در حاشیه سخنان استاد پناهیان
روزهایی که گذشت ،برنامه تلویزیونی مخاطب خاص که در ایام اربعین از شبکه سه سیمای جمهوری اسلامی پخش می شود، حجه الاسلام پناهیان از خطبا و پای ثابت برنامه های تلویزونی ، دراین برنامه با بیان جملاتی عجیب ،به دست اندرکاران برگزاری اربعین و مسئولین استان ایلام حمله ور و فضایی ابهام آلود از چرایی بیان این مطالب ،آن هم از زبان یک منادی اخلاق وسیاست ودراین مقطع خاص ،در فضای اجتماعی استان ایلام رقم زد.
کد خبر: ۶۷۱۲۲۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۶ 22 October 2018

تابناک ایلام علی اصغر اسدی:: این روزها سرتاسر استان ایلام درجنب وجوش و تلاش است ،تلاش برای میزبانی از سفیران عاشقی از جای جای این سرزمین که قرار است به صورت متحد ویکدل ،زیر سایه پرچم بزرگ پرچمدارنظام توحیدی واسلام ناب ، همپا وهمراه مسئولین خود، بزرگترین اتفاق جهان تشیع را رقم بزنند.ا

امروز ایلام کوچک با مردمانی با دلهای بزرگ ،همه داشته های خود را به میدان آورده تا بی منت رسم میزبانی از راهیان سرزمین نور و نقطه ثقل تجلی عشق به ولایت را به جای آورند ،حقا که این مردمان به گواه زائرین کوی عشق ،تجلی نمایش عاشقانه ترین ها بوده و هستند.

مردمان با اخلاص و مرزداران غیرتمندی که روزگاری ،مرزهای عاشقی را در نوردیده وتاریخ را شرمنده حماسه آفرینی ،ولایتمداری ،ایثار و جانفشانی خود نموده و اینبار نیز در دفاع از حریم ولایت ،نماد عشق ورزی ،میهمان نوازی و گذشت شد اند تا با تداوم تاریخ سازی های خویش ،برای همیشه تاریخ ماندگار شوند.

هرچند مردمان بی توقع دیار حماسه ها ،صبورانه از کنار نا ملایمات ،بی توجهی ها و نیش ها ناروا گذشته اند ،هر چند سخنان زهردار و بی محتوای برخی تریبون دار نتوانست از خُلق نیک میزبانی عجین شده با مرام مردانگی ایشان ذره ای بکاهد ،اما نیک می دانیم ونیک می دانند که چنین پنداری از مردمان و مسئولین همیشه دست خالی این دیار، جفا وظلمی نابخشودنی در حق مردمان ومسئولینی ست که تمام همت خود را برای تحقق برجسته ترین نماد ولایتمداری در کف اخلاص نهاده اند!

روزهایی که گذشت ،برنامه تلویزیونی مخاطب خاص که در ایام اربعین از شبکه سه سیمای جمهوری اسلامی پخش می شود، حجه الاسلام پناهیان از خطبا و پای ثابت برنامه های تلویزیونی ، دراین برنامه با بیان جملاتی عجیب ،به دست اندرکاران برگزاری اربعین و مسئولین استان ایلام حمله ور و فضایی ابهام آلود از چرایی بیان این مطالب ،آن هم از زبان یک منادی اخلاق وسیاست ودراین مقطع خاص ،در فضای اجتماعی استان ایلام رقم زد.

 خطیب نام آشنای رسانه ملی گفته است: "مسئولین استان در این زمینه تدابیر غلطی داشتند که امسال باعث شده موکب ها تقریبا یک سوم دفعه قبل احداث شود ... بالاخره نمی دانم این تدابیر چی بود ؟ من یاد رفتارهای انگلیسی ها می افتم که بخواهند با پنبه سر ببرند بپیچونند و مردم را سر کار بگذارند !!"

 استاد پناهیان ! مثل همیشه با تاسی از سایرینی که همواره از بالا به پایین به مردم نگریسته وهیچگاه حاضر به فرود نبوده تا از نزدیک واقعیات جامعه را لمس کنند ،تدبیر مسئولین استان را زیر سوال برده ،در حالیکه حاضر نشده اند لحظه ای از بالانشینی کوتاه آمده و به جای نظاره ورصد این حماسه بزرگ از بالگردی که بالهایش با پول این ملت به چرخش در می آید ،جور یکصد متر قدم زدن با آنها را به جان بخرند تا واقعیات اربعین در ایلام ومهران را از نزدیک حس و لمس نمایند !

 جناب آقای پناهیان که برای تمامی امور مدعی تدبیر بوده و برای ذره ذره اخلاق ،دین وزندگی مردم تئوری بافی کرده اند،آیا از خود پرسیده اند که چرا امسال موکب ها کم شده اند ؟! آیا تدبیر مسئولین در راستای جلوگیری از تضییع حقوق مردم از طریق دولتی شدن موکب ها غلط است یا تدبیری که بی حساب وکتاب بودجه واعتبارات همین مردم را به نام برگزاری آیین مذهبی و ترویج اخلاق تلف کرده است ؟!

 مگر غیر از این است ؛ هزینه کرد اعتباراتی که برای رتق وفتق امور زندگی این مردم دراختیار دستگاههای اجرایی قرار گرفته حتی به نام پذیرایی از زائرین اربعین ،ظلمی نابخشودنی در حق مردمان این دیار است که سالهاست به ناحق ،فاصله طبقاتی وتبعیض امثال جنابتان را تحمل می کنند و همچنان عاشقانه و بزرگوارانه در مسیر آرمانهای انقلاب ونظام گام برمی دارند ؟!

 ممکن است به برخی شیوه ها و روشهای کار مسئولین استان در طول سه چهار سال گذشته در استفاده از فرصت اربعین برای بهبود وضعیت عمرانی وزیر ساختی استان نقدهایی وارد باشد ،اما این مسئولین صادقانه و بی ریا هر آنچه داشته اند  را به میدان آورده ،شب وروزشان را در میان سردی وگرمی با زائرین حسینی سر کرده اند، تا مبادا زائری با سختی و ملالت سرزمین ایلام رابه کوی یار ویا دیارخویش ترک کند ،ِآیا انگلیسی خواندن رفتار این مدیران جفایی بزرگ در حق آنان نیست !

 جناب آقای پناهیان نگفتند که چرا اینقدر رفتار انگلیسی در سیاست ورزی برایشان آشناست که در طرفه العینی رفتار انگلیسی را در میان انبوهی از رفتارهای مدیران ومسئولین باز شناختند؟! اصلا کدام قسمت از رفتار مدیران ایلامی با رفتار انگلیسی سنخیت داشت که اینچینن بی محابا به آن تاختند وتهمت ناروا زدند؟!

راستی جناب پناهیان ! نماد رفتار انگلیسی در مسئولین چیست که در طول سالها سخنوری حتی یکبار به آن نپرداختید ؟! ما که از انگلیسی جماعت، حیله و فریب شنیده ایم و البته این سالها عمامه انگلیسی هم زیادی به گوشمان آشناست !

 جناب آقای پناهیان ! اگر پیچاندن مبنایی برای انگلیسی خواندن رفتارهاست ، سالهاست مردم ما تعارض رفتار و عمل برخی خطبا ،نسخه پیچی های مذهبی و تضاد شعار وعمل تعدادی وعاظ را نماد پیچاندن و سرکار گذاشتن می دانند ،نکند این مدت تحت پیچش انگلیسی بوده اند و خود بیخبرند ؟!

کاش شب طوفانی گذشته را میهمان ایلام بودی تا با چشمان خود می دیدی که مردم ومسئولین این استان تا صبح پلک بر هم نگذاشتند ،خانه هایشان را زائرسرا کرده ،شامشان را با زائرین تقسیم نمودند تا مبادا این شب سخت به زائری سختی برسد و آنها بی خبر باشند!

 مخلص کلام ؛ هرچند مردم ومسئولین استان ایلام همانند از آنها بهتران دستانشان پر نیست ،اما همه همت خود رادر همین دستان خالی سرشار از سخاوت گذاشته و به پیشگاه زائرین وراهیان کوی یار ارزانی خواهند داشت ،مردمان این دیار نماد ولایتمداری خواهند ماند ،آنچه که برای ایلام وایلامی ارجحیت دارد ،سربازی ولایت زیر لوای پرچمی است که در دستان یار خراسانی اشان در اهتزاز است و نیش زهردار هیچ خطیبی ذره ای از سرعت گام های استوارشان نخواهد کاست.

"کار ما عشق است و مستي، نيستي در عين هستي/ بگذرد از خود پرستی هر که با ماکاردارد "/م

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۱
همین به ظاهر دیندارهاضرباتی به دین زده اندکه تاقیام قیامت قول کردی"آوران راس نیه نیشه"
رستم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
اقای پناهیان راست می گویند زایرکربلاراسیصدوپنجاه هزارتومان جریمه کردند خاک برسرتان
امید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۴
درود برنگارنده فرهیخته و خوش بیان .
حرف دل خیلی از مردم را نگاشته اید
قلمتان ماندگار باد
این گویندگان برج عاج نشینانی هستند که هیچ مشکلی را ندیده و تحمل نکرده اند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار