امام جمعه لارستان:راه پیشرفت و توسعه لارستان از جاده توجه به نخبگان و جوانان می گذرد، افزود: دشمن با ترور دانشمندان کشورها، به دنبال عقب راندن ملل مختلف است.
کد خبر: ۶۶۹۸۴۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰ 20 October 2018

تابناک فارس به نقل از میلاد لارستان: سیدمختار موسوی در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر لار با اشاره به ابلاغ فراخوان رهبری در فراخوان نخبگان در جهت اصلاح الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت برای تبیین توسعه کشور در ۵۰ سال آینده، اظهار داشت: این سند راهکارهای آرمانی پیشرفت را ترسیم و تدابیر موثر برای نیل به آن طراحی شده که اجرای آن کاری عظیم و دشوار است و تحقق آن طلیعه تمدن اسلامی را دربرخواهد داشت.

وی با بیان اینکه زمانی یک جامعه دچار زوال می شود که در جنگ اراده ها شکست خورده و دچار ناامیدی شده است، افزود: هنر بزرگ رهبر معظم انقلاب این است که طی مدت رهبری شان در نخستین خاکریز جلوی توطئه های دشمنان ایستاده اند که مهمترین آن ایجاد سنگر امید در جامعه است و این مهم باعث پیروزی و موفقیت ملت ایران شده است.

حجت الاسلام موسوی با تأکید بر راه اندازی شعبه ای از بنیاد ملی نخبگان در لارستان، تصریح کرد: برای آنکه جوانان و نخبگان لارستانی در راه تحقق آرمان های تشکیل تمدن اسلامی نقش فعال و اثرگذار داشته باشند، باید زیرساخت های فعالیت نخبگان در لارستان فراهم شود.

این استاد حوزه و دانشگاه با توصیه به نخبگان برای ایده پردازی، یادآور شد: بنا به فرموده رهبری در حال حاضر هیچ چیز مثل نیروی انسانی در پیشرفت کشور تأثیر ندارد چرا که منابع انسانی ثروتی عظیم است و باید دستگاههای حکومتی به نخبگان خدمت دهد.

وی با تأکید بر اینکه راه پیشرفت و توسعه لارستان از جاده توجه به نخبگان و جوانان می گذرد، افزود: دشمن با ترور دانشمندان کشورها، به دنبال عقب راندن ملل مختلف است.

امام جمعه لارستان با اشاره به اینکه کشور ما حدود یک درصد جمعیت جهان را داراست و اکنون سهم ایران در تولید علم یک و ۹ دهم درصد در جهان است، ادامه داد: در دوره پهلوی سهم ایران از تولید علم فقط یک دهم بوده است.

این مسئول با بیان اینکه پیاده روی اربعین نمایش قدرت جهان اسلام، معرفی شیعیان و حماسه حسینی است، تصریح کرد: بزرگترین تجمع بشری در اربعین حسینی و در مسیر کربلا رقم می خورد.

وی با اشاره به اینکه در ایام حج فقط ۲ میلیون نفر گردهم می آیند و این در حالی است که در ایام اربعین بیش از ۱۷ میلیون انسان بدون هیچ حمایت حاکمیتی از ۴۰ کشور دنیا در این همایش شرکت می کنند، اذعان داشت: این حماسه بزرگ باعث وحدت بین امت های اسلامی می شود.

حجت الاسلام موسوی با هشدار نسبت به دسیسه دشمن برای تفرقه افکنی بین مسلمانان و کشورهای اسلامی، گفت: زائرین اربعین حسینی باید مراقب توطئه های دشمنان برای تفرقه افکنی باشند و همه به عنوان زائران حسینی در این راه گام بردارند.

خطیب نماز جمعه لارستان با اشاره به رخداد قتال «خاشقچی» روزنامه نگار عربستانی، عنوان کرد: آل سعود با توطئه ای این روزنامه نگار را کشتند که این مهم چهره واقعی آنها را نشان داد.

وی با بیان اینکه این حادثه ادعاهای حقوق بشری آنها را زیرسوال برد و هر جا منافعشان به خطر بیافتد، دست به هر جنایتی خواهند زد، بیان کرد: مدعیان حامی حقوق بشر و در رأس آنها آمریکا چهره دروغین آنها را به نمایش گذاشت.

امام جمعه لارستان با ابراز تأسف از فروش بیش از ۱۱۰ میلیارد دلار تسلیحات به کشور عربستان از سوی آمریکا، خاطر نشان کرد: آمریکا با تکیه بر منافع استکباری خود، جنایت عربستان را نادیده گرفته است.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به جنایت ۴ ساله حکام عربستان در کشور یمن، یادآور شد: کرامت انسانی در یمن ۴ سال است که با خاک یکسان شده و مستکبران سکوت اختیار کرده اند.

وی با توصیه به نمازگزاران برای حفظ هوشیاری در برابر نقشه های دشمنان، اضافه کرد: دشمنان ادای دلسوزی برای ملت ایران را در می آورند اما باید به انها گفت اگر نگران حقوق ملت ها هستید، از ملت یمن در مقابل تجاوزهای عربستان دفاع کنید چرا که ما نیازی به دلسوزی شما نداریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار