معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان:
حسین‌زاده گفت: شرایط ما شرایط خاصی است البته کشور از این گذرگاه نیز عبور می‌کند. همانطور که از گذرگاه‌های سخت قبلی عبور کرده است. در برنامه‌ها باید از فرهیختگان و نخبگان و از همه کسانی که اهل دل و معرفت هستند استفاده کنیم تا کارهای بهتری ارائه دهیم.
کد خبر: ۶۷۰۲۷۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۸ 20 October 2018

علی حسین حسین زاده امروز شنبه در شورای اداری استان خوزستان اظهار کرد: نظریه پردازان حوزه انقلاب با توجه به ریشه های فکری انقلاب اسلامی و پژوهش ها از منظر تبارشناسی نگاه کرده اند و همگی به اینکه این انقلاب به آموزه های قیام امام حسین (ع)و اهداف و شعارهایی که ریشه در عاشورا دارد اتفاق نظر دارند.

به گزارش"تابناک" وی افزود: به زودی اربعین حسینی را پیش رو داریم و دو مرز شلمچه و چذابه پذیرای زوار حسینی هستند، خوزستان افتخار میزبانی مردم از سراسر کشور را دارد.

معاون سیاسی استاندار خوزستان بیان کرد: از دو ماه قبل در این راستا کارهای فراوانی با حمایت استاندار خوزستان آغاز شده است تا بتوانیم به بهترین نحو پذیرای این مهمانان باشیم.

وی عنوان کرد: مدیران با توجه به فرصت باقی مانده تا اربعین حسینی اگر در حوزه های کاری خود کارهای عقب مانده ای دارند خود‌ شخصا ورود کنند، البته دستگاه های مختلف در مرز چذابه که زیر ساخت های مناسبی نداشت کمبودها را جبران کرده اند، امیدوارم نواقص جزئی باقی مانده تا سال آینده جبران شود.

حسین زاده تصریح کرد: تمامی برنامه ها و مسئولیت هایی که در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به عهده ما سپرده شده را به نحو احسن انجام خواهیم داد.

وی با بیان اینکه در این زمان نیاز به رویکرد و نگاه انقلابی می باشد تا بتوانیم دین بر گردنمان را انجام دهیم. ادامه داد: مدیریت جهادی و رویکرد انقلابی همه ریشه در نگاه مکتبی و انقلابی ما دارد. با نگاه بخش نامه ای نمی توان این مسئولیت ها را انجام داد.

وی اظهار کرد: نگاه به آینده کشور و نسل جدید نیاز به بارقه های امید دارد تا بتوان آینده ای روشن را ترسیم کرد، تقاضا دارم حتما در برنامه ها به این نکات مهم توجه شود.

حسین زاده در پایان اشاره کرد: تلاش شود در برگزاری مراسمات سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از نخبگان و فرهیختگان با نوآوری ها و شیوه های امروزی استفاده شود، در این زمان نیاز است نگاهمان را تغییر داده تا اثر بخشی بیشتری بر جوانان و در جامعه داشته باشیم.

اقبال محمدیان نیز در این جلسه اظهار کرد: مردم طی این چهل سال، مقاوم جلوی دشمن ایستادند. شاید دشمنان لحظه به لحظه آماده براندازی نظامی بودند که حاصل خون هزاران هزار شهید است. ما می‌توانیم تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم.

وی افزود: 31 شهریور امسال شاهد یک حرکت کور توسط دشمن بودیم که در آن تعدادی از هموطنان ما شهید شدند. در مجلس یک جلسه چهار ساعته غیرعلنی در این خصوص داشتیم و به نتایجی رسیدیم.

نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید بپذیریم در حال حاضر اصلی‌ترین مشکل جامعه بیکاری است، افزود: در این جلسه برای حل این مشکل، به کارگیری نیروی انسانی در ادارات پیشنهاد داده شد. در حال حاضر 60 هزار پست خالی در ادارات خوزستان وجود دارد. به استاندار خوزستان گفتم اگر هیچ کاری انجام نشود اما این یک کار اجرایی شود، خوزستان از بن‌بست خارج می‌شود. البته شاید این کار خلاف برنامه پنجم و ششم توسعه باشد.

محمدیان تاکید کرد: خوزستان به تعبیر امام خمینی(ره) دین خود را به اسلام ادا کرده است. خوزستان را باید ویژه دید. ما به طور جدی پیگیر این مسأله هستیم، چرا که پر شدن این پست‌های خالی می‌تواند زمینه اشتغال 60 هزار نفر را فراهم و استان را از تهدیدی که گریبان آن را گرفته، رها کند.

وی افزود: در این جلسه همچنین مسأله جمع‌آوری سلاح‌های غیرمجاز در استان مطرح شد. موضوع دیگری که قرار شد انجام شود، تقویت نیروهای امنیتی و زیرساخت‌های استان، افزایش بودجه برای تکمیل پروژه‌های عمرانی و انجام کارهای فرهنگی و مذهبی ضروری برای استان بود. همچنین قرار شد مشکلات کلان استان شناسایی شوند و طرح و برنامه‌ای برای حل آن‌ها داشته باشیم که دولت این بند را در قالب مصوبه 16 فروردین 96 به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرد.

نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی گفت: در این برنامه میان‌مدت بسیاری از مشکلات استان دیده شده است. به طور مثال قرار است آب شرب چهار هزار و 170 روستا و آب آشامیدنی 58 شهر، تامین شود. افزایش منابع مالی، تثبیت تدریجی ریزگردها در استان و توسعه برق پایدار در استان از دیگر مسائلی هستند که آن‌ها را دنبال می‌کنیم. قرار شد کارگروهی تشکیل شود که به این مسائل توجه ویژه‌ای داشته باشد.

محمدیان افزود: مساله دیگری که در جهت حمایت از قشر کارمند و استقرار و حضور نیروهای بومی در استان لازم است به آن توجه شود، این است که 13 شهر خوزستان در گذشته جزو مناطق جنگی در نظر گرفته نمی‌شد. با نامه‌ای که به هیات رئیسه مجلس نوشته شد، در نهایت مقرر شد تمام کارکنان ادارات دولتی در استان مشمول بند یک ماده 68 قانون شوند تا جهت جبران عقب‌ماندگی مناطق جنگی، 25 درصد افزایش حقوق به آن‌ها تعلق گیرد. این کار می‌تواند زمینه حضور نیروها را در خوزستان فراهم کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار