منصور بهادری ؛
دبیر اجرایی سازمان نظام مهندسی کشور گفت: بیش از ۹۸ درصد از ساخت و سازهای استان غیر قانونی و مغایر با پروانه های اخذ شده هستند و این یک فاجعه به تمام معنا است.
کد خبر: ۶۷۰۹۸۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳ 22 October 2018

 به گزارش تابناک ایلام؛منصور بهادری گفت: سازمان نظام مهندسی غیر انتفاعی است که فعالیتش را بر اساس مصوبه مجلس در سال ۸۴ فعالیتش را آغاز کرد.

وی بیان داشت: نخستین شرط ایجاد این سازمان در استان ها داشتن حداقل ۵۰ مهندس بود که ما تنها ۱۷ نفر مهندس در استان داشتیم اما با پیگیری های صورت گرفته این سازمان در ایلام احداث شد.

وی گفت: وزارت کار وظیفه آموزش نیروهای کارگر ماهر را بر عهده دارد و باید با صدور کارت های شناسایی کارگران ماهر را معرفی کند.

مصالح غیر استاندارد از دیگر دلایل کیفیت پایین ساختمان ها در ایران است که مشکلات فراوانی را برای اعضای نظام مهندسی ایجاد کرده است.

بهادری اظهار داشت: نظارت عالیه بر ساخت و سازها بر عهده راه و شهرسازی است و در این سال ها توجه چندانی به این مقوله نشده است.

وی افزود: طبق قانون باید ۶۰ درصد زمین ها ساخته شوند اما این میزان در ایلام حتی از ۱۰۰ درصد هم بالاتر است و گاهاً در کوچه های ۸ متری شاهد ایجاد کنسول هستیم.

عمر مفید ساختمان ها در دنیا ۱۰۰ سال است اما میانگین عمر ساختمان ها در ایران ۲۵ سال است.

وی عنوان کرد: بیش از ۹۸ درصد از ساخت و سازهای استان غیر قانونی و مغایر با پروانه های اخذ شده هستند و این یک فاجعه به تمام معنا است./ع

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
کاربر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
فاجعه اصلی خود سازمان نظام مهندسی هستش. سازمانی بیخود که فقط برای دریافت پول فعالیت داره. نقشه های کپی شده که قطعا هیچ مالکی زمین و سرمایه اش رو طبق اون حیف و میل نمی کنه. بعد از دریافت پول هم کوچک ترین نظارتی روی روند ساخت ندارن. بیخود ترین سازمان با رانت های میلیاردی و گاوبندی های بیشمار
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار