مسعودی به وضعیت معیشتی مردم اشاره کرد و با اشاره به تاثیر آن در سبد فرهنگی خانواده‌ها توضیح داد: مردمی که در فکر پر کردن شکم هستند، به این فکر نمی‌کنند که علاوه بر امور معیشتی باید به فکر غذای روح خود هم باشند و نمی‌توان از آنها خواست کتاب گران بخرند
کد خبر: ۶۶۹۳۴۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹ 18 October 2018

تابناک فارس به نقل از خانه ملت: اصغر مسعودی با اشاره به بازار کساد کتابفروشی‌ها گفت: در شرایط فعلی فقط بازار ناشران وکتابفروشی‌ها کساد نیست بلکه تمامی صنوف با مشکل روبرو هستند و بسیاری از تولیدکنندگان وضعیت خوبی ندارند با این حال برای جلوگیری از تداوم وضعیت نابسامان کتابفروشان و ناشران دولت باید بسته‌های حمایتی را پیش‌بینی کند و تولیدکنندگان، ناشران و کتابفروشی‌ها را با ارائه این بسته‌ها نجات دهد.

نماینده مردم نی‌ریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی افزود: از یک سو دولت می‌خواهد برخی قیمت‌ها را ثابت نگه دارد و از سوی دیگر هزینه تولید آن محصولات برای تولیدکننده افزایش پیدا کرده؛ بنابراین اگر به دنبال ثبات است، حتما باید در زمینه‌های مختلف از بسته‌های حمایتی استفاده کند.

بر یارانه‌های کاغذ نظارت شود

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین ادامه داد: آنچه می‌تواند به این قضیه کمک کند، نظارت بر یارانه‌های کاغذ است زیرا اگر بر نحوه تعلق ارز 4200 تومانی به کاغذ نظارتی نباشد، نتیجه آن می‌شود که کاغذ به عنوان ماده اولیه فعالیت ناشر به دست او نمی‌رسد و فرآیند گرانی در چرخه کتاب رقم خواهد خورد.

این نماینده مجلس در ادامه با اشاره به شکل نگرفتن فرهنگ مطالعه در کشور، توضیح داد: علیرغم اینکه در مبانی دینی ما، آیات و روایات زیادی نسبت به تفکر و مطالعه وجود دارد و حتی اولین آیه نازل شده به پیامبر(ص) به خواندن اشاره داشته ولی متاسفانه ما از این فرهنگ فاصله گرفته‌ایم.

نمی‌توان از مردمی که در فکر پر کردن شکم هستند، بخواهیم کتاب گران بخرند

وی با اشاره به ضرورت هماهنگی همه دستگاه‌ها برای رونق چرخه تولید کتاب، بیان کرد: آموزش و پرورش، خانواده‌ها و دانشگاه‌ها می‌توانند نقش زیادی را برای رونق‌بخشی و ترویج این فرهنگ ایفا کنند.

مسعودی همچنین به وضعیت معیشتی مردم اشاره کرد و با اشاره به تاثیر آن در سبد فرهنگی خانواده‌ها توضیح داد: مردمی که در فکر پر کردن شکم هستند، به این فکر نمی‌کنند که علاوه بر امور معیشتی باید به فکر غذای روح خود هم باشند و نمی‌توان از آنها خواست کتاب گران بخرند.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: دولت طرحی پیشنهادی آماده کند؛ مثلا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، منتشرات جدید را خریداری و به مدارس، کتابخانه‌ها و دانش‌آموزان هدیه کند تا هم فرهنگ کتابخوانی رونق بگیرد و هم جانی به چرخه نشر و تولید داده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار