همین که برخلاف پیش بینی سازمان هواشناسی ،هوای استان ایلام آرامتر از روزهای گذشته گزارش شده اما از سویی دهها هزار دانش آموز سطح استان از درس ومشق جا مانده اند خود دلیل محکمی برای ضرورت عدم تعجیل در اتخاذ چنین تصمیماتی است.
کد خبر: ۶۷۰۸۸۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۶ 22 October 2018

تابناک ایلام::ساعات پایانی روز گذشته بود که طوفانی تندری استان ایلام را در نوردید. این طوفان که با بارش شدید باران ،وزش تند باد وگردوخاک همراه بود،ابتدا شهر مرزی مهران را فرا گرفت و بعد از ساعتی در آسمان سایر نقاط استان ظاهر گشت .

سرعت وزش باد و بارش شدید باران در شهر مرزی مهران که این روزها میزبان خیل عظیم زائرین اربعین حسینی است برای ساعاتی قطع برق مناطقی از شهر مهران ،شکستن درختان و تخریب موکب ها وچادرهای اضطراری را در پی داشت . این طوفان همچنین تلفات جانی نیز در شهر مهران بر جای گذاشت.

هرچند عقل ومنطق در چنین شرایطی حکم می کرد که با تصمیمات آنی و درست از وقوع اتفاقات ناخوشایند و تحمیل تلفات جلوگیری به عمل آید ،موضوعی که در تشکیل فوری ستاد بحران استان نمود یافت وبه  اتخاذ تصمیم انسداد موقت مسیرهای منتهی به شهرستان مهران منجر شد.

اما ستاد بحران استان باید بپذیرد در تصمیم گیری برای اعلام تعطیلی مدارس سطح استان قدری عجله به خرج داد ،هر چند این تصمیم بر مبنای پیش بینی ناقص سازمان هواشناسی و در راستای کاهش آسیبها و امنیت جانی دانش اموزان اتخاذ شد ،اما بهتر بود در کنار تصمیم گیری برای پیشگیری از آسیب به زائرین اربعین و اسکان اضطراری آنان ،تصمیم تعطیلی مدارس به صبح امروز موکول می شد.

همین که برخلاف پیش بینی سازمان هواشناسی ،هوای استان ایلام آرامتر از روزهای گذشته گزارش شده، اما از سویی دهها هزار دانش آموز سطح استان از درس  ومشق جا مانده وبیکار در کنج خانه نشسته اند ،خود دلیل محکمی برای ضرورت عدم تعجیل در اتخاذ چنین تصمیماتی است.

از سویی دیگر همانگونه که در خبرها هم آمده است ؛رییس ستاد اربعین کشور در اقدامی عجولانه با اعلام اینکه مهران ظرفیت پذیرایی از زائرین اربعین را ندارد ،از هموطنانمان خواست که مسیر شان را به سمت مرزهای جنوبی تغییر دهند ،تصمیمات احساسی و خلق الساعه ای که در طول سالیان اخیر چه به صورت عامدانه وچه احساسی همواره شاهد آن بوده ایم.

به دنبال این تصمیم عاجلانه سردار ذوالفقاری بود که مسئولین استان لرستان بعنوان معین ایلام ،دستور دادند تا با انسداد مسیرهای منتهی به استان ایلام از سمت پلدختر به دره شهر ، خرم آباد وکوهدشت به پل سیمره و همچنین در استان کرمانشاه از سمت پلیس راه بیستون ،زائرین اربعین را به سمت مرزهای جنوبی یعنی ؛چذابه وشلمچه هدایت نمایند.

البته همه اینها به کنار ؛سردار ذوالفقاری معاون محترم وزیر کشور و رییس ستاد اربعین باید به این دوگانگی و پارادوکس گفتاری پاسخ متقنی ارایه دهند که چگونه است چند روز پیش در گفتگوی تلویزیونی اعلام می کنند که تمامی زیر ساختهای مهران برای پذیرایی از زائرین اربعین آماده است ،اما ظرف مدت نیم ساعت تمام رشته هایش پنبه شده واز ضعف امکانات وعدم امکان  پذیرایی واسکان  زائرین خبر می دهد ؟!

انتظار می رود این مسئولین عزیز همواره منطق،واقعیت و صداقت را در گزارشهایشان لحاظ نمایند تا اینچنین در گرداب گزارشات خویش گرفتار نشوند ،چرا که باران همیشه پاک کننده است ،یک روز گردوخاک را می زداید و همچنین روزی نیز  واقعیتی چون مهران را پاک وعریان در پیشگاه مردم قرار می دهد ،مهرانی که به گفته سردار آماده پذیرایی است اما در نیم ساعتی بحرانی،طوفان تمام رشته ها را پنبه می کند!

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
واقعا جای تاسف داره. خاک بر سر مدیریت استان
به جای حل مشکل فقط دنبال تعطیلی مدارس هستند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار