مدیرکل راهداری و حمل جاده ای ایلام گفت: طی شبانه روز گذشته 73 هزار و 657 زائر از پایانه مرزی مهران (ورود و خروج) تردد کردند.
کد خبر: ۶۷۰۵۱۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷ 21 October 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ نورالله دلخواه  اظهار داشت: موج حضور زائران در اربعین آغاز شده و تنها در شبانه روز گذشته 73 هزار و 657 نفر از مرز مهران تردد کردند که از این تعداد نزدیک به 68 هزار نفر از مرز مهران برای شرکت در راهپیمایی بزرگ اربعین خارج شده اند.

وی با بیان عبور راحت و بدون معطلی زائران از مرز مهران به مقصد عتبات عالیات افزود: از ابتدای ماه صفر تا کنون 310 هزار و 657 نفر از مرز بین المللی مهران به عتبات عالیات سفر کردند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام از آمادگی امکانات و زیرساخت لازم در پایانه مرزی مهران برای ارائه خدمت به زائران اربعین حسینی خبر داد و یادآور شد: با توجه به تمهیدات صورت گرفته این مرز ظرفیت تردد روزانه 185 هزار زائر را دارد.

دلخواه تاکید کرد: تمهیدات لازم برای تسهیل خروج و ورود زائران اربعین از گذرگاه مرزی مهران آماده است ضمن اینکه نقاط حادثه خیز مسیرهای منتهی به پایانه مرزی شناسایی شده و تا قبل از اربعین ایمن سازی می شوند.

وی با اشاره به اقدام های انجام شده در ورودی شهر و پایانه مرزی مهران گفت: یکی از مشکلات سال های گذشته نبود پارکینگ ناوگان عمومی و اتوبوس بین شهری بود که در این خصوص کارهای مناسبی برای رفع مشکلات این حوزه انجام شده است.

دلخواه به پیش بینی افزایش تردد زائران اربعین حسینی در سال جاری اشاره کرد و گفت: تدارکات کافی برای مهیا بودن وسایل نقلیه عمومی برای جا به جایی زائرین عتبات عالیات قبل از برگزاری کنگره بزرگ اربعین با انجام فراخوان صورت می گیرد و در این خصوص از ظرفیت سایر استان ها همانند سال های گذشته استفاده خواهد شد.

وی مرز مهران را اولین مرز پرحجم از نظر خروج و ورود زائران اربعین حسینی معرفی کرد و یادآور شد: با همراهی و کمک دستگاه های استانی نقاط ضعف موجود در پایانه های تا قبل از اربعین برطرف می شود.

وی با بیان اینکه پایانه مرزی مهران با تمام امکانات آماده خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی است، اضافه کرد: پایانه مهران نزدیک به 96 گیت خروجی دارد که در حال حاضر امکان تردد در تمامی آنها برقرار است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار