امیر حسینی جو روز شنبه در هفتمین جلسه شورای اداری شهرستان تنکابن افزود : از این میزان اعتبار اولیه 18میلیارد و 500 میلیون تومان برای بخش های زیربنایی در روستاها و شهرها و مابقی در قالب تسهیلات بلاعوض است.
کد خبر: ۶۷۰۲۱۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۰ 20 October 2018

به گزارش خبرنگار ایرنا ، سید امیر حسینی جو روز شنبه در هفتمین جلسه شورای اداری شهرستان تنکابن افزود : از این میزان اعتبار اولیه 18میلیارد و 500 میلیون تومان برای بخش های زیربنایی در روستاها و شهرها و مابقی در قالب تسهیلات بلاعوض است.
وی با اشاره به اینکه در بخش معیشتی مبلغ 2 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض به هر سیلزده پرداخت شد، اظهار داشت : با برنامه ریزی صورت گرفته از سوی دولت قرار است کمک های بیشتری به سیلزدگان این شهرستان اختصاص یابد تا بخشی از مشکلات آنها برطرف شود.
حسینی جو خاطر نشان کرد: در سیل اخیر قطع راه ارتباطی 42 روستا و تخریب 20 پل را داشتیم که با بسیج همگانی نیروها در کوتاه ترین زمان خدمات چهارگانه برای مردم فراهم شد.
وی با بیان اینکه در بخش کشاورزی خسارت ها بسیار سنگین است ، تصریح کرد: متاسفانه بسیاری از روستاییان هم محصول تولیدی و هم زمین های کشاورزی خود را بر اثر سیل اخیر از دست داده اند و برای جبران آن نیاز به اعتبارات ملی است.
وی بیان داشت: هم اکنون رودخانه های این منطقه مملو از مصالح مازاد و تنه های درختان است که می تواند در آینده مشکل ساز شود و باید هر چه سریعتر نسبت به پاکسازی آنها اقدام شود.
به گفته فرماندار ویژه تنکابن، مسئولان در پاسخگویی به آسیب دیدگان سیل اخیر از خود صبر و شکیبایی نشان بدهند و از صدای بلند آنها ناراحت نشوند .
وی از آسیب دیدگان سیل اخیر خواست تا به جای تخریب مدیران شهرستانی از مدیران استانی طلب امکانات نمایند.
بارش بیش از 300 میلیمتری باران در کمتر از 24 ساعت در روز 13 مهرماه سال جاری منجر به جاری شدن سیل و تخریب زیرساخت ها ، واحد های مسسکونی ، باغ ها و مزارع کشاورزی در تنکابن شد.
بر اثر این سیلاب دبی آب رودخانه های این شهرستان به 460 متر مکعب در ثانیه رسید که در نوع خود رکورد محسوب می شود.
شهرستان 165 هزار نفری تنکابن در غرب مازندران واقع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار