کد خبر: ۶۶۹۴۹۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۵ 19 October 2018

طی چند روز اخیر عکسی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که واکنش‌های بسیاری را از سوی کاربران فضای مجازی به همراه داشت.

برخی در نگاه اول، آن را یک شیطنت رسانه‌ای دانستند و اعتنایی نکردند. در مقابل، برخی با تاسف گفتند که ایرانیان این همه به ترکیه می‌روند، هزینه می‌کنند و در نهایت ترک‌ها اینگونه با ما رفتار می‌کنند. این دسته معتقد بودند که «ما با سفر به ترکیه، آنجا را آباد کرده‌ایم!».

نژادپرستی پشت ویترین یک مغازه +عکس

اما این عکس تنها در شبکه‌های اجتماعی ایران بازتاب نداشت بلکه روزنامه‌های ترکیه نیز به این مساله پرداختند. برخی از شهروندان ترک نیز با انتشار عکس در صفحات شخصی خود، آن را محکوم کردند.

یکی از شهروندان ترکیه با ابراز تاسف نوشت: «حتی راستی‌ها در غرب علیه مهاجران اینگونه ننوشتند.»

کار بالا گرفت تا آنجا که شبکه دولتی TRT ترکیه اعلام کرد علاوه بر پلیس، استانداری دنیزلی نیز تحقیقاتی را در این‌باره آغاز کرده است.

ماجرا از این قرار بود که چندی پیش صاحب ۲۳ ساله مغازه‌ای در شهر دنیزلی ترکیه، سه پلاکارد را روی ویترین مغازه‌اش چسباند و محتوای این پلاکلارد این بود که شهروندان افغانستان، سوریه و ایران نمی‌توانند وارد این مغازه شوند و خرید کنند و اگر وارد این مغازه شوند، کتک می‌خورند! چند روز بعد، یک مهاجر با دیدن این پلاکارد، عکس آن را گرفت و تصویر را در فضای مجازی منتشر کرد.

پس از افزایش جنجال‌ها درباره این پلاکارد، پلیس مغازه‌دار را برای ارائه توضیحات درباره این پلارکارد‌های بیگانه‌ستیز بازداشت و پس از مدتی وی را آزاد کرد و این پلاکارد‌ها هم از روی شیشه مغازه برداشته شد.

دنیزلی یکی از شهر‌های جنوب غربی ترکیه است که در فاصله ۴۶۶ کیلومتری در جنوب غربی آنکارا قرار دارد. این شهر میزبان بیش از ۱۵ هزار پناهجو و مهاجر است که پناهجویان سوری در راس آن قرار دارند. همچنین برخی از پناهجویان ایرانی در این شهر به صورت موقت برای رفتن به کشور‌های اروپایی و آمریکا حضور دارند.

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار