شقایق مهدوی:با اشاره به هزینه میلیونی بلیت هواپیمای این نماینده مجلس برای پرواز به شیراز گفت: حدود یک‌میلیون تومان از پول بیت‌المال برای ایشان بلیت رفت‌وبرگشت از تبریز به تهران و از تهران به شیراز و برعکس گرفتیم و ارسال کردیم.
کد خبر: ۶۶۹۲۳۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰ 18 October 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: همایش زنان بنام «ایران دخت» در دانشگاه علوم پزشکی شیراز به همت تشکل انجمن اسلامی مستقل این دانشگاه برگزار شد که باوجود حواشی که نماینده‌ مجلس برای آن به وجود آورد، نتوانست به مطالبه‌گری این دانشجویان خللی وارد کند.

مهمان ویژه این برنامه معصومه آقاپور، نماینده مردم شبستر در مجلس و نائب‌رئیس فراکسیون زنان مجلس بود که به دلایل نامعلوم چند ساعت قبل از اجرای برنامه و بدون اطلاع قبلی در این همایش حضور پیدا نکرد.

 

بازی نماینده‌ مردم با پول بیت‌المال

مسئول برگزاری همایش «ایران دخت» پیرامون عدم حضور معصومه آقاپور اظهار داشت: حدود یک ماه پیش طی نامه‌ای به رئیس فراکسیون زنان که رونوشت آن هم برای همه 17 عضو این فراکسیون ارسال شد، خواستار این شدیم که در این همایش شرکت کنند و به سؤالات دانشجویان پاسخ دهند.

 

شقایق مهدوی افزود: از طرف فریده اولادقباد، رئیس این فراکسیون پاسخی برای ما ارسال‌ شد که خانم «معصومه آقاپور» به نمایندگی از این جمع در برنامه حضور پیدا می‌کنند که با اعلام آمادگی این نماینده مجلس ما روز، ساعت همایش و ساعت پرواز رفت‌وبرگشت هواپیما و هر آنچه لازم بود را هماهنگ کردیم.

 

 

او با اشاره به هزینه میلیونی بلیت هواپیمای این نماینده مجلس برای پرواز به شیراز گفت: حدود یک‌میلیون تومان از پول بیت‌المال برای ایشان بلیت رفت‌وبرگشت از تبریز به تهران و از تهران به شیراز و برعکس گرفتیم و ارسال کردیم.

دبیر خواهران انجمن مستقل دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: حدود 5 ساعت قبل از شروع برنامه برای انجام مابقی هماهنگی‌ها با ایشان تماس گرفتیم اما رد تماس داده می‌شد؛ علاوه بر آن با رئیس این فراکسیون نیز بارها تماس گرفته و پیام ارسال شد، اما با پاسخی روبه‌رو نشدیم.

مهدوی تصریح کرد: جدای از زحمات کشیده شده برای این برنامه و موظف به خوش‌قول بودن این خانم به‌عنوان نماینده‌ مردم در مجلس و نماینده زنان در این فراکسیون، برای این برنامه از بیت‌المال خرج شده است که این خانم باید پاسخگوی اتفاقات امشب باشد.

وی با تأکید بر اهمیت روحیه‌ مطالبه‌گری دانشجویان و دفاع از حق تشکل انجمن اسلامی مستقل، عنوان کرد: دغدغه اصلی فراکسیون زنان مجلس حضور بانوان در ورزشگاه است، در صورتی که مشکلات زیادی مثل افزایش زنان بی‌سرپرست، خشونت علیه زنان، مشکلات معیشتی زنان بدسرپرست و ... در قشر بانوان وجود دارد که این فراکسیون باید پاسخگو باشد.

اولویت با درس است، اما کار فرهنگی فراموش نشود

از دیگر حاشیه‌های این همایش گلایه علی عابدی، دبیر انجمن مستقل از عدم همکاری دانشگاه و بخش فرهنگی آن با تشکل‌ها بود. او خطاب به رئیس دانشگاه گفت: با تشکر از اهمیت ویژه‌ی دکتر بهادری به بخش آموزش دانشگاه علوم پزشکی و تأکید ویژه‌ بر این مبحث مهم، اما انتظار همکاری بیشتری از دانشگاه برای برگزاری چنین همایش‌هایی می‌رود.

عابدی همچنین از عدم اجازه دانشجویان برای برگزاری مراسم در سالن‌های مجهز دانشگاه علوم پزشکی شیراز گلایه کرد و خواستار تجدیدنظر در این مباحث شد.

 

مستقل مستقل باشیم!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز پس از شنیدن گلایه‌های دبیر انجمن مستقل و مسؤول برگزاری این همایش، تنها به گفتن این جمله که «از این حواشی‌ها آزاد باشیم و مستقلِ مستقل باشیم» اکتفا کرد و خواستار رفع مشکلات توسط بخش فرهنگی دانشگاه شد.

علی بهادر با اشاره به وجود حجاب در ایران باستان و قدمت مقنعه قبل از حضور اعراب در ایران تصریح کرد: فرهنگ ایرانی حجاب را داشته و این مسئله را اعراب نیاوردند، پوشش مال ایرانیان بوده و هیچ‌وقت نباید گفت که این را دین آورد، این فرهنگ ماست.

او ادامه داد: دانشجویی خوب است که به درس اهمیت می‌دهد؛ عالِم دو بال دارد، یک بال دین و یک بال علم و قطعاً کسی که خوب بخواند حتماً اخلاق خوب هم پیدا می‌کند، ما امت وسط هستیم.

 

تأخیر یک ساعته مهمان بعدی

لیلا دودمان عضو شورای شهر شیراز هم دیگر مهمان این مراسم بود که با تأخیر یک ساعته در این همایش حضور پیدا کرد.

دودمان با تأکید بر بیان نظر شخصی خود و تفاوت آن با نظر جمع در ارتباط با بحث زنان گفت: من فعال حوزه زنان نیستم، چون اعتقاد دارم اگر بر این جدایی‌ها و تبعیض‌هایی که وجود دارد بنده هم به‌عنوان یک جامعه‌شناس اعتقاد داشته باشم، به آن مشروعیت می‌بخشم، پس من فعال حقوق انسان‌ها و شهروندان هستم.

او با اشاره به یکسان بودن سهم زنان و مردان، تصریح کرد: به هر دو جنس به‌عنوان یک انسان و شهروند نگاه می‌کنم و معتقد هستم در توسعه یک اجتماع شهروندان مهم هستند که سرمایه انسانی محسوب می‌شوند.

عضو شورای شهر شیراز بابیان اینکه سهم واقعی زنان از بخش مدیریتی کم است، افزود: به دلیل اینکه زنان از فرصت‌های شغلی محروم بودند باید دوره‌های توانمندسازی مدیریتی در کنار دوره‌های مختلف و متعدد فرزندپروری و فرزندآوری بگذاریم تا بتوانند مدیریت کنند.

ا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار