد: در استان مازندران چندین نکته مهم است، اول منابع طبیعی که همه مردم و مسئولان باید دست در دست هم در حفظ این سرمایه ملی کوشا باشند؛ دریا، جنگل، رودخانه، اراضی کشاورزی و سواحل سرمایه ملی محسوب می‌شود. دوم محیط زیست استان که بارها آن را متذکر شدیم و گفتیم که سلامت مردم درگیر با سلامت محیط زیست است و همه باید سربازی باشیم که محیط زیست را حفظ کنیم.

حسینی عالمی به اهمیت توجه والدین و کاربران به سلامت استفاده از فضای مجازی اشاره و خاطرنشان کرد: شبکه‌های اجتماعی وسیله‌ای شده برای جولان معاندان ملت ایران و بنابراین خانواده‌ها و مردم ما باید هوشیار باشند و دقت کنند که هر چه که در فضای مجازی منتشر می‌شود درست نیست، خیلی از موارد اشتباه است، خیلی از موارد فضا سازی است بر علیه نظام و ملت ایران و لذا خانواده‌ها مراقب فرزاندان خود و شایعه‌سازی‌ها در فضای مجازی باشند.

وی تاکید کرد: ما طی روزهای اخیر شماره تماس 09112293240 را جهت اعلام تخلفات از سوی مردم به دادستانی اعلام کرده‌ایم و خواهش ما آن است که جرایمی را که مردم می‌بینند و مسئولان نمی‌بینند را به ما اطلاع دهند و مسائل شخصی خود را مطرح نکنند. مسائل شخصی را می‌توانند از طریق مدیران شهرستانی پیگیری کنند و طی این روزها، مردم غالبا مسائل شخصی خود را اعلام کرده‌اند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران اضافه کرد: بیشتر مسائلی طرح شود که در حوزه حقوق عمومی است، در حوزه تخلفات ادرای است، در حوزه تخلفات منابع طبیعی است، مشکلاتی که در حوزه محیط زیست مشاهده کردند، تخلفی از سوی مدیری مشاهده کردند، هر موضوعی که نیاز به پیگیری دادستان دارد، نه موضوعات شخصی که در شهرستان‌ها قابل پیگیری است و ما به‌دنبال موضوعات کلان و گزارش‌هایی هستیم که ما نمی‌بینیم و مردم می‌بینند و دادستان باید مطلع باشد.

این مقام قضایی در خصوص پرتکرارترین تخلفات انجام شده طی نیمه نخست سال‌جاری در استان گفت: گزارشی که قبلا هم مطرح کردیم و آمارش در استان خیلی بالا است آن است که مردم ما بداخلاق شده‌اند. درگیری‌های فیزیکی، شخصی و نزاع خیلی زیاد شد. آستانه تحمل مردم خیلی پایین آمده است. متاسفانه توهین و فحاشی آمارش در استان خیلی بالا است.

حسینی عالمی با بیان اینکه در کنار مسائلی نظیز زمین‌خواری و ساخت‌وساز غیر مجاز، اولین چیزی که در کشور مهم است اخلاق است؛ گفت: اگر مدیران ما با اخلاق باشند، بسیاری از مشکلات ما حل خواهد شد، اگر مردم ما حدود اخلاق را رعایت کنند، خیلی از مسائل موجود حل می‌شود، راننده اگر اخلاق را رعایت کند، همسایه اگر اخلاق را رعایت کند، معلم اگر اخلاق را رعایت کند و اگر تک تک ما اخلاق‌مدار باشیم خیلی از مشکلات ما حل خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار