امام جمعه بندرماهشهر:
امام جمعه بندرماهشهر گفت: مسئولان با توجه به محدودیت‌هایی که وجود دارد باید تمهیداتی در خاک عراق داشته باشند، به ویژه برای بحث ایاب و ذهاب که با پول عراق؛ هزینه جابجایی ها را زیاد کرده‌ است.
کد خبر: ۶۶۹۷۵۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۵ 19 October 2018

حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نمازجمعه اظهار کرد: ترس از خدا همچون اکسیری، انسان را به درجات بالای معنوی میرساند و زمانی که خوف الهی در باطن انسان باشد ملکه تقوا به او الهام می‌کند که از گناه دوری کند.

غبیشاوی با اشاره به روز جهانی تغذیه گفت: متاسفانه انسان‌ها به لحاظ تغذیه دچار اشتباهاتی شده‌اند و همچنین تحرک کمتر شده است. دوعامل کم تحرکی و سوتغذیه باعث شده است سالیانه انسان‌های بسیاری در سنین میانسالی جان خود را از دست دهند و لازم است تغذیه سالم و ورزش را در زندگی خود بیشتر جدی بگیریم.

خطیب جمعه بندرماهشهر با اشاره به فرا رسیدن ایام اربعین حسینی گفت: با وجود تمام سختی‌ها و گرانی‌های موجود و مشکلات ارز ، این حرکت عظیم آغاز شده است و روز به روز جمعیت زوار در حال بیشتر شدن است. جا دارد از ایستگاه‌های خدمات رسانی بین‌ راهی و مواکبی که در حال خدمت‌رسانی به زوار هستند تشکر ویژه‌ای داشته باشم.

غبیشاوی ادامه داد: مسئولان با توجه به محدودیت‌هایی که وجود دارد باید تمهیداتی در خاک عراق داشته باشند، به ویژه برای بحث ایاب و ذهاب که با پول عراق؛ هزینه جابجایی‌ها را زیاد کرده است.

غبیشاوی در رابطه با دیدار اخیر مقام معظم رهبری با نخبگان کشور گفت: نخبگان عصاره جامعه هستند، بنیاد نخبگان تشکیل شده است و باید مورد حمایت واقع شود. اما متاسفانه بسیاری از انتصابات سیاسی که صورت می‌پذیرد و فرد مورد نظر به جای حل مشکلات؛ خود مشکل‌ساز می‌شود. برخی نخبگان توانایی مدیریتی بالایی دارند و باید مورد حمایت واقع شوند تا سیستم بیمار مدیریتی کشور را سامان بخشند.

وی با اشاره به ترور جمال خاشقچی توسط آل سعود گفت: آل سعود با آن تکبری که دارند نقد منتقدان را نمی‌پسندند و بسیاری از منتقدین در عربستان زندانی و برای برخی‌ها حکم اعدامشان صادر می‌شود.

وی افزود: اکنون بحث کشته شدن خاشقچی به بحران بزرگی برای عربستان مبدل شده است و برخی از تحلیل گران می گویند چاره‌ای جز برداشتن محمد بن سلمان وجود ندارد. قطعا آه خانواده های یمنی دامان آل سعود را خواهد گرفت و این رژیم عاقبتی جز عاقبت صدام نخواهد داشت.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار