شب گذشته در میان هیاهوی مجازی ورسانه ای بخاطر هیچ !خبر دستاورد بزرگی برای استان ومردم شهرستان ایوان با مضمون امضای قرارداد دانش فنی وماشین آلات تولید فیلترهای ممبران با سرکایه گذاری یک شرکت چینی در فضای مجازی منتشر شد. در حالیکه روابط عمومی استانداری به روال طبیعی خبر تلاشهای استاندار ایلام را در خروجی کانالهای خود قرار داد ،اما ازسویی دیگر این خبر با همان تیتر وبه نام دکتر جلال میرزایی در فضای مجازی استان منتشر شد.
کد خبر: ۶۶۹۸۰۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۶ 19 October 2018

تابناک ایلام::یکی از مهمترین  موضوعاتی که باید در سخنان مسئولین استان و کشور بعنوان یک نقطه مشترک همواره مد نظر باشد ،در درجه اول منافع ملی کشور و در استان نیز منافع مردم استان ایلام است .بی گمان کسانی که منافع ملی کشور برایشان ارجحیت دارد ،می دانند که منافع استان با منافع کشور ارتباط تنگاتنگی دارد .به این معنا که به هر اندازه مردم استان در کسب منافعشان احساس رضایت نمایند ،این رضایت می تواند با تسری به لایه ها ی بالاتر ، بعنوان یک مولفه در تامین منافع وامنیت ملی کشور اثرگذاری مثبت داشته باشد.

بررسی اتفاقات این روزهای اخیر در استان ایلام ،نشان می دهد که شکل گیری یک نوع تقابل ومواجهه بی حاصل منافع ملی استان را تحت شعاع قرار داده است ،هر روز بر وزن تقابل و تلاش برای برتری جویی افزوده می شود ،به همان اندازه  نیز منافع  استانی وملی به حاشیه رانده می شود ،شاید از این رهگذر باشد تا مردم نتوانند در میان هیاهوی حاشیه ها ،خوبیها را ببینند ویا تلاش برای مصادره خوبیها وتمام کردن آن به نام خود یا هر گروه ودسته ای، باعث شود تا کارهای خوب ارزش خودرا از دست داده ویاآنچنان نمود نداشته باشد.

برگزاری مناظره هفته پیش بین دو چهره سیاسی موافق ومخالف پیوستن کشور به کنوانسیون "اف ای تی اف" باهدف تبیین چرایی مخالفت ویا موافقت با آن به فضایی دو قطبی وتقابل تبدیل شد ،تا ماحصل آن به جای گپ وگفت بر روی هدف ،به فضایی برای رسیدن به هدفی غیر از آن وچکش کاری حاشیه ها تبدیل شود.

بی شک این مناظره واتفاقات متعاقب آن که هدف لاحق ،هدف اصلی را در سایه خود قرار داده و اتحاد دو جریان فکری کاملا نامانوس برای رسیدن به هدفی مشترک ،می تواند حاوی نکات آموزنده ،درسها وعبرتهایی برای تمام جریانات ،ارکان قدرت ورسانه ها باشد.

درسها وعبرتهایی که اگر مبنا وشاخصی برای توجه به منافع ملی و یا تامین منافع استان قرار گیرند ،می تواند بعنوان یک نقطه مشترک وقابل اتکا ، بیشترین نقش آفرینی را در کاهش اختلافات و دوری از مناقشات و تمرکز بر منافع مردم ایفا نماید .

مع الوصف می توان جلوه  تاثیر منفی جدل ها ومناقشات بی حاصل بر کارکرد موثر مولفه های قدرت و تامین کننده منافع استان در فضای مجازی ورسانه ای استان راکاملا لمس کرد .خبرهای خوب ،امیدوارکننده وتامین کننده منافع مردم که قربانی جدل هاو جهدهای بی حاصل شده وفضای غبارآلودی را بر آسمان پر امید استان حاکم کرده است.

شب گذشته در میان هیاهوی مجازی ورسانه ای بخاطر هیچ !خبر دستاورد بزرگی برای  استان ومردم شهرستان ایوان  با مضمون امضای قرارداد دانش فنی وماشین آلات تولید فیلترهای ممبران با سرمایه گذاری یک شرکت چینی در فضای مجازی منتشر شد. در حالیکه روابط عمومی استانداری به روال طبیعی خبر تلاشهای استاندار ایلام را در خروجی کانالهای خود قرار داد ،اما ازسویی دیگر این خبر با همان تیتر وبه نام دکتر جلال میرزایی در فضای مجازی استان منتشر شد.

به هرحال روشن است آنچه که اتفاق افتاده،دستاوردی بزرگ برای استان و در راستای منافع مردم ایلام است ،کار بزرگی که قطعا استاندار ایلام پیش تر از این ،بمنظور نیل به این هدف،رایزنی ها وتلاشهای خوبی را معمول داشته اند ،اینکه نمایندگان استان بخاطر دور نماندن از قافله خبررسانی ونمایش کارآیی در صدد مصادره آن ویا تضعیف این دستاورد مهم برآیند، قطعا با منافع استان در تضاد وتباین است .

نمایندگان استان و رسانه های همسو با وجود اندک اختلاف سلیقه بامدیریت ارشد استان  ،تنها باید به منافع مردم  اندیشیده وبا کشیدن ترمز اختلافات، بیش از این له شدن منافع استان را در زیر چرخهای  اختلافات رقم نزنند ،نمایندگان استان چنانچه به دنبال تامین منافع مردم هستند ،به جای مصادره ویا تضعیف دستاوردهای سایرمدیران  ،بصورت  هماهنگ ومتحد ،دست در دست مدیریت استان قرار داده وبا اتحاد وهمدلی برای مردم دستاورد آفرینی نموده وآن  را به نام  تیم واحد و هماهنگ مسئولین  استان ثبت وضبط نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار